Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Chłodne spojrzenie na koniunkturę

Premium

Magazyn IMR (Nr 1, luty - marzec 2020) · · 10 min
Powiększ tekst
Udostępnij
Pobierz pdf
Chłodne spojrzenie na koniunkturę

W ciągu ostatniego roku tempo wzrostu produktu krajowego brutto zwolniło w Polsce z ponad 5% do niespełna 4%. Sygnały, które wysyła rynek, wyraźnie wskazują na schłodzenie gospodarki: rosną ceny, pogarszają się nastroje wśród przedsiębiorców, a optymizm konsumentów na zmianę rośnie i topnieje. Dane makroekonomiczne są nieubłagane: nadciąga, jeśli nie kryzys, to przynajmniej spowolnienie.

W świetle danych makroekonomicznych, zarówno w skali globalnej, jak i lokalnej, zespół ICAN Research postanowił sprawdzić, jak polskie firmy przygotowują się do działania w mniej sprzyjającym otoczeniu biznesowym i jakimi narzędziami mają zamiar się wspierać. Do badania zaprosiliśmy przedstawicieli dużych firm, zatrudniających powyżej 250 pracowników (65% ankietowanych), i firm średnich, o zatrudnieniu wynoszącym od 100 do 250 pracowników (35%). Łącznie przeprowadziliśmy 300 wywiadów z prezesami i właścicielami firm (22%), członkami zarządu (31%) oraz dyrektorami marketingu i sprzedaży (47%). Uczestnicy naszego badania reprezentowali głównie sektor produkcji (54%), usług (29%), a rzadziej handlu (17%). W większości były to polskie przedsiębiorstwa (67%) i kluczowi gracze w swoich branżach (73%). Po przeprowadzeniu badania ilościowego odbyliśmy z kilkoma menedżerami pogłębione wywiady.

...

Zostało 92% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Polecane artykuły