Podstawowa działalność firmy Bumar‑Waryński, czyli produkcja części zamiennych i podzespołów, będąca pozostałością po produkcji maszyn budowlanych, nie była rentowna. Zakłady potrzebowały nowego modelu działalności, jednak kolejne próby znalezienia rozwiązań po stronie produkcji kończyły się niepowodzeniem. Wszelkie analizy szybko obnażyły brak kompetencji do budowania nowej jakości w obszarze produkcyjnym, co skazywało firmę na nieuchronną porażkę w starciu z obecnymi na rynku zagranicznymi rywalami. Dlatego obok poszukiwań modelu biznesowego w obrębie dotychczasowej działalności rozpoczęto poszukiwania zupełnie nowego kierunku rozwoju. Przegląd aktywów wykazał, że największą wartością firmy były jej nieruchomości na warszawskiej Woli. Zarząd zaczął rozważać, jak najlepiej wykorzystać te nieruchomości i zdecydował, że najkorzystniejsze będzie przekształcenie firmy w dewelopera. Osiągnięcie sukcesu w branży nieruchomości wymagało koncentracji na nowym podstawowym biznesie i tym samym skierowania wszelkich zasobów w tym kierunku. Wiązało się to z koniecznością odcięcia balastu całej nierentownej działalności produkcyjnej oraz pozyskania przez firmę zupełnie nowych kompetencji.
Premium
Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
Jak zmienić producenta w dewelopera
Premium
· · 10 min
Najpopularniejsze tematy
- Zarządzanie jakością
- Transparentność
- Redukcja zatrudnienia
- Rozwój zarządzania
- Strategie wzrostu
- Joint Ventures
- Technologia
- Partnerstwo Publiczno-Prywatne
- Działania operacyjne
- Planowanie strategiczne
- Coaching
- Eksperymentowanie
- Globalizacja
- Rozwój ekonomiczny
- Koszty
- Gender
- Finanse i rachunkowość
- Komunikacja wewnętrzna
- Komunikacja w kryzysie
- Networking
- Zarządzanie informacją
- Zarządzanie międzykulturowe
- Przedsiębiorczość społeczna
- Rynek walutowy
- Wytwórstwo
- Trudne rozmowy
- Obsługa klienta
- Konflikt
- Demografia
- Marka
- Audyt
- Pisanie biznesowe
- Work life balance
- Stres
- Budżetowanie
- Klienci
- Planowanie kariery
- Nieformalne przywództwo
- Rozwój przywództwa
- Marketing relacji
- Marketing Zarządczy
- PR
- Miejsca pracy
- Zdrowie
- Polityka kadrowa
- Venture Capital
- Zwalnianie pracowników
- Bezpieczeństwo i prywatność
- Zarządzanie czasem
- Studium przypadku
- Globalna strategia
- Internet rzeczy
- Myślenie strategiczne
- Zrównoważony rozwój
- Edukacja biznesowa
- Edukacja
- Własność intelektualna
- Polityka cenowa
- Procesy biznesowe
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Wynagradzanie
- Regulacje
- Przełomowa innowacja
- Zarządzanie finansami
- Zarządzanie ryzykiem
- Projektowanie
- Fuzje i przejęcia
- Badania rynku
- Ekonomia i społeczeństwo
- Historia biznesu
- Analiza finansowa
- Konkurencja
- Strategia konkurencyjna
- Odpowiedzialność biznesu
- Ekonomia behawioralna
- Produktywność
- Dane
- Etyka
- Łańcuch dostaw
- Otrzymywanie informacji zwrotnej