Już w starożytnej Grecji funkcja strategosa polegała na kierowaniu armią, wyznaczaniu i realizacji kluczowych celów. Dowiedz się, jak budować fundamenty dla zwycięskich organizacji.
Pokaż więcejEmisje pochodzące z sektora budowlanego generują niemal 40% światowego CO2. Jak wygląda droga deweloperów powierzchni magazynowych do neutralności emisyjnej?
Zwinność, poczucie misji, kultura organizacyjna, przyjęcie długoterminowej perspektywy – to cechy, które pomogły firmom przyspieszyć realizację transformacji w trakcie pandemii.
Firmy inwestują w nowe technologie, narzędzia do zaawansowanej analizy danych oraz rozwijają kompetencje cyfrowe swoich pracowników. Jednak żeby zostać prawdziwym cyfrowym liderem, trzeba działać tak, jak firma bioniczna. Co to oznacza?
Pandemia COVID-19 okazała się testem dla całej gospodarki, który dużo lepiej zdały firmy wcześniej inwestujące w transformację cyfrową i digitalizację procesów biznesowych. Dobrym przykładem przedsiębiorstwa, które skutecznie poradziło sobie z wyzwaniami stawianymi przez rok 2020, jest działająca w sektorze energetycznym Grupa Veolia. Organizacja wykorzystuje nowe technologie do usprawniania swojej działalności operacyjnej, a przy okazji przyczynia się do ochrony środowiska naturalnego.
Jedną z branż, która najmocniej ucierpiała z powodu pandemii, jest gastronomia. Wiele restauracji, kawiarni i barów nie przetrwało lockdownu, choć są też wyjątki. Wśród nich jest polska firma All Good, właściciel marki Coffeedesk, która postawiła na dywersyfikację źródeł przychodów i wielokanałowe podejście do sprzedaży.