Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Społeczna odpowiedzialność wpisana w DNA Grupy BSH

Powiększ tekst
Udostępnij
Pobierz pdf
Społeczna odpowiedzialność
wpisana w DNA Grupy BSH

BSH na całym świecie i w Polsce stawia na społeczną odpowiedzialność biznesu. Misją firmy jest poprawa jakości życia milionów jej klientów. Największy europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego, m.in. marek Bosch i Siemens, realizuje ten cel z troską o środowisko, lokalne społeczności i pracowników

Partnerem materiału jest BSH.

Od końca 2020 roku wszystkie zakłady BSH na świecie są neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Oznacza to, że każda pralka, lodówka, zmywarka, piekarnik, odkurzacz i wszystkie inne produkowane przez BSH urządzenia powstają bez pozostawiania śladu węglowego. BSH dąży też do modelu gospodarki w obiegu zamkniętym. Firma przechodzi właśnie z jednokierunkowej drogi „produkcja – użytkowanie – utylizacja” do zamkniętego cyklu „produkcja – użytkowanie – naprawa – odnowienie – ponowne użytkowanie – przetworzenie”. Jest to związane z licznymi i często istotnymi zmianami w zakresie produkcji. Wszystko po to, by zaoferować klientom urządzenia wysokiej jakości, które powstały i działają w sposób tak przyjazny środowisku, jak tylko jest to możliwe.

Siedziby BSH w Polsce są dostosowywane do najwyższych ekologicznych standardów. Firma wykorzystuje przyjazne dla środowiska narzędzia i materiały. Na przykład budynek nowego Centrum Logistycznego w Łodzi jest wyposażony w energooszczędne oświetlenie LED. Dodatkowe świetliki i okna w elewacji praktycznie eliminują potrzebę korzystania ze sztucznego oświetlenia w ciągu dnia. To rozwiązanie nie tylko oszczędza energię, ale przede wszystkim korzystnie wpływa na środowisko pracy. Firma zainwestuje też w produkcję energii elektrycznej za pomocą paneli fotowoltaicznych, które zainstaluje we wszystkich swoich lokalizacjach w Polsce, nie tylko na dachach fabryk, ale też na obszarach zielonych.

Zobowiązania wobec lokalnych społeczności

BSH angażuje się w życie lokalnej społeczności. Spółka od lat wspiera organizacje charytatywne, skupiając się na współpracy z ośrodkami pomocy dzieciom, ośrodkami niosącymi pomoc osobom z niepełnosprawnościami, a także organizacjami przyczyniającym się do rozwoju zainteresowań sportowych wśród młodzieży. W ramach swojego programu CSR BSH stawia na wyrównywanie szans edukacyjnych wśród dzieci i młodzieży. Wśród stałych beneficjentów firmy są: Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi w podwarszawskich Laskach, działające w Łodzi fundacje Happy Kids i Świetlice Podwórkowe, świetlica dla dzieci i młodzieży prowadzona przez Parafię św. Anny w Łodzi oraz wrocławska Fundacja Tobiaszki. BSH wspiera też inicjatywy wolontariatu pracowniczego w ramach programu „Pomagamy Pomysłami”. Pomoc trafia do organizacji pożytku publicznego wskazanych przez samych pracowników, którzy osobiście angażują się w wolontariat. Firma chce być też dobrym sąsiadem mieszkańców miast, w których się znajduje. Dlatego na przykład we Wrocławiu BSH posadziło około 100 drzew oraz wybudowało 600 metrów ścieżki rowerowej i chodnika w pobliżu swoich fabryk lodówek i piekarników.

