Dobry handlowiec potrafi w skuteczny sposób przekonać potencjalnego klienta do zakupu towaru lub usług generujących zyski dla swojego pracodawcy. Nie każda osoba jednak sprawdzi się na takim stanowisku, ponieważ wymaga ono nie tylko odpowiedniego wykształcenia i wiedzy, ale także pewnych cech osobowości, które często trudno jest wypracować. Jakie kompetencje powinien posiadać dobry handlowiec? Podpowiadamy.
Rotacja to częsty problem w wielu organizacjach. To oczywiste, że pracownicy odchodzą. A powody tych odejść mogą być różne. Chęć osobistego rozwoju, potrzeba nowych wyzwań, ale też na przykład niesprzyjająca atmosfera pracy.
Po dwóch latach wracamy do formuły stacjonarnej i spotkamy się w Katowicach, aby poruszyć najważniejsze tematy z branży. Zdefiniujemy wyzwania na nadchodzący czas oraz ocenimy wpływ aktualnej sytuacji geopolitycznej na decyzje podejmowane przez działy HR.
Instytut badawczy Randstad opublikował 21 kwietnia kolejną edycję badania rynku pracy, które prowadzone było od 3 do17 marca br. Wniosek? Pracownicy chcą się kształcić, ale wolą robić to online.
Wszyscy jesteśmy dotknięci emocjonalnymi i fizycznymi konsekwencjami pandemii oraz wybuchu wojny w Ukrainie. I choć firmy coraz częściej troszczą się o zdrowie swoich ludzi, ich inicjatywy nie zawsze trafiają na podatny grunt. Jak sprawić, by pracownicy korzystali z oferowanej im pomocy?
Fundamentem każdej firmy są ludzie. To oni odpowiadają za zysk (lub jego brak), rozwój oraz wizerunek marki. Wielu przedsiębiorców stawia sobie pytania: Jak inni robią to, że są najlepsi? Dlaczego osiągają takie sukcesy? Czemu jakaś firma jest wiodącą na rynku? Odpowiedź bywa prosta. Za każdym sukcesem stoją ludzie zatrudnieni w firmie, organizacja pracy, pozytywna kultura organizacyjna i właściwe zarządzanie zespołem.
Czy kolejne studia menedżerskie to dobra inwestycja? Zobacz, co na ten temat sądzi Mikołaj Buczyński, Project Manager w City Cosmetics, i poznaj praktyczne wskazówki, które mogą pomóc w podjęciu decyzji.
Zapytaliśmy przedstawicieli społeczności Digital Shapers i CIONET o to, jakich kompetencji cyfrowych brakuje w ich zespołach i jak zamierzają się z tym uporać. Choć diagnoza obecnej sytuacji nie napawa optymizmem, plany przedsiębiorców dają iskierkę nadziei na zniwelowanie problemu.
Jedni chcą w spokoju wykonywać swoje obowiązki, drudzy mocno się angażują, trzecim wszystko się należy, a czwarci chcą zmieniać świat. Dowiedz się, jak polskie firmy radzą sobie ze zmianami demograficznymi i czy potrafią korzystać z dobrodziejstw płynących z różnorodności.
Współpraca dla samej współpracy nie ma sensu. Ale jest nieoceniona, gdy trzeba się uporać ze złożonymi problemami o nieoczywistych rozwiązaniach. Jak zespołowo stawiać czoła trudnym wyzwaniom, a także dlaczego należy skończyćz udawaniem współpracy i „zgadywatonami”, opowiada Gretchen Anderson, doświadczona konsultantka, autorka książki Sztuka współpracy. Rozmawia Joanna Koprowska.
„Jeśli nie macie tu kobiet, jak możecie mówić, że chodzi o ludzi?” – tymi słowami Mary Robinson, pierwsza prezydentka Irlandii, podsumowała COP21 (Conference of the Parties) w Paryżu w 2015 roku, podczas której zawarto porozumienie paryskie.
W BASF wiemy, jak ważna dla kobiet jest praca w wymarzonym zawodzie. Dlatego też zainaugurowaliśmy drugą edycję kampanii „Chemia jest kobietą“. Przedstawiamy w niej kobiety pracujące w BASF, które dążąc do osiągnięcia sukcesu zawodowego, zdecydowały się podjąć kroki zmieniające zarówno ich życie, jak i życie ich bliskich.
Zdalny i hybrydowy model pracy przyjął się i jest powszechnie stosowany w wielu przedsiębiorstwach. Podobnie jak podejście do miejsca pracy, zmienił się sposób zdobywania wiedzy i nowych umiejętności – coraz częściej w tym obszarze wykorzystujemy zalety komunikacji na odległość.
Pandemia wpłynęła na wiele aspektów funkcjonowania biznesu oraz zmusiła nas do przedefiniowania znanych od lat pojęć tj. miejsce pracy, czas pracy, stanowisko pracy czy pracownik. Choć wiele wyzwań z obszaru HR pozostało niezmiennych, zmienił się kontekst w którym działy personalne muszą je realizować.
„Ech, ta dzisiejsza młodzież…” Tradycyjne narzekanie osób starszych brzmi coraz częściej i mocniej również w kontekście poszukiwania pracowników. To młodzi dyktują dziś warunki na rynku pracy, a te są coraz częściej przez pracodawców akceptowane. Dlaczego? Po pierwsze, ponieważ brakuje rąk (i głów) do pracy. Po drugie, wymagania młodych często przyczyniają się do… rozwoju przedsiębiorstw.
Prologis to największy gracz na globalnym rynku nieruchomości logistycznych - łączna powierzchnia jego magazynów daje obszar wielkości jednej trzeciej Poznania. Wkrótce będzie świętować dwudziestopięciolecie swojej działalności w Polsce. Przez ten czas firma przeszła szereg zmian i stawiała czoła wielu wyzwaniom. Na tym tle jedno pozostało niezmienne – troska o pracowników, którzy są podstawą jej długofalowego sukcesu.
Aż 88% pracowników oczekuje elastycznego sposobu pracy, natomiast 35% pracodawców żąda, żeby ludzie wrócili do biur – wynika z EY Work Reimagined Employee Survey 2021.
O tym, jak stawiać czoła wyzwaniom zmiennego biznesu i nie podążać utartymi szlakami rozmawiamy z Romanem Murawskim dyrektorem handlowym PLUM Sp. z o. o.
Sytuacja osób powyżej 50 roku jest nie do pozazdroszczenia. Urodzeni przed 1971 rokiem, chcący zmienić pracę, borykają się obecnie ze sporymi trudnościami. Czasy kiedy ich umiejętności, doświadczenie i wiedza stanowiły niepodważalny atut odeszły w zapomnienie.
Po kilku pierwszych dniach posuchy możemy już być pewni, że polscy sportowcy przywiozą jednak z Igrzysk Olimpijskich w Tokio całkiem pokaźny worek medali. Czego możemy się od nich nauczyć i jak przekuć ich doświadczenia w praktykę w obszarze biznesu?