Startupy
Startupy wstrząsnęły światem biznesu. Niepozorne pomysły, które wyrastają na spektakularne sukcesy. Niewielkie nakłady, które przynoszą nieprzeciętne zyski. Facebook, Spotify, Uber – oto światowe potęgi ostatnich lat, które zaczynały jako eksperymenty. Polskie startupy, które odniosły sukces to m.in. aplikacje Jakdojade, Booksy czy Brand24. Startupy – wszyscy o nich słyszą, wszyscy o nich mówią. Ale czy wszyscy wiedzą, o co tak naprawdę z nimi chodzi?
Pokaż więcejZarabianie oparte na pomaganiu
Polski start-up Migam, który pomaga w komunikacji osobom niesłyszącym, udowodnił, że można zbudować biznes, rozwiązując niszowy problem, o którego istnieniu większość społeczeństwa nie ma pojęcia. Podstawą sukcesu firmy stały się lekcje wyniesione z popełnianych błędów, angażowanie grupy docelowej oraz konkursy.
Kryzys to dobra okazja do ekspansji
Kto nie słyszał o międzynarodowych sukcesach polskich marek kosmetycznych, takich jak Ziaja, Bielenda czy Inglot? Jednak równie dobrze radzą sobie z dala od Polski firmy znacznie mniejsze, nie tak prestiżowe, za to młode i zwinne. Warto je poznać ze względu na kreatywne podejście do podbijania nowych rynków.
Wirtualna świetlica z MILIONAMI UCZNIÓW
Brainly, największa na świecie platforma do wzajemnej pomocy w nauce, rośnie, skupiając się na jak najlepszym zaspokajaniu potrzeb użytkowników. Ich zadowolenie jest najlepszą rekomendacją i pozwala na rezygnację z kosztownych działań marketingowych. Pochodzący z Polski serwis edukacyjny może pochwalić się 350 milionami użytkowników w 35 krajach.
Rozwój i finansowanie firmy – "tajni inwestorzy" coraz popularniejsi
Jak wynika z analizy CB Insights, ubiegły rok był rekordowy pod względem ukrytych inwestycji. Fundusze zainwestowały w ten sposób łącznie prawie 1,7 miliarda dolarów w 365 tajnych projektów – głównie technologicznych i medycznych.
90 miliardów na innowacje w nowym programie Horyzont Europa
W latach 2021-2027 w ramach programu ramowego Horyzont Europa, na badania i innowacje przeznaczonych zostało rekordowe 90 miliardów euro.
Jednorożce są świetne, ale inwestorzy polują też na dziesięciorożce i sturożce
Mianem jednorożców określa się młode firmy wyceniane na co najmniej miliard dolarów. To dość dobrze znany termin, natomiast niewiele osób zdaje sobie sprawę, że poza jednorożcami istnieją także dziesięciorożce i sturożce.
Czego firmy mogą nauczyć się od inwestorów VC
Dowiedz się, jak inwestorzy decydują, w które spółki chcą zaangażować swój kapitał i dlaczego.
Polskie problemy z innowacyjnością
Światowa Organizacja Własności Intelektualnej (WIPO) oceniła innowacyjność państw. Polska zajęła w tym rankingu dalekie miejsce – dlaczego? I jak to zmienić?
Czy duże firmy mogą być bardziej przedsiębiorcze od start-upów?
Inwestorzy lubią kupować marzenia. Jakie szanse powodzenia ma taka decyzja i jak sprawa wygląda w porównaniu do „zwykłych” start-upów?
Przetrwają najzwinniejsi. Wielkie firmy mogą działać jak start-upy
Czy wielki kontenerowiec może być zwrotny niczym żaglówka? Jest to możliwe – dzięki tak popularnym dziś wśród liderów rynku zwinnym metodykom. Te, choć wydają się nowym rozdaniem, są powrotem do rozwiązań z przeszłości. Sprawdzonych i racjonalnych.
Cechy CEO odnoszących sukces
Potencjał i talent człowieka to jedno, jednak istotniejsze jest to, co z tym zrobi. Zespół badawczy Uniwersytetu SWPS filii w Sopocie przeanalizował cechy i kompetencje założycieli i CEO startupów, aby przekonać się, co stanowi o ich sile i dlaczego firmy, którymi kierują, odnoszą sukcesy.
Systemowa otwartość na innowacje
Nawet państwowy kolos, działający w tak konserwatywnej branży jak energetyka, potrafi skutecznie kreować nowe rozwiązania i owocnie współpracować ze start-upami.
Miasto dla ambitnych
Potencjał Torunia tkwi w sprzyjającym biznesowym otoczeniu, inwestycjach infrastrukturalnych, rozwijających się inkubatorach przedsiębiorczości oraz, co najważniejsze, w ludziach.
Planuj rozważnie, upadaj szybko
Pomysł na biznes wydawał się rewelacyjny: stworzenie aplikacji, która pomoże w szybkim załatwianiu drobnych spraw. Na Zachodzie tego typu przedsięwzięcia doskonale sobie radzą, dlaczego więc nie spróbować w Polsce?
Twórca start-upu nie musi być sam
Sukcesy osiągają te start-upy, które rozwiązują problemy konsumentów i których produkt od razu jest skalowalny do poziomu globalnego.
Korzystny sojusz Dawida z Goliatem
Źródłem przełomów rynkowych są często niewielkie start-upy, nieskażone kulturą korporacyjną. Dlatego liderzy rynkowi poszukują nowych szans we współpracy z niewielkimi, ale kreatywnymi firmami.
Strategia win–win
Start-upy i korporacje mogą się wzajemnie wspierać w budowaniu atutów konkurencyjnych, wykorzystując swoje silne strony. Chcąc osiągnąć sukces, muszą określić jasne warunki brzegowe.
Dlaczego szybko rosnące start-upy potykają się o problemy, których mogłyby uniknąć?
Jak uniknąć losu wielu firm jednorożców, które nie udźwignęły ciężaru własnego gwałtownego wzrostu?
Akceleratory biznesu w Polsce – czy warto z nimi współpracować?
Akceleratory dają szansę pozyskania kapitału na rozwój działalności początkującego przedsiębiorstwa.
FinTech i bankowość – wojna czy obiecujący bromance?
Kto zyska najwięcej na urozmaiceniu rynku finansowego o nowoczesne i bardzo innowacyjne FinTechy?