Wsparcie edukacji

BSH wie, jak ważne dla rozwoju gospodarki jest szkolnictwo wyższe, techniczne i zawodowe. Jak pokazują przykłady wielu rozwiniętych krajów europejskich, dobrze wykształcona kadra jest jednym z podstawowych czynników napędzających rozwój przemysłu i innowacji. Dlatego BSH wspiera młodych ludzi, przygotowujących się do wejścia na rynek pracy. Firma współpracuje m.in. z uczelniami wyższymi. W październiku ubiegłego roku na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego ruszył kierunek studiów Automatyzacja Procesów Biznesowych. BSH jest jednym z partnerów tej inicjatywy. Na uwagę zasługuje też współpraca firmy z Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej. Poza tym spółka objęła patronatem klasy branżowe i techniczne o profilu mechatronicznym w jednej z ponadgimnazjalnych szkół w Łodzi.

Pomoc w walce z pandemią

W ubiegłym roku, który zapisał się w historii jako czas wyzwolenia niezwykłej solidarności w walce z pandemią COVID‑19, BSH również wsparło współczesnych bohaterów – medyków. W ramach akcji #BoschWPogotowiu firma przekazała sprzęt AGD o łącznej wartości około miliona złotych do ponad 200 placówek medycznych w całej Polsce. Wsparcie trafiło do szpitali zakaźnych, oddziałów ratunkowych i wszystkich baz Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

BSH jako przyjazne miejsce pracy

Zaufanie, otwartość, współodpowiedzialność, zorientowanie na przyszłość i wyniki – przede wszystkim te wartości charakteryzują kulturę pracy w BSH. Są one też mocno zakorzenione w wewnętrznych standardach firmy. Wśród innych ważnych dla siebie wartości BSH wskazuje bezpieczeństwo i higienę pracy, równowagę między życiem zawodowym a prywatnym oraz różnorodność i włączającą kulturę organizacyjną. Firma podkreśla, że swoje biznesowe sukcesy i wiodącą pozycję na rynku producentów AGD w Europie zawdzięcza swojej kulturze organizacyjnej, która jest źródłem motywacji tysięcy jej pracowników.

Poznaj pozostałe treści raportu o zrównoważonym rozwoju »

Wykorzystaj siłę wpływu (mądrze!) 

Joanna Koprowska PL

To, czy firmy będą potrafiły zmienić swoje modele biznesowe tak, by zwiększać pozytywny wpływ na otoczenie, może zaważyć na ich przyszłości. Coraz więcej interesariuszy mówi „sprawdzam”, dlatego pięknie brzmiące deklaracje o zmienianiu świata na lepsze muszą się zmienić w konkretne działania. 

Pracujemy na lepszą przyszłość 

Iwona Jacaszek-Pruś PL

Pandemia zmieniła sposób naszej pracy, wpłynęła na kilka krótkoterminowych celów, ale nie wstrzymała realizacji strategii zrównoważonego rozwoju. Potwierdziła też, jak ważne są myślenie o przyszłości i wspólne, partnerskie działania, a także refleksja nad naszą konsumpcją i stylem życia.

Zeroemisyjne magazyny. Czy to realne? 

Paweł Sapek PL

Pośrednio lub bezpośrednio, świadomie lub nie – każdy konsument i każda firma korzysta z usług logistycznych. A sercem logistyki są dziś centra dystrybucyjne. Każdego dnia parki magazynowe zapewniają przepływ produktów, bez których życie konsumentów na całym świecie byłoby praktycznie niemożliwe – co wyraźnie odczuliśmy podczas zeszłorocznego lockdownu. Transport, pakowanie, magazynowanie, dostawy do klientów, zwroty towarów – czy mamy szansę na zeroemisyjną logistykę, która pomoże naprawić świat?

Liczą się dialog i współpraca 

Jakub Krzewina PL

Działalność biznesowa oparta na tradycyjnych paradygmatach nie jest już dobrą strategią długofalową. Właściwy kierunek to zrównoważony rozwój, który Grupie Raben jest bliski już od ponad 10 lat. Zgodnie z firmową strategią ESG porządkujemy nasze inicjatywy wokół trzech filarów i skupiamy się na obszarach, na które mamy wpływ.