Strategia
Już w starożytnej Grecji funkcja strategosa polegała na kierowaniu armią, wyznaczaniu i realizacji kluczowych celów. Dowiedz się, jak budować fundamenty dla zwycięskich organizacji.
Pokaż więcejMagazyny logistyczne w duchu zero waste
Emisje pochodzące z sektora budowlanego generują niemal 40% światowego CO2. Jak wygląda droga deweloperów powierzchni magazynowych do neutralności emisyjnej?
Kryzys przyspieszył transformację firm rodzinnych
Zwinność, poczucie misji, kultura organizacyjna, przyjęcie długoterminowej perspektywy – to cechy, które pomogły firmom przyspieszyć realizację transformacji w trakcie pandemii.
Chcesz, aby twoja firma była dojrzała cyfrowo? Naśladuj cztery metody firm bionicznych
Firmy inwestują w nowe technologie, narzędzia do zaawansowanej analizy danych oraz rozwijają kompetencje cyfrowe swoich pracowników. Jednak żeby zostać prawdziwym cyfrowym liderem, trzeba działać tak, jak firma bioniczna. Co to oznacza?
Skuteczna transformacja cyfrowa wymaga konsekwencji i zaangażowania
Pandemia COVID-19 okazała się testem dla całej gospodarki, który dużo lepiej zdały firmy wcześniej inwestujące w transformację cyfrową i digitalizację procesów biznesowych. Dobrym przykładem przedsiębiorstwa, które skutecznie poradziło sobie z wyzwaniami stawianymi przez rok 2020, jest działająca w sektorze energetycznym Grupa Veolia. Organizacja wykorzystuje nowe technologie do usprawniania swojej działalności operacyjnej, a przy okazji przyczynia się do ochrony środowiska naturalnego.
Odporność dzięki dywersyfikacji
Jedną z branż, która najmocniej ucierpiała z powodu pandemii, jest gastronomia. Wiele restauracji, kawiarni i barów nie przetrwało lockdownu, choć są też wyjątki. Wśród nich jest polska firma All Good, właściciel marki Coffeedesk, która postawiła na dywersyfikację źródeł przychodów i wielokanałowe podejście do sprzedaży.