Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Prof. Katarzyna Januszkiewicz: Jak podtrzymywać zaangażowanie pracowników w czasach pandemii

·
Prof. Katarzyna Januszkiewicz: Jak podtrzymywać zaangażowanie pracowników w czasach pandemii

Słowo „zaangażowanie” w obecnych, kryzysowych czasach, stało się szczególnie nośne w rozproszonych organizacjach. Jest odmieniane przez poszczególne przypadki, i – tak naprawdę – bardzo różnie pojmowanie.

Prof. Katarzyna Januszkiewicz z Uniwersytetu SWPS, z którą na ten temat rozmawialiśmy, stwierdza, że pandemia zmusza nas do redefinicji pojęcia zaangażowania. Tradycyjnie pojmowane zaangażowanie sprowadzało się do uczestnictwa, bycia w organizacji. Natomiast od pewnego czasu – a już zwłaszcza od wybuchu pandemii – pojęcie zaangażowania przechodzi transformację. Już nie chodzi tylko o fizyczną obecność, ale też o psychiczny związek z firmą, z zespołem, z liderem. O osobistą satysfakcję.

Takie wielopłaszczyznowe, wielowymiarowe pojmowanie tego terminu z perspektywy zarządzania ludźmi rodzi pytania:

  • Czy budowanie zaangażowania jest tylko powinnością pracownika?

  • W jaki sposób firma powinna się włączyć w ten proces?

  • Jaki rodzaj zaangażowania chce stworzyć?

  • Jak powiązać osobiste cele zatrudnionych z celami organizacji?

  • Jaka powinna być w tym procesie rola liderów?

Tego typu pytań dotyczących obszaru zaangażowania i motywacji pracowników można postawić zdecydowanie więcej. Odpowiedzi znajdą Państwo, wysłuchując rozmowy z naszą ekspertką:

ZAINTERESOWAŁ CIĘ TEN TEMAT? Zapoznaj się z artykułem prof. Katarzyny Januszkiewicz, rozszerzającym tematykę omawianą w wywiadzie!

Zaangażowanie? Nie dziękuję, ja tu tylko pracuję 

Katarzyna Januszkiewicz PL

Zaangażowanie pracowników jest ostatnio jednym z najczęściej podejmowanych zagadnień zarówno przez teoretyków, jak i praktyków zarządzania. Sygnalizowana już od pewnego czasu transformacja oczekiwań pracownika wobec relacji z organizacją weszła w fazę realizacji.