Dyrektor zarządzający ICAN Institute, wydawcy „MIT Sloan Management Review Polska” i „ICAN Management Review”.
Dziś, pracując w większości w rozproszonych zespołach, znacznie bardziej i szybciej dociera do nas, jak ogromne znaczenie ma kultura organizacji, w której pracujemy. O tym, jak i dlaczego warto ją budować i zmieniać w czasach pracy zdalnej przekonuje dr Maria Mycielska, ekspertka w obszarze kultury organizacyjnej.
O tym, jak pandemia wpłynęła na sytuację kobiet w biznesie oraz z jakimi wyzwaniami mierzą się ostatnimi czasy liderki rozmawialiśmy podczas wirtualnego śniadania kobiet „ICAN Management Review”.
Obejrzyj debatę ekspertów na temat patriotyzmu gospodarczego. Moderuje Andrzej Jacaszek, dyrektor zarządzający ICAN Institute.
Czego politycy, w kontekście pandemii i kryzysu nią wywołanego, mogą nauczyć się od biznesu? Podejmując trudne decyzje, warto oprzeć się na czterech zasadniczych kryteriach: bilansu netto, prawa, charakteru i pragmatyzmu.
Polska edycja "Harvard Business Review" pojawiła sie na rynku na początku 2003 roku. Już od pierwszego numeru postanowiliśmy, że naszą misją jest dostarczanie polskim menedżerom i przedsiębiorcom najlepszej i najbardziej aktualnej praktycznej wiedzy biznesowej.
Czy wiedza na temat mózgu może zrewolucjonizować podejście do kierowania zespołem lub zarządzania własnym czasem? Okazuje się, że tak.
Znajomość drogi jest równie ważna jak znajomość celu. Nieustanny rozwój jest kluczowym towarzyszem sukcesów w biznesie.
Wprowadzenie wydawcy Harvard Business Review Polska Andrzeja Jacaszka na konferencji CSR, która miała miejsce 17 maja 2012 r.
Polska jest naprawdę wyjątkowym krajem. Nie zawsze jednak w pozytywnym aspekcie.
Już chyba głupszej reklamy wymyślić nie mogli – wzdychamy jakże często, gorączkowo szukając pilota, by przełączyć telewizor na inny kanał lub choćby pozbawić go dźwięku.
Większość firm nie zachowuje dostatecznego rygoru na etapie definiowania problemów, które wymagają rozwiązania.
Ponieważ barbarzyński zwyczaj ścinania głów posłańcom przynoszącym złe wieści wciąż jeszcze pokutuje w świecie zarządzania i biznesu, cieszę się, że nie jestem w zasięgu ręki niektórych z was.
Co robić, kiedy dotychczasowa strategia zaczyna zawodzić? Jak nadążyć za tempem zmian, a nawet je wyprzedzić?
Czy prof. Christensen znalazł uniwersalną receptę na szczęście? Czy taka w ogóle istnieje?
Czy wiesz dokąd prowadzisz swoją organizację? Jak określisz cel, do którego chcesz dotrzeć?
Czy formułowanie prostych, pozbawionych patosu, przejrzystych reguł strategicznych jest... proste?
Świat zmienia się zbyt szybko, aby zamykać się na to, co nowe.
Co sprawia, że niektórym zarządzającym udaje się oprzeć zawirowaniom rynku i wbrew wszystkim osiągać ponadprzeciętne wyniki?