X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Jak polskie firmy podbijają nowe rynki

(Nr 9, czerwiec - lipiec 2021)
·  ·
Jak polskie firmy podbijają nowe rynki

Ekspansja zagraniczna to jeden z najskuteczniejszych sposobów na dalszy rozwój firmy, a nawet szansa na większą zyskowność i stabilizację finansową.

Pokazujemy wyzwania i zagrożenia, z jakimi spotykają się polskie przedsiębiorstwa działające na rynkach zagranicznych oraz analizujemy wartościowe przykłady takich działań.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY NA TEMAT EKSPANSJI POLSKICH FIRM »

Ekspansja odporna na kryzys 

Lidia Zakrzewska PL, Mariusz Smoliński PL, Paweł Kubisiak PL

W 2020 roku, gdy pandemia COVID-19 ogarnęła świat, przepływy transgraniczne gwałtownie spadły. Ale już po kilku miesiącach ten niepokojący obraz stał się bardziej optymistyczny. Ekspansja międzynarodowa polskich firm ma się dobrze, choć zmiany krajobrazu gospodarczego niosą ze sobą ważne implikacje dla strategii i zarządzania.

Federacja ponad granicami 

Marek Panek PL, Paweł Kubisiak PL

Trzydziestoletnia historia Asseco pokazuje, że najskuteczniejszym i zarazem najszybszym sposobem podbijania nowych rynków są akwizycje połączone z aliansami z lokalnymi partnerami. Polska firma IT wypracowała na swojej drodze ekspansji unikalne podejście do budowania grupy kapitałowej, które nazwała modelem federacyjnym.

Chcesz wyjść za granicę? Spodziewaj się pułapek 

Lidia Zakrzewska PL, Maciej Kożuchowski PL, Bartłomiej Woźniak PL

W ostatnich latach obserwujemy coraz dynamiczniejszą ekspansję polskich firm na rynki zagraniczne – nie tylko w formie eksportu produktów czy usług, ale również zakładania oddziałów czy akwizycji lokalnych. Każdy z tych modeli ma swoje plusy i minusy oraz zasadzki natury biznesowej i prawnej.

Kryzys to dobra okazja do ekspansji 

Joanna Koprowska PL

Kto nie słyszał o międzynarodowych sukcesach polskich marek kosmetycznych, takich jak Ziaja, Bielenda czy Inglot? Jednak równie dobrze radzą sobie z dala od Polski firmy znacznie mniejsze, nie tak prestiżowe, za to młode i zwinne. Warto je poznać ze względu na kreatywne podejście do podbijania nowych rynków.

Co kraj, to obyczaj 

Piotr Baczyński PL, Robert Więcławski PL

W ciągu kilku lat łódzki producent sprzętu ortopedycznego z lokalnego gracza stał się właścicielem kultowej europejskiej marki i firmą o zasięgu globalnym. Menedżerowie mieli wówczas okazję przekonać się, jak hermetyczne potrafią być zagraniczne rynki oraz ile znaczą w biznesie lokalne uwarunkowania.

Wybrane dla Ciebie

MyICAN Twoja ścieżka rozwoju
Załaduj więcej wyników

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy