Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Prof. Katarzyna Januszkiewicz: Jak podtrzymywać zaangażowanie pracowników w czasach pandemii

·
Prof. Katarzyna Januszkiewicz: Jak podtrzymywać zaangażowanie pracowników w czasach pandemii

Słowo „zaangażowanie” w obecnych, kryzysowych czasach, stało się szczególnie nośne w rozproszonych organizacjach. Jest odmieniane przez poszczególne przypadki, i – tak naprawdę – bardzo różnie pojmowanie.

Prof. Katarzyna Januszkiewicz z Uniwersytetu SWPS, z którą na ten temat rozmawialiśmy, stwierdza, że pandemia zmusza nas do redefinicji pojęcia zaangażowania. Tradycyjnie pojmowane zaangażowanie sprowadzało się do uczestnictwa, bycia w organizacji. Natomiast od pewnego czasu – a już zwłaszcza od wybuchu pandemii – pojęcie zaangażowania przechodzi transformację. Już nie chodzi tylko o fizyczną obecność, ale też o psychiczny związek z firmą, z zespołem, z liderem. O osobistą satysfakcję.

Takie wielopłaszczyznowe, wielowymiarowe pojmowanie tego terminu z perspektywy zarządzania ludźmi rodzi pytania:

  • Czy budowanie zaangażowania jest tylko powinnością pracownika?

  • W jaki sposób firma powinna się włączyć w ten proces?

  • Jaki rodzaj zaangażowania chce stworzyć?

  • Jak powiązać osobiste cele zatrudnionych z celami organizacji?

  • Jaka powinna być w tym procesie rola liderów?

Tego typu pytań dotyczących obszaru zaangażowania i motywacji pracowników można postawić zdecydowanie więcej. Odpowiedzi znajdą Państwo, wysłuchując rozmowy z naszą ekspertką:

ZAINTERESOWAŁ CIĘ TEN TEMAT? Zapoznaj się z artykułem prof. Katarzyny Januszkiewicz, rozszerzającym tematykę omawianą w wywiadzie!

Zaangażowanie? Nie dziękuję, ja tu tylko pracuję 

Katarzyna Januszkiewicz PL

Zaangażowanie pracowników jest ostatnio jednym z najczęściej podejmowanych zagadnień zarówno przez teoretyków, jak i praktyków zarządzania. Sygnalizowana już od pewnego czasu transformacja oczekiwań pracownika wobec relacji z organizacją weszła w fazę realizacji.

Katarzyna Januszkiewicz

Prof. dr hab., Instytut Nauk Społecznych, Uniwersytet SWPS

Lidia Zakrzewska

Redaktor zarządzająca "ICAN Management Review".

Wybrane dla Ciebie

MyICAN Twoja ścieżka rozwoju
Załaduj więcej wyników

Polecane artykuły