Zarządzanie sobą
Wysoki poziom produktywności może stać się nieodłącznym elementem naszego życia. Jak go osiągnąć? Jak zachować równowagę i być wzorem dla innych?
Pokaż więcejCyfrowi nomadzi w dobie pandemii – fenomen workation
Pandemia odcisnęła swoje nieodwracalne piętno na każdym aspekcie prowadzenia działalności zarobkowej. Jednym z najbardziej wyrazistych przykładów jest znaczące spopularyzowanie się pracy zdalnej oraz hybrydowej. Czemu zatem nie pracować, podróżując?
Polscy menedżerowie są już zmęczeni pracą zdalną
Jak wynika z raportu Deloitte "Global Human Capital Trends 2021", aż 38% polskich menedżerów uważa, że praca zdalna ma negatywny wpływ na ich samopoczucie.
6 sposobów na efektywność i dobre samopoczucie przy pracy zdalnej
Praca zdalna nie musi oznaczać chaosu i ciągłego zmagania się z rozpraszającymi sygnałami. Wystarczy stosować się do kilku prostych (z pozoru) zasad, by podczas pracy w domowych warunkach zachować zdrowie psychiczne i jednocześnie zwiększyć efektywność.
Czy praca zdalna może być lekarstwem na wypalenie zawodowe?
Niemal jedna trzecia pracujących Polaków deklaruje, że zauważa u siebie wypalenie zawodowe. Czy praca zdalna może stać się sposobem na przeciwdziałanie tej tendencji?
Jak pracować zdalnie i wydajnie?
Jak skutecznie wykonywać obowiązki domowe? Oto kilka wskazówek.
Pracujesz zdalnie? Oto 8 wskazówek, dzięki którym będziesz pracować efektywniej
Praca w domu wymaga znacznej samodyscypliny. Jak pokonać ewentualne trudności i dobrze zorganizować swoją codzienną pracę?
Rynek pracownika wymusza zmiany w organizacji czasu pracy
Problem braku równowagi między czasem poświęconym na zarabianie pieniędzy a tym przeznaczonym na utrzymywanie dobrych relacji z rodziną, przyjaciółmi można odnieść bezpośrednio do zarządzania czasem w przypadku pracowników.
Jak odstresować się w pracy? Oto 4 inspiracje
Stres ma dwa oblicza. Może zakłócać twoją pracę, blokować twórczość i obniżać efektywność – albo sprzyjać realizacji zadań i sprostaniu nowym wyzwaniom. Jeśli chcesz mieć go po swojej stronie, skorzystaj z naszych wskazówek.
Skuteczna komunikacja podczas rozmów telefonicznych
Wraz z upowszechnianiem się pracy zdalnej umiejętność skutecznej komunikacji przez telefon staje się ważniejsza niż dotychczas. O czym pamiętać, chwytając za słuchawkę?
Kobiety na szczytach organizacji
Coraz więcej uwagi poświęca się dziś karierze zawodowej kobiet, trudnym próbom godzenia pracy z życiem rodzinnym oraz nieproporcjonalnej obecności obu płci na najwyższych stanowiskach organizacji.
Pracujesz po kilkanaście godzin dziennie? Szkodzisz sobie i swojej firmie
Wszyscy znamy – często z autopsji – obraz zapracowanego biznesmena, spalającego się w pracy po kilkanaście godzin dziennie. Najsmutniejsze w tym obrazie jest jednak to, że – jak pokazują badania – nie służy to dobrze ani jemu, ani organizacji.
Home office kontra kręgosłup – zadbaj o swoje zdrowie i… psychikę
Praca w systemie home office wiąże się z wieloma niebezpieczeństwami – również zdrowotnymi. Jak zatem powinniśmy o siebie dbać, aby uniknąć chorób zarówno fizycznych, jak i psychicznych? Oba obszary są przy tym ze sobą połączone, ponieważ – na przykład – chory kręgosłup może przyczynić się do wystąpienia depresji.
Jak zerwać z wypaleniem w 4 krokach
To był przepis na wypalenie: dwa lata pracy, często po godzinach, przy jednoczesnym pełnieniu funkcji rodzica czy opiekuna, w poczuciu izolacji od przyjaciół i współpracowników, którzy mogliby zagwarantować emocjonalne i praktyczne wsparcie. Jak wykazały badania przeprowadzone przez Korn Ferry w 2021 roku, 89% profesjonalistów twierdziło wówczas, że są wypaleni, a zdecydowana większość (81%) przyznała, że są wypaleni bardziej niż na początku pandemii.
Czym asertywność różni się od agresji?
Na kryzysowe sytuacje możemy zareagować na różne sposoby – często wskazuje się, że na jednym biegunie jest tutaj asertywność, natomiast na drugim agresja, czyli pojęcia całkowicie skrajne i przeciwstawne. To, jak się zachowamy w trudnych warunkach, zależy od kilku czynników, ponadto ma bezpośredni wpływ na relacje rodzinne, czy atmosferę panującą w miejscu pracy.
Savoir-vivre na home office – Polacy jedzą, palą, gotują i sprzątają w trakcie wideokonferencji
Wideokonferencje i komunikatory stały się podstawowym narzędziem komunikacji. Wielu pracowników polubiło je, ponieważ dały im możliwość „schowania się” poprzez wyłączenie kamery internetowej i wyciszenie mikrofonu. Brak zachowania odpowiedniego poziomu kultury podczas spotkań wideo może się jednak zemścić.
Depresja i wypalenie zawodowe mają wspólne przyczyny
Wypalenie zawodowe prowadzi do długofalowego zmniejszenia produktywności pracownika, więc naukowcy od lat próbują zrozumieć przyczyny tego stanu rzeczy – by skutecznie im przeciwdziałać. Z najnowszych badań wynika, że znaczna część czynników powodujących wypalenie zawodowe pokrywa się z przyczynami rozwoju depresji.
Blue Monday nie musi być najsmutniejszym dniem w roku
Blue Monday, nazywany „najbardziej depresyjnym dniem roku”, przypada w trzeci poniedziałek stycznia. Cliff Arnall, twórca teorii o najsmutniejszym dniu roku, wybierając jego datę, brał pod uwagę czynniki meteorologiczne, ekonomiczne, poziom motywacji, a także… czas, jaki upłynął od Bożego Narodzenia. Dziś jednak jego teorię coraz częściej podaje się w wątpliwość.
Stres przed poniedziałkiem? Lęk może być oznaka poważniejszego problemu
Gdy myśl o poniedziałku odbiera ci radość z weekendu...
Jak współpracować z szefem?
Dobra współpraca z szefem to sukces dla obu stron – zarówno dla przełożonego, jak i dla pracownika. Warto zatem poznać kilka cennych wskazówek i rad, dzięki którym będzie przebiegała ona o wiele bardziej satysfakcjonująco i sprawniej niż do tej pory.
Gates była kobietą!
Branża nowych technologii jest silnie zdominowana przez mężczyzn. Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Komisję Europejską, PKB Unii Europejskiej wzrastałoby rocznie o 9 miliardów euro, gdyby kobiety w branży teleinformatycznej były reprezentowane tak licznie jak mężczyźni.