WEBINARIUM

Ecommerce: dziś i jutro

30.06.2020, godz. 10:00

0
X
Wykorzystaj wakacje na rozwój
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Do pokolenia Y należą ludzie, którzy urodzili się w latach 1980–2000. Na całym świecie jest ich 1,7 miliarda. Przewyższają liczebnością pokolenia swoich rodziców, czyli pokolenie powojennego baby boomu i generację X. W Polsce do milenialsów zalicza się 11 milionów osób. Ich gusta i preferencje po części wciąż się kształtują, ale to oni stają się główną siłą napędową gospodarki. Za dekadę to właśnie milenialsi będą tworzyć 80% rynku pracy. Będą największą grupą klientów, pracowników, szefów, matek i ojców oraz konsumentów. Dlatego firma Vivus Finance wraz z butikiem badawczym Maison & Partners opracowała raport Milenialsi: postawy życiowe a finanse. Publikacja objęła wyniki badania opartego na analizie jakościowej danych zebranych w trakcie pogłębionych wywiadów przeprowadzonych w grupie 1056 przedstawicieli pokolenia Y. W badaniu analizowano wartości i styl życia respondentów, ich stosunek do pieniędzy i produktów finansowych.

Stabilizacja ponad wszystko

Pokolenie Y to najlepiej wykształcona generacja w historii, także w Polsce – 35% z wyższym i 49% ze średnim wykształceniem, w porównaniu z 18% i 33% wśród wszystkich Polek i Polaków. Większość jest aktywna – uczy się i pracuje. Jak deklarują igreki – 42% z nich to studenci, 42% osób pracuje na stałe, 16% pracuje dorywczo, 10% zajmuje się domem, 8% jest bezrobotnych, 4% prowadzi działalność gospodarczą, 4% przebywa na urlopie macierzyńskim, 2% pobiera rentę (powyższe odpowiedzi nie wykluczają się, dlatego suma procentów nie jest równa 100%). Młodsi przedstawiciele pokolenia Y mieszkają głównie z rodzicami, ale osoby w wieku powyżej 26 lat częściej mieszkają z partnerem lub partnerką. Spora grupa młodych Polaków nie chce opuścić strefy komfortu i z tego powodu odkłada decyzję o wyprowadzce i samodzielności. Z ankiet wynika, że milenialsi cenią bardziej stabilizację i bezpieczeństwo z nią związane (53%) niż ciągłe zmiany (23%). Duża część przedkłada również długotrwałe relacje (48%) nad krótkotrwałe (24%).

Odkrywaj jeszcze więcej i częściej. Kupując prenumeratę, gwarantujesz sobie dostęp do solidnej dawki harvardzkiej wiedzy. Miej pewność, że nic cię nie ominie.

Z prenumeratą możesz więcej!

...

Zostało 100% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Tomasz Więckowski

Dyrektor marketingu w Vivus Finance.

Wybrane dla Ciebie

MyICANTwoja ścieżka rozwoju
Załaduj więcej wyników

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Dwa tytuły – Biznes i Technologia ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Odblokuj wszystko!

Dwa tytuły – Biznes i Technologia ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy