Powiadomienie
Nigdy nie potrzebowaliśmy liderów bardziej niż dziś. Poznaj najlepsze zasady sztuki dowodzenia i wznieś swoją firmę na nowy poziom.
Pokaż więcejIzolacja społeczna, w jakiej funkcjonujemy, ma realny wpływ na nasze samopoczucie. Z tego powodu część firm postanowiła wesprzeć zatrudnionych w tym zakresie, wykupując konsultacje psychologiczne w formie telefonicznej lub online.
Opieka medyczna, darmowe owoce i napoje, dodatkowy dzień wolny z okazji urodzin – czy rzeczywiście są narzędzia budujące dobrostan w firmie? Czy tego dziś oczekują pracownicy? A może pracodawcy realizują jedynie swoje wyobrażenia?
Pracownicy wielu firmy i korporacji – mimo uporządkowanej struktury organizacyjnej, rozbudowanej opieki socjalnej, nowego ekspresu do kawy czy owocowych czwartków – po pewnym czasie czują się sfrustrowani. Brakuje im możliwości dostrzeżenia sensu ich działań.
JTI Polska, część grupy Japan Tobacco International, to obecnie jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm tytoniowych w Polsce. Szybki rozwój firma zawdzięcza m.in. swojemu zespołowi. To właśnie ludzie są w JTI na pierwszym miejscu.
Doświadczenie pandemii sprawiło, że priorytetem stało się zdrowie pracowników. Z tego względu zatrudnieni, poza opieką medyczną, sygnalizują dodatkowe oczekiwania względem benefitów związanych z ich kondycją psychiczną. Pracodawcy, którzy zrealizują te potrzeby, mogą liczyć na efektywną pracę zadowolonych pracowników.
Słowo „zaangażowanie” w obecnych, kryzysowych czasach, stało się szczególnie nośne w rozproszonych organizacjach. Jest odmieniane przez poszczególne przypadki, i – tak naprawdę – bardzo różnie pojmowanie.
Przywódcy, liderzy, kierownicy nieustannie weryfikują czy ich podwładni działają zgodnie z procedurami, angażują się w pracę, nie spóźniają się i są sumienni. Jakie konsekwencje niesie ze sobą nadzorowanie pracowników?
Profesor Mark Snyder, psycholog społeczny z University of Minnesota zażartował kiedyś, że nie chciałby mieć takiego szefa, który soli potrawy przed spróbowaniem. Jaki związek ma solenie dań ze stylami zarządzania?
Dwight Eisenhower twierdził, że miarą dobrego przywództwa jest przekonanie ludzi do robienia tego, czego chce lider. Jednak nie dlatego, że zostają do tego zmuszeni, ale dlatego, że sami tego chcą.
Każdy lider zespołu nieświadomie przekazuje wzorce dotyczące pracy, których uczył się przez lata od rodziców i pierwszych przełożonych. Mają one ogromny wpływ na to, czy potrafimy motywować pracowników i czy będą oni angażować się w pracę. Często te intuicyjne działania przynoszą jakiś skutek. Nie pozwalają jednak na wyzwolenie pełnego potencjału zarządzanych zespołów. Co robić, by lepiej rozumieć swój zespół? Jakie działania zwiększą motywację w nowej normalności i pomogą osiągać lepsze efekty zespołowe?
Zaangażowanie pracowników jest ostatnio jednym z najczęściej podejmowanych zagadnień zarówno przez teoretyków, jak i praktyków zarządzania. Sygnalizowana już od pewnego czasu transformacja oczekiwań pracownika wobec relacji z organizacją weszła w fazę realizacji.
Awans ze stanowiska specjalistycznego na menedżerskie jest momentem zwrotnym w karierze pracowników i często spełnieniem marzeń. Niestety, do zarządzania ludźmi trzeba mieć predyspozycje.
Z dr. Kursatem Ozencem z Uniwersytetu Stanforda, badaczem rytuałów i współautorem książki Kreatywne rytuały przydatne w pracy, rozmawia Joanna Koprowska.
Dynamiczne tempo wzrostu, nie tylko w czasach pandemii, skłania liderów do podejmowania szybkich decyzji. A te, choć początkowo wydają się słuszne, mogą czasem przynieść więcej szkody niż pożytku.
Po wybuchu pandemii koronawirusa dostawca rozwiązań e-commerce stara się sprostać rosnącej liczbie zamówień. Klęska urodzaju wywołała problemy z pozyskaniem wykwalifikowanych szefów projektów. Firma awansowała więc dotychczasowego specjalistę, choć praktyka pokazuje, że nie zawsze jest to właściwy kierunek.
Jeffrey Pfeffer: COVID-19 zmienia wszystko – i nic – w zarządzaniu pracownikami
Pandemia COVID-19 wywróciła do góry nogami nasz dotychczasowy tryb pracy. W krótkim czasie większość firm musiała przejść na home-office i sprostać zupełnie nowym wyzwaniom. Jakie działania powinna podjąć firma, by stworzyć odpowiednie środowisko pracy? Obejrzyj webinarium i dowiedz się więcej.
Sytuacje kryzysowe w każdym wywołują strach i poczucie lęku. U niektórych jednak te emocje są na tyle silne, że odbierają zdolność logicznego myślenia i sprawnego podejmowania decyzji. Osoby te zamiast dążyć do uspokojenia karmią się informacjami potwierdzającymi ich lęki. Jak pracować i rozmawiać z człowiekiem owładniętym lękiem?
Dziś, w dobie kryzysu, który nas dotyka, nikt nie myśli o zarządzaniu potencjałem pracowników. Gdy jednak wrócimy do nowej rzeczywistości, temat ten będzie żywy jak nigdy dotąd. W tej złożonej i bezprecedensowej sytuacji zwinny zespół potrafiący wyłapać kluczowe wyzwania i okazje będzie kluczowym sposobem na przetrwanie.
O tym, jak zachować czujność w niepewnych czasach, wykorzystać kryzys do wzmocnienia więzi z pracownikami i klientami, a także z sukcesem przejąć stery w firmie mimo nietypowych okoliczności, opowiada Aleksandra Agatowska, prezes PZU Życie.