Biznes
E-commerce w polskiej branży beauty – które rozwiązania okazują się najskuteczniejsze?
Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, planując strategię marketingową, a także pokazujemy, jak dzięki internetowi można zwiększyć skuteczność sprzedaży.
Nie da się drugi raz zrobić dobrego pierwszego wrażenia. Nie da się?
Czy można naprawić złe pierwsze wrażenie podczas negocjacji biznesowych? Badania pokazują, że można – i to w dość prosty sposób.
Jak zatrudniać więcej kobiet? Zwróć uwagę na tworzone "short listy"
Specjalne rozporządzenia prawne, komisje, parytety, raporty – kwestię zwiększenia zatrudnienia kobiet próbuje się rozwiązać od lat, na różne, nieraz skomplikowane i mało efektywne sposoby. Badania pokazują natomiast, że najprostsze rozwiązania mogą się okazać najskuteczniejsze.
Dobra nazwa dla firmy. Na czym polega siła "kobiecych" marek?
Firmy zajmujące w ciągu ostatnich dwudziestu lat najwyższe pozycje na liście Global Top Brands mają częściej nazwy kojarzące się kobieco, w przeciwieństwie do "męskich" marek, które zwykle zajmują niższe pozycje. Przypadek? Nie sądzimy, a zresztą potwierdzają to najnowsze badania.
Jak mocno satysfakcja klienta przekłada się na zyski przedsiębiorstwa?
To oczywiste, że zadowoleni klienci to podstawa sukcesu biznesowego firm, ale co to konkretnie oznacza? Według naukowców z Indiana University, inwestycja w zaufanie klientów przynosi znacznie większe oszczędności niż obniżenie kosztów obsługi, dystrybucji, sprzedaży czy ogólnych kosztów administracyjnych.
W czasach globalnej niepewności to biznes pozostaje ostoją zaufania publicznego
Konsumenci obawiają się raczej utraty pracy, zmian klimatu i ataków hakerskich niż zachorowania na COVID-19. Bardziej ufamy prywatnym firmom niż instytucjom publicznym czy mediom, choć również w przypadku poszczególnych branż widać, że wiara w stabilność poszczególnych sektorów gospodarki jest ograniczona.
Czy warto zatrudnić... drona?
Jednym ze skutków pandemii jest gwałtowny wzrost znaczenia e-commerce, a co za tym idzie – również firm kurierskich, dzięki którym wiele sklepów mogło kontynuować działalność po zamknięciu gospodarki. Niebawem kuriera będzie mógł zastąpić dron, a pomóc w tym mogą nowe przepisy regulujące rynek bezzałogowców, które weszły w życie z początkiem roku.
Polska elektromobilność ma być napędzana wodorem
Rząd pracuje nad polską strategią dotyczącą wodoru, w tym nad formami wsparcia dla tych przedsiębiorców, którzy zdecydują się na zainwestowanie w produkcję i dystrybucję tego paliwa.
Globalne PKB na rok 2021 i 2022 – nowe prognozy Banku Światowego
Według Banku Światowego na skutek pandemii gospodarka skurczyła się o 4,3%, co jest dobrym wskaźnikiem, biorąc pod uwagę, że czerwcowe prognozy mówiły o recesji na poziomie 5,2%. Mimo to eksperci porównują obecną sytuację do tej, która miała miejsce w trakcie Wielkiego Kryzysu i po obu wojnach światowych..