Premium

Materiał dostępny tylko dla Prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś prenumeratorem? Zaloguj się

X
Jak maksymalizować zysk?
Nowa książka autora bestsellera PRICING MAN
kupuję w przedsprzedaży! >>

Usprawniliśmy proces rekrutacji dzięki zwinnemu zarządzaniu

Premium

Bartłomiej Leszczyński PL
Maciej Malesa PL
·  ·
Usprawniliśmy proces rekrutacji dzięki zwinnemu zarządzaniu

Aby zachęcić potencjalnych pracowników do aplikowania, firma Deloitte postanowiła dostosować system do ich oczekiwań, wykorzystując do tego celu zwinne metodyki zarządzania. Efekt? W ciągu roku liczba aplikacji rekrutacyjnych wzrosła o 30%.

Chociaż wiele organizacji przy każdej okazji podkreśla, że ich najważniejszym zasobem są ludzie, to w przypadku firmy takiej jak Deloitte taka deklaracja nie jest tylko popularnym sloganem. Podstawą zasobów firm konsultingowych są doradcy, których czas i wiedza są wynajmowane klientom. Jakość pracy pracowników przekłada się więc bezpośrednio na poziom świadczonych usług, dlatego nie sposób przecenić roli dobrze prowadzonego procesu rekrutacyjnego.

Niestety, prawie połowa osób, które zabierały się do wypełniania formularza rekrutacyjnego na stronie Deloitte, rezygnowała w trakcie tej czynności. Zaczęliśmy się zastanawiać, co sprawia, iż niemal połowie użytkowników ówczesnego systemu łatwiej było pogodzić się nawet z myślą, że nie będą pracować w Deloitte, niż przejść przez 11 ekranów formularzy, w których trzeba było wypełnić 18 pól i 30 razy kliknąć myszą. Odpowiedź przyszła sama. System rekrutacyjny był zbyt czasochłonny i za bardzo skomplikowany, w tym szczególnie dla młodych osób, które oczekują, że w sieci wszystko będzie się odbywać szybko i sprawnie. Sposób, w jaki korzystamy z internetu, bardzo zmienił się w ciągu ostatnich kilku lat. Chcemy szybko robić zakupy, bez utrudnień korzystać z konta bankowego, załatwiać formalności i uzyskiwać dostęp do filmów lub muzyki. Dlatego również system rekrutacji powinien być szybki i intuicyjny. Lista wad systemu była jednak znacznie dłuższa i nie ograniczała się jedynie do panelu dla kandydatów. Stara wersja portalu miała poważne niedociągnięcia również z punktu widzenia rekruterów, którzy z powodu ociężałości i małej funkcjonalności systemu mieli poważne trudności z przeczesywaniem firmowych baz danych.

Zostało 91% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!





Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Bartłomiej Leszczyński

Starszy konsultant w Deloitte Digital

Maciej Malesa

Digital Manager / Agile Advisory Leader w Deloitte Poland

Wybrane dla Ciebie

MyICAN Twoja ścieżka rozwoju
Załaduj więcej wyników

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy