Coraz więcej mówi się dziś o roli i znaczeniu kobiet w biznesie. Przez wiele lat w przestrzeni biznesowej istniał problem „szklanego sufitu”, jednak kwestia jest bardziej skomplikowana: kobiety w trakcie kariery zawodowej muszą zmagać się z pokonywaniem wielu barier, które nie istnieją na ścieżce mężczyzn pnących się na szczyt.
Pokaż więcejJak działają fundusze inwestycyjne? Czym się kierują przy wyborze firm, w które inwestują? W jaki sposób budują wartość w spółkach portfelowych? W podcaście „ICAN Management Review” opowiada o tym Magdalena Pasecka, partnerka i dyrektorka finansowa w funduszu private equity Innova Capital.
Wywiad z Anną Heimberger, współzałożycielką Fundacji Kobiety e-biznesu, ekspertką w zakresie rozwiązań cyfrowych w biznesie i pasjonatką marketingu 5.0.
Dziś szefowe zespołów, początkujące menedżerki, aktywne społecznie studentki, jutro prezeski firm, aktywistki zmieniające świat i innowatorki rewolucjonizujące branże. Jakie są mocne i słaby strony liderek z najbardziej aktywnego zawodowo pokolenia milenialsów?
Droga kobiet na najwyższe stanowiska jest pełna cierni, ale też szans, po które nie zawsze w porę potrafią sięgać. O tym, co kryje się za sukcesem polskich liderek, jak przebiły szklany sufit i jakie decyzje podjęłyby zaczynając karierę rozmawiam z prof. Dorotą Dobiją i dr Anną Górską z Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach przy Akademii Leona Koźmińskiego.
Programy wspierające kobiety w biznesie nie przynoszą spektakularnych efektów, bo zabrakło pracy nad zmianą przekonań pracowników. Co jeszcze musi się zmienić, byśmy przestali jedynie rozmawiać o równości płci, a naprawdę jej doświadczyli?
Specjalne rozporządzenia prawne, komisje, parytety, raporty – kwestię zwiększenia zatrudnienia kobiet próbuje się rozwiązać od lat, na różne, nieraz skomplikowane i mało efektywne sposoby. Badania pokazują natomiast, że najprostsze rozwiązania mogą się okazać najskuteczniejsze.
O tym, jak pandemia wpłynęła na sytuację kobiet w biznesie oraz z jakimi wyzwaniami mierzą się ostatnimi czasy liderki rozmawialiśmy podczas wirtualnego śniadania kobiet „ICAN Management Review”.
Kobiety zawsze były silne. Obecnie są tej siły świadome. Dzięki temu ich prawdziwy potencjał może znaleźć odzwierciedlenie w każdej dziedzinie życia, także w biznesie i przywództwie.
Wiele udało się już osiągnąć w promowaniu kobiet w biznesie. Stereotypy są jednak nadal żywe, a burzenie szklanego sufitu i szklanych ścian trwa.
Dziś obserwujemy gotowość i otwartość części firm na wykorzystanie potencjału kobiet, jednak nadal wiele organizacji nie wyznacza sobie różnorodności za cel.
W tej historii jest pomysłowy produkt, niespodziewana sukcesja, kobieta na czele firmy pełnej inżynierów i międzynarodowy sukces.
Świadome kierowanie ścieżką kariery, większa pewność siebie i asertywność to tylko niektóre z zalet mentoringu. Dlatego programy mentoringowe odgrywają tak ważną rolę w procesie wspierania rozwoju kobiet w biznesie.
O stwarzaniu równych szans w biznesie i budowaniu kultury organizacyjnej sprzyjającej rozwojowi kariery kobiet opowiada Barbara Wiążewska, dyrektor generalny działu BP Retail w Polsce.
O znaczeniu kompetencji miękkich w biznesie i wykorzystywaniu swoich silnych stron opowiada Izabela Walczewska-Schneyder, członek zarządu Benefit Systems.
O roli mentoringu w dużych organizacjach i przekazywaniu jasnej informacji zwrotnej opowiada Magda Taczanowska, dyrektor Segmentu Enterprise w polskim oddziale Microsoftu.
Trwa druga edycja programu mentoringowego Związku Pracodawców Polska Miedź. Ponad połowa uczestników to kobiety. Beata Staszków, prezes zarządu związku, widzi w menedżerkach szczególną wolę rozwoju i chęć zdobywania nowych kompetencji.
O programach wspierających rozwój kobiet w organizacjach opowiada Małgorzata Lasota, HR Cluster Head w krajach skandynawskich, bałtyckich i CEE firmy GSK.
Mentoring pozwala skorzystać z wiedzy najlepszych ekspertów i dzięki temu rozwinąć pełnię własnych możliwości. Relacja z mentorem daje szerszą perspektywę i pomaga zredefiniować swoje cele zawodowe.
O wyzwaniach związanych z wyborem odpowiedniego mentora opowiada Magdalena Kaleta-Gałwa, mediatorka sądowa i dyplomowany coach, założycielka firmy szkoleniowej.
O tym, jak można wspierać rozwój kariery kobiet w organizacji, opowiada Katarzyna Bołtowicz, dyrektor operacyjny w Kapsch Telematic Services.