Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Przeciwdziałanie zagrożeniom

Premium

Magazyn IMR (Nr 10, sierpień - wrzesień 2021) · · 3 min
Powiększ tekst
Udostępnij
Pobierz pdf
Przeciwdziałanie zagrożeniom

Opisana sytuacja to typowy przykład zagrożeń, które mogą zmaterializować się, jeżeli do realizacji działań integracyjnych po fuzji podejdziemy ze zbyt dużą dozą nonszalancji, co z dużym prawdopodobieństwem miało miejsce w opisanym przypadku.

Dobre intencje – a tych ciężko odmówić Mariuszowi Jeske, który przecież trzy miesiące temu witał się z pracownikami zakładów Rehagym w ich rodzimym języku – często nie wystarczą do tego, aby skutecznie zintegrować pracowników pod nowymi rządami. Różnice zdań, odmienne przekonania, a w efekcie próba sił i wynikające z tego konflikty przekładają się, niestety, na konkretne problemy biznesowe, takie jak spadek efektywności, ograniczenie potencjału wzrostu czy innowacyjności, odejście kluczowych pracowników czy utrata zaufania klientów.

W obecnej sytuacji warto przeanalizować dwie perspektywy: tę na „tu i teraz”, czyli de facto sposób ugaszenia pożaru, oraz tę bardziej ogólną – jak zarządzić podobną zmianą proaktywnie poprzez przemyślane i dojrzałe przywództwo

To jest komentarz eksperta. Przeczytaj tekst główny »

Ratunku, kupili nas Polacy 

Lidia Zakrzewska PL, Marta Szczerbakowicz

Zakłady Rehagym w Bawarii przejmuje STK, polska firma, która wcześniej była ich podwykonawcą. Nowy właściciel wprowadza swoje porządki, nie bacząc na opinie załogi, w efekcie doprowadzając do odejścia kluczowych pracowników i niezadowolenia lokalnej społeczności, która ceniła sobie firmę z wieloletnią tradycją. Jak odzyskać zaufanie pracowników i otoczenia?

Misja i wizja

Kluczowym elementem w procesach fuzji i przejęć jest wspólna wizja przyszłości. Zmiana właściciela rodzi wśród załogi obawę o miejsce pracy czy też możliwość zachowania dotychczasowych jej warunków. W przypadku przejęcia firmy o długoletniej tradycji, co więcej – dotychczasowego kontrahenta, wizja powinna z jednej strony do tej tradycji nawiązywać, z drugiej jednak jasno pokazywać plany na przyszłość. Dodatkowe możliwości inwestycyjne, nowe, wspólnie opracowywane produkty – to elementy, na których można budować podwaliny współpracy. Nie do przecenienia jest tutaj branża, w której działały do tej pory STK oraz zakłady Rehagym.

Zostało 44% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Lidia Zakrzewska

Redaktor zarządzająca "ICAN Management Review".

Agata Katyl

Agata Katyl, menedżerw PwC, ekspert ds. zarządzania zmianą w strategicznych projektach transformacyjnych.

Polecane artykuły