Gender
Tematyka gender od wielu lat obecna jest na ustach polskiej opinii publicznej. Co o niej wiemy? Czym właściwie jest gender? Co warto wiedzieć o płci kulturowej oraz rolach przypisywanych kobietom i mężczyznom na płaszczyźnie biznesowej?
Pokaż więcejNA TABLICY: Jak skutecznie zarządzać wielopokoleniowym zespołem
W firmach pracują przedstawiciele różnych generacji. Przez to, że inaczej patrzą na świat, często trudno im się dogadać. Stosując cztery sposoby, szybko przekonasz się, jak wielki potencjał kryje się w multigeneracyjnym miejscu pracy, i uczynisz z pokoleniowych różnic źródło sukcesu firmy.
Pandemia samotności to szansa na rozwój biznesu
Według danych GUS w naszym kraju żyje już 7,5 miliona singli, co oznacza, że niemal 20% Polaków to osoby – przynajmniej formalnie – samotne. Stanowią ogromną bazę konsumentów, których potrzeby różnią od „tradycyjnych” gospodarstw domowych.
Ukryta siła liderek
Polskie liderki potrafią przekuć w zawodowy sukces swoje relacje społeczne i znajomości na różnych etapach życia i kariery zawodowej. Dzięki analizom Centrum Badań Kobiet i Różnorodności w Organizacjach przy Akademii Leona Koźmińskiego wiemy, jak kapitał społeczny pomógł przebić szklany sufit kobietom piastującym najwyższe stanowiska w polskich firmach
Jak zatrudniać więcej kobiet? Zwróć uwagę na tworzone "short listy"
Specjalne rozporządzenia prawne, komisje, parytety, raporty – kwestię zwiększenia zatrudnienia kobiet próbuje się rozwiązać od lat, na różne, nieraz skomplikowane i mało efektywne sposoby. Badania pokazują natomiast, że najprostsze rozwiązania mogą się okazać najskuteczniejsze.
Liderki nowej normalności
O tym, jak pandemia wpłynęła na sytuację kobiet w biznesie oraz z jakimi wyzwaniami mierzą się ostatnimi czasy liderki rozmawialiśmy podczas wirtualnego śniadania kobiet „ICAN Management Review”.
Mamy duży wpływ na naszą rzeczywistość
Kobiety odgrywają wiele ról na płaszczyźnie zawodowej i prywatnej, a przecież w czasie pandemii zostały obciążone wieloma dodatkowymi obowiązkami. Aby radzić sobie z wyzwaniami, muszą się wsłuchać w swoje emocje i świadomie stawiać granice.
Ważne, by słuchać i słyszeć
Każdy, niezależenie od płci, może być dobrym przywódcą. Jeśli chcemy inspirować innych do działania, przede wszystkim musimy wykazywać się odwagą, wzbudzać zaufanie i dzielić się swoją pasją.
Sztuka optymizmu
Wielu osobom trudno patrzeć z nadzieją w przyszłość, gdy przychody firmy z dnia na dzień topnieją niemal do zera. Jednak bez wiary w to, że kreatywność, zaangażowanie, ciężka praca i, być może, też odrobina szczęścia pozwolą okiełznać kryzys, firmy by już nie było.
Jak firmy IT wspierają kobiety
Firmy z sektora IT coraz częściej zabiegają o to, by pozbyć się „szklanego sufitu”, który utrudnia kobietom zajmowanie wysokich pozycji zawodowych. Jednocześnie jest to branża bardzo zmaskulinizowana, a przecież pierwszymi programistkami były kobiety. Czas, by znów na dobre rozgościły się w IT.
Bądźmy blisko siebie
Dobry lider potrafi kierować zespołem w kryzysie nawet przy braku precyzyjnego planu. W takich okolicznościach ukrytą siłą kobiet jest empatia.
Najważniejszą kompetencją lidera jest człowieczeństwo
Każdy kryzys czegoś nas uczy. Liderzy wiedzą, że szczególnie teraz trzeba jeszcze bardziej zwrócić uwagę na swoje podejście do zarządzania zarówno firmą, jak i ludźmi.
Najwyższy czas wykorzystać kobiece talenty
Z jakich powodów kobiet na najwyższych stanowiskach wciąż jest niewiele? Jakie czynniki mogą na to wpływać?
Odważne i zdeterminowane
Istnieje kobiecy styl zarządzania, który może przynieść firmie określone korzyści - zapoznaj się z jego tajnikami.
Pokonać trudności
Jakie są bariery wewnętrzne i zewnętrzne, które utrudniają kobietom drogę na szczyt firmowej hierarchii.
Luka płacowa nie tak duża, jak się wydaje
Z badań przeprowadzonych przez serwis zarobki.pracuj.pl wynika, że w 2016 roku zarobki mężczyzn były o 18,8% wyższe niż wynagrodzenie kobiet.
Gates była kobietą!
Branża nowych technologii jest silnie zdominowana przez mężczyzn. Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Komisję Europejską, PKB Unii Europejskiej wzrastałoby rocznie o 9 miliardów euro, gdyby kobiety w branży teleinformatycznej były reprezentowane tak licznie jak mężczyźni.
Dym z uszu, piana na ustach, czyli dyrektor działu dostaje szału
Twój najlepszy menedżer właśnie stracił nad sobą panowanie i publicznie upokorzył koleżankę. Co teraz?