Zarządzanie i przywództwo
Nigdy nie potrzebowaliśmy liderów bardziej niż dziś. Poznaj najlepsze zasady sztuki dowodzenia i wznieś swoją firmę na nowy poziom.
Pokaż więcejAdaptacyjna kultura organizacyjna – wywiad z dr Christine McCarthy
Jak stworzyć środowisko pracy, które sprzyja innowacji i przyczynia się do wzrostu organizacji, zamiast go hamować? Przeczytaj wywiad z dr Christine McCarthy, dyrektor generalną TEC Leadership Institute, przeprowadzony przez Jacka Tomczyka, redaktora "ICAN Management Review".
Kultura organizacyjna w popandemicznej rzeczywistości
Dziś, pracując w większości w rozproszonych zespołach, znacznie bardziej i szybciej dociera do nas, jak ogromne znaczenie ma kultura organizacji, w której pracujemy. O tym, jak i dlaczego warto ją budować i zmieniać w czasach pracy zdalnej przekonuje dr Maria Mycielska, ekspertka w obszarze kultury organizacyjnej.
Jak być dzisiaj dobrym szefem
Podwyżki, benefity i przywileje nie zrekompensują pracownikom braku poczucia sensu. Liderzy muszą się nauczyć nadawać większe znaczenie pracy swoich ludzi. W innym wypadku nie mogą liczyć ani na zaangażowanie, ani na długofalowy wzrost.
Maciej Herman: zmieniając kulturę organizacji, zacznij od siebie
Jeśli chęć zmiany nie wyjdzie od zarządu, to „kultura organizacyjna” czy „nowe wartości” stają się tylko pustymi hasłami. Z tego względu Maciej Herman, dyrektor generalny Lotte Wedel, gdy tylko otrzymał wyniki swojej oceny 360, otwarcie podzielił się nimi z grupą kluczowych menedżerów. Zadeklarował także, że ze względu na przeprowadzaną transformację kultury w całej firmie, on tę zmianę zacznie właśnie od siebie. Zmiana, której dokonał, jest nie tylko zauważalna przez jego współpracowników. Uwiarygadnia też przekaz jego osoby, jako szefa firmy. Rozmawia Paulina Kostro.
Jak w praktyce stworzyć zwinną kulturę firmy?
Kultura organizacyjna to jeden z filarów, na których stoi każda firma. Jej siła oddziaływania jest tak silna, że może przyczynić się tak do jej rozwoju, jak i być przyczyną klęski. Obejrzyj wideo i dowiedz się, jak ją tworzyć i modyfikować w gwałtownie zmieniającym się otoczeniu biznesowym.
Tajniki udanej kultury organizacyjnej zdradza dr Maria Mycielska
Firmy i ich szefowie mają odczucie, że obecnie, w tym trudnym, naznaczonym pandemią czasie, muszą walczyć o przetrwanie, czyli przede wszystkim o wyniki finansowe. Zajmowanie się kulturą organizacji traktowane jest jako rodzaj fanaberii. Nie wszyscy liderzy zdają sobie bowiem sprawę, jak olbrzymi wpływ na wyniki ma panująca w firmie kultura.
KULTURA WSPIERAJĄCA ZAANGAŻOWANIE – nowy numer "ICAN Management Review"
Piąty numer magazynu „ICAN Management Review” skupia się wokół tematyki podtrzymania zaangażowania poprzez odpowiednie wprowadzenie i pielęgnowanie właściwej kultury organizacyjnej. Jak zawsze bazujemy na najnowszych badaniach, które przeprowadziliśmy na polskich firmach.
Kultura organizacji w kryzysie. Czy warto coś z tym zrobić?
Nie ma wątpliwości, że kultura organizacji ma istotny wpływ na wyniki firmy. Potwierdzają to liczne badania. Stąd bardzo wiele firm podjęło się świadomego procesu transformacji kulturowej.
Odpowiedzialność buduje markę pracodawcy [RAPORT]
W dobie mediów społecznościowych wszelkie potknięcia ze strony organizacji natychmiast wychodzą na światło dzienne.
6 zaskakujących rzeczy, na które wpływ ma twój styl przywództwa
Przyjęty przez ciebie styl przywództwa ma realne konsekwencje dla twojego życia.
Kryzys mówi: sprawdzam wasze wartości
Katarzyna Byczkowska, prezes zarządu BASF Polska, mówi o funkcjonowaniu swojej firmy w obliczu kryzysu i wartościach, którymi kieruje się w codziennej pracy.
Witold Libera: Transformacja kultury organizacyjnej nie musi oznaczać rozpoczęcia procesu od podstaw
Brak kreatywności nie jest głównym problemem firmy ALEBAG, lecz konsekwencją niedomagań w innych obszarach.
Zmiana dzięki transparentności
Coraz częściej nawet dla największych i najbardziej prestiżowych firm na świecie poważnym wyzwaniem jest nie tylko pozyskanie talentów, ale również ich utrzymanie.
Czy znasz puls swojej organizacji
Czy zaangażowanie pracowników jest ważne? Czy należy je badać? Poznaj narzędzie pomiaru zaangażowania pracowników, które dostarczy wskazówek, jak poprawić codzienne funkcjonowanie firmy.
Szczęśliwy czy zaangażowany – jakie doświadczenie pracownika chcemy budować?
Jakich pracowników potrzebujemy obecnie w naszych firmach: szczęśliwych czy zaangażowanych? A może i jednych, i drugich? Czy szczęśliwