W trzynastym wydaniu magazynu „ICAN Management Review" analizujemy, w jaki sposób obecna sytuacja demograficzna przenosi się na polski biznes: zarządzanie pracownikami, wymagane kompetencje przywódcze, nowoczesne formy marketingu i sprzedaży.
Dwunasty numer magazynu „ICAN Management Review" poświęcony jest szeroko pojętej tematyce e-commerce. Szukamy odpowiedzi na pytania o najskuteczniejsze strategie, trendy i przyszłość handlu on-line. W odnalezieniu odpowiedzi pomagają nam branżowi eksperci i najnowsze badania.
Aric Dromi to futurolog, który sam siebie określa mianem "professional troublemaker". Rzeczywiście, jego poglądy na biznes, zwłaszcza w kontekście nowych technologii, nie zawsze są komfortowe w odbiorze i często burzą pewne sfery komfortu – ale głęboko inspirują do zmian.
Konkursy prowokują i inspirują, nagrody motywują. W tym właśnie duchu Reed Hastings, współzałożyciel, prezes i dyrektor generalny firmy Netflix, ogłosił w październiku 2006 roku niezwykły konkurs o nagrodę Netflixa.
O tym, jak działają systemy rekomendacji, jakie niosą korzyści i zagrożenia, opowiada Michael Schrage, naukowiec z Center for Digital Business na MIT Sloan School i autor książki Siła rekomendacji. Rozmawia Tomasz Kulas.
Temat jedenastego numeru magazynu „ICAN Management Review" skupiony jest wokół zagadnień marketingowych, zwłaszcza w kontekście nowoczesnych technologii, które zupełnie zmieniają sposób funkcjonowania tego działu w wielu organizacjach. Grupa artykułów, które poświęciliśmy temu zagadnieniu, to pakiet bezcennych informacji (łącznie z najnowszym badaniem), które przydadzą się każdemu menedżerowi.
Usługi zaufania oraz identyfikacji elektronicznej są istotnym elementem transformacji cyfrowej. Firmy decydujące się na wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych czeka wiele wyzwań – jednym z nich jest elektroniczna identyfikacja klienta.
Jak wynika z raportu IDC The Sweet Spot of Modern Enterprise Computing, obecnie co druga aplikacja biznesowa działa w architekturze on premise, co nie zmieni się w ciągu najbliższych lat. Z drugiej strony coraz więcej kluczowych programów wykorzystuje zalety chmury obliczeniowej. Na szczęście istnieje trzecia droga – hybrydowa chmura obliczeniowa, która łączy zalety obu rozwiązań.
Prezes firmy nie musi być mistrzem marketingu, nie musi też biegle znać wszystkich narzędzi z tej dziedziny. Powinien jednak mieć świadomość, jakie możliwości dają nowoczesne technologie wykorzystywane w działaniach marketingowych – i jakie to ma przełożenie na rozwój sprzedaży i całej firmy. Oto solidna porcja wiedzy, którą warto przyswoić.
Popularne do niedawna stwierdzenie, że połowa pieniędzy przeznaczanych na marketing jest wyrzucana w błoto i na dodatek nie wiadomo, która to połowa, stało się dziś anachronizmem. W dobie wielkich zbiorów danych ocena efektywności kampanii reklamowych jest coraz łatwiejsza, a dotarcie do grupy docelowej coraz skuteczniejsze. Ale pełne skorzystanie z dobrodziejstw marketingu cyfrowego będzie możliwe dopiero wtedy, gdy sam prezes zaangażuje się w tę transformację.
Wytrawni marketerzy weryfikują swoje strategie zarządzania danymi oraz technologią i w postpandemicznym świecie stawiają na marketing precyzyjny.
O tym, czym jest inżynieria niezawodności, jak skutecznie realizować transformację cyfrową, nie wpadając przy tym w pułapkę niekończącego się nigdy rozwoju infrastruktury, ale także o tym, jak przekonać osoby odpowiedzialne za inwestycje w firmie, że czasami są one konieczne, mówi Marek Walczak, dyrektor sprzedaży w Omnilogy – RFO Dynatrace.
W dzisiejszych czasach nasze zachowania jako konsumentów znacząco się zmieniły. Oczekujemy od firm obsługi na najwyższym poziomie. To oznacza, że jako klienci chcemy decydować, kiedy i w jaki sposób będziemy komunikować się z marką.
Facebook ogłosił niedawno, że nie jest już firmą związaną z mediami społecznościowymi, nie jest też firmą technologiczną tylko narzędziem, które rozwija metaverse, czyli światy wirtualne.
Sztuczna inteligencja może być wykorzystana w marketingu również w przypadku treści wizualnych. Efekt? Wzrost konwersji na stronie sprzedawcy o 98% i skrócenie czasu badań marketingowych o 99%.
Nowe badania naukowców z MIT i Boston University pokazują, że robotyzacja i automatyzacja stosowane są najchętniej w starzejących się społeczeństwach. Ich zadaniem staje się wypełnianie luk demograficznych, zwłaszcza w przemysłowej sile roboczej.
Przyszłość sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem internetu zapowiada się niezwykle ciekawe, głównie za sprawą technologii takich jak algorytmy sztucznej inteligencji, daleko posunięta personalizacja oraz rozpoznawanie mowy. Tylko czy rzeczywiście chodzi o przyszłość, a nie o teraźniejszość? Rozmawiamy o tym z Michałem Blakiem, CEO firmy edrone.
Pomimo powszechnej automatyzacji procesu obsługi klienta, wciąż wiele osób o woli rozmawiać z człowiekiem, a nie z chatbotem, nawet jeśli oznacza to konieczność długiego oczekiwania na połączenie. Jak postępować w takiej sytuacji?
W najbliższych latach firmy powinny się skupić na inwestowaniu w sztuczną inteligencję i analizę danych, 5G i 6G, chmurę obliczeniową, a także w produkcję nowej generacji baterii. Duże znaczenie będą też miały rozwiązania, które wprowadzą w życie ideę zrównoważonego rozwoju.
Rozmawiamy z Markiem Roberge’em, starszym wykładowcą w Harvard Business School o tym, jak bardzo zmienił się sposób sprzedaży. Najpierw pod wpływem nowoczesnych technologii, w tym internetu, a teraz za sprawą pandemii. I jak z tymi zmianami radzą sobie firmy.