
Joanna Koprowska
Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”.
Katarzyna Kowalska, KUKE: „Trzeba umieć rozmawiać ze wszystkimi”
KUKE udało się stworzyć różnorodny, wielopokoleniowy i otwarty na różne poglądy zespół. Wiceprezeska zarządu Katarzyna Kowalska twierdzi, że nie był to przypadek, a efekt uboczny kultury organizacyjnej firmy.
Gretchen Anderson: "Współpraca dla samej współpracy nie ma sensu"
Autorka książki Sztuka współpracy dzieli się swoimi spostrzeżeniami nt. budowania środowiska biznesowego sprzyjającego zespołowym działaniom. Jakie pułapki czyhają na drodze ku owocnej współpracy? Na czym polega teatr współpracy? Czym jest zgadywaton?
Zwinny HR na burzliwe czasy
Podczas II Kongresu "Liderzy Jutra" zorganizowanego przez ICAN Institute eksperci HR i dyrektorzy personalni rozmawiali o sprawdzonych strategiach, najlepszych praktykach, ale także i o tym, jakie działania nie będą już skuteczne i co warto zmienić przygotowując się na nadejście 2022 roku.
Wyzwania HR w 2022 roku – jak sobie z nimi radzić?
Pandemia wpłynęła na wiele aspektów funkcjonowania biznesu oraz zmusiła nas do przedefiniowania znanych od lat pojęć tj. miejsce pracy, czas pracy, stanowisko pracy czy pracownik. Choć wiele wyzwań z obszaru HR pozostało niezmiennych, zmienił się kontekst w którym działy personalne muszą je realizować.
Jak być dzisiaj dobrym szefem
Podwyżki, benefity i przywileje nie zrekompensują pracownikom braku poczucia sensu. Liderzy muszą się nauczyć nadawać większe znaczenie pracy swoich ludzi. W innym wypadku nie mogą liczyć ani na zaangażowanie, ani na długofalowy wzrost.
Amy C. Edmondson: Spraw, by ludzie mówili ci prawdę
Myślimy o liderach jak o kapitanach, którzy przeprowadza nas przez wzburzone morze na suchy ląd. Tymczasem dobre przywództwo w tak niepewnych i złożonych czasach wygląda inaczej. Gdy nikt nie zna właściwych odpowiedzi, liderzy nie musza samodzielnie szukać rozwiązań. Muszą za to budować bezpieczne środowisko pracy. O tym, jak to zrobić, z prof. Amy C. Edmondson z Harvard Business School rozmawia Joanna Koprowska.
Firmy w pułapce przyspieszenia
Liderzy, którzy chcą rozwijać przedsiębiorstwa, oczekują od pracowników ponadprzeciętnego zaangażowania. Jednak nadmierne obciążenie ludzi pracą może przysporzyć firmie więcej problemów niż korzyści. Dowiedz się, na czym polega pułapka przyspieszenia i oceń, czy nie przyczyniasz się do wypalenia swojej organizacji.
HR jako wsparcie firmy w niepewnych czasach – webinarium
W 2020 roku pandemia COVID-19 zmieniła sposób funkcjonowania firm i jej pracowników. Dziś poruszamy się w zupełnie nowym środowisku pracy. A to wymusza zmianę naszego podejścia do ciągłości działania biznesowego. Czy można przygotować się biznesowo na nieoczekiwane wydarzenia?
Zaangażowanie zaczyna się od przywództwa
Od lat menedżerowie zadają sobie pytanie, jak wykrzesać większy entuzjazm z pracowników. Pandemia sprawia, że to jeszcze większe wyzwanie niż dotychczas. Chwilowo aktywność pracowników wzrosła, ale jednocześnie narastał stres, który dziś zbiera żniwo.
Zespół traci zaangażowanie. Interweniować czy przeczekać?
Mimo ciągłych nadgodzin pracownicy GoldenEye nie wyrabiają się z zdaniami. Na spotkaniach nie żartują jak dawniej. Stali się opryskliwi i sarkastyczni, a część po prostu milczy. Do tego coraz więcej osób bierze zwolnienia lekarskie albo niespodziewanie składa wypowiedzenie. Szef sprzedaży zdaje się negować ów problem, a jednocześnie sam nie czerpie satysfakcji z wykonywanej pracy. Czy zaufani ludzie otworzą mu oczy?
Jak zadbać o dobrostan zespołu?
Dbanie o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników przekłada się na ich efektywność, kreatywność i zaangażowanie. Nic dziwnego, że firmy coraz częściej działają rzecz dobrostanu i edukacji prozdrowotnej. Aby takie działania przyniosły więcej dobrego, liderzy powinni się nauczyć utrwalać zdrowe nawyki w zespołach.
NA TABLICY: Lider dobrostanu
Zadbanie o dobrostan zespołu może być polisą ubezpieczeniową firmy na kryzysowe czasy. Jeśli pracownicy potrafią zarządzać swoimi emocjami, wspierać się w trudnych chwilach i radzić sobie ze stresem, łatwiej zniosą trudy rosnącej niepewności. Jak im w tym pomóc?
Jak zbudować i utrzymać zaufanie w miejscu pracy
W Siemens Polska zaufanie pracowników do firmy stało się kluczowym zasobem w zarządzaniu kryzysowym. Konsekwentnie i świadomie budowane relacje pomogły sprawnie zaadaptować się do nowych warunków pracy i po raz kolejny przekonać się o istocie zarządzania.
Wizjoner, który nie boi się ryzyka
„Gasząc pożar, trzeba mieć też wizję, co będziemy robić, gdy już go ugasimy” – przekonuje Wojciech Pyzik z firmy Arkana zaopatrującej salony kosmetyczne w kosmetyki profesjonalne.
Nowa normalność czy stare dobre zasady?
Po trzech miesiącach od ogłoszenia pandemii w Polsce wszyscy pracownicy fabryki MarAGD wrócili na halę produkcyjną i do biura. Powrót do normalności okazał się trudniejszy, niż przewidywano...
Nowa normalność, nowi liderzy
W erze postcovidowej nie ma miejsca dla liderów nieautentycznych, powolnych i niedziałających zespołowo. Dzisiejszy biznes potrzebuje ludzi czujnych, szybkich, kreatywnych, ciągle uczących się.
Raj w pracy? Jak pracodawcy dbają o szczęście pracowników
Czas na szczęśliwą rewolucję?