Powiadomienie
PROMOCJA
Testuj subskrypcję
ICAN Business Insight
za darmo przez 7 dni!
Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”.
W 2020 roku pandemia COVID-19 zmieniła sposób funkcjonowania firm i jej pracowników. Dziś poruszamy się w zupełnie nowym środowisku pracy. A to wymusza zmianę naszego podejścia do ciągłości działania biznesowego. Czy można przygotować się biznesowo na nieoczekiwane wydarzenia?
Dbanie o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników przekłada się na ich efektywność, kreatywność i zaangażowanie. Nic dziwnego, że firmy coraz częściej działają rzecz dobrostanu i edukacji prozdrowotnej. Aby takie działania przyniosły więcej dobrego, liderzy powinni się nauczyć utrwalać zdrowe nawyki w zespołach.
Zadbanie o dobrostan zespołu może być polisą ubezpieczeniową firmy na kryzysowe czasy. Jeśli pracownicy potrafią zarządzać swoimi emocjami, wspierać się w trudnych chwilach i radzić sobie ze stresem, łatwiej zniosą trudy rosnącej niepewności. Jak im w tym pomóc?
W Siemens Polska zaufanie pracowników do firmy stało się kluczowym zasobem w zarządzaniu kryzysowym. Konsekwentnie i świadomie budowane relacje pomogły sprawnie zaadaptować się do nowych warunków pracy i po raz kolejny przekonać się o istocie zarządzania.
„Gasząc pożar, trzeba mieć też wizję, co będziemy robić, gdy już go ugasimy” – przekonuje Wojciech Pyzik z firmy Arkana zaopatrującej salony kosmetyczne w kosmetyki profesjonalne.
W erze postcovidowej nie ma miejsca dla liderów nieautentycznych, powolnych i niedziałających zespołowo. Dzisiejszy biznes potrzebuje ludzi czujnych, szybkich, kreatywnych, ciągle uczących się.
Po trzech miesiącach od ogłoszenia pandemii w Polsce wszyscy pracownicy fabryki MarAGD wrócili na halę produkcyjną i do biura. Powrót do normalności okazał się trudniejszy, niż przewidywano...
Czas na szczęśliwą rewolucję?