Praca
Jak zarządzać cyfrowymi talentami, by ich nie stracić
Transformacja cyfrowa coraz mocniej wkracza w życie organizacji, a zarządzanie zasobami ludzkimi nie jest pod tym względem wyjątkiem. Coraz częstsze przenoszenie działalności biznesowej do sieci oraz wzrost zainteresowania automatyzacją procesów doprowadziły do zwrócenia większej uwagi na rekrutację i zatrzymywanie pracowników.
Employer branding jako jedno z narzędzi HR
Działania employer branding mają na celu przede wszystkim zbudowanie pozytywnego wizerunku organizacji. To z kolei powinno się przełożyć na wizerunek firmy przyjaznej dla kandydatów i pracowników.
Aric Dromi: biznesowe strefy komfortu – i jak z nich wyjść
Aric Dromi to futurolog, który sam siebie określa mianem "professional troublemaker". Rzeczywiście, jego poglądy na biznes, zwłaszcza w kontekście nowych technologii, nie zawsze są komfortowe w odbiorze i często burzą pewne sfery komfortu – ale głęboko inspirują do zmian.
Znaczenie firmowej strony „kariera” w procesie rekrutacyjnym
Wykorzystywanie firmowej zakładki „kariera” powinno stanowić zadanie o wysokim priorytecie dla każdego działu HR. Aby jednak taka strona spełniała właściwie swoją rolę, należy ją rzetelnie przygotować.
Chcesz, aby twoi pracownicy wrócili do biura? Nie popełnij błędów, które zrobiło Google
Pracownicy Google docenili zalety pracy zdalnej, podobnie jak ma to miejsce w przypadku większości pracowników w Polsce. Tego entuzjazmu nie podzielają niestety władze internetowego giganta, które próbują ich przekonać do (częściowego) powrotu do biura. Mało skutecznie.
Nie czekaj aż pracownik sam poprosi o podwyżkę, bo możesz go stracić
Polacy wolą szukać pracy u konkurencji niż poprosić szefa o podwyżkę. Tymczasem rekrutacja i szkolenia trwają i kosztują znacznie więcej niż podniesienie pensji osobie znającej już realia, w jakich funkcjonuje firma. Dlatego co pewien czas warto urealniać siatkę płac i sprawdzać nastroje panujące wśród załogi.
Pracownicy mniej obawiają się utraty zatrudnienia i są bardziej otwarci na zmianę
Pomimo trwającej nadal pandemii, obecnie znacznie mniej obawiamy się utraty źródła dochodów. Z optymizmem oceniamy też możliwość rozwoju i znalezienia lepszych warunków zatrudnienia.
Wideokonferencje nie zastąpią spotkań w biurze. Co nam przeszkadza w pracy zdalnej?
Choć praca z domu ma swoje zalety, wiele osób odczuwa zmęczenie tą formą zatrudnienia. Czujemy też, że pracujemy więcej, niż przed pandemią. Do tego dochodzą problemy techniczne podczas wirtualnych spotkań, na które narzeka 80% uczestników.
Pracownicy narzekają na utrudnienia związane z pracą zdalną. Mimo to nie chcą rezygnować z home office
Aż 42% pracowników narzeka, że kultura organizacyjna ich przedsiębiorstwa ucierpiała podczas pandemii. Frustrację budzą szczególnie problemy techniczne, brak komunikacji i stres związany z coraz bardziej rozmywającą się granicą pomiędzy pracą a życiem prywatnym.
Jaki powinien być pracownik idealny? Oto 8 cech, które wskazali polscy przedsiębiorcy
W świecie nieustannych, często wręcz zaskakujących zmian, firmy muszą szybko dostosowywać swoje modele biznesowe do nowych warunków rynkowych. Nie jest to możliwe bez zatrudnienia właściwych ludzi, co pokazuje raport World Economic Forum.
Przyszłość benefitów pracowniczych
Czego obecnie pracownicy oczekują od pracodawców w ramach oferowanych benefitów – w kontekście "nowej normalności".
Szukasz nowego pracownika? Lepszą opcją może być zatrudnienie kogoś, kto pracował już w twojej firmie
Firmy poszukują często nowych pracowników, którzy wniosą do organizacji świeże wartości i talenty. Jednak osoby spoza przedsiębiorstwa muszą mieć czas na aklimatyzację, a i znalezienie odpowiedniego kandydata bywa zwykle dużym wyzwaniem i obarczone jest ryzykiem błędu.
Praca zdalna – jakich zmian potrzeba w Kodeksie pracy i jak to wpłynie na twoją firmę
Przepisy wprowadzone w ramach tzw. tarczy antykryzysowej mają charakter tymczasowy i nie obejmują złożoności zjawiska, jakim jest praca zdalna. Dlatego należy zmienić sam Kodeks pracy.
Kierunki zmian w środowisku pracy
COVID-19 przeorganizował system pracy. W ciągu kilku, kilkunastu dni organizacje przeszły w części lub całkowicie na tryb pracy zdalnej, wdrożyły nowe metody działania i powierzyły pracownikom zadania o krytycznym znaczeniu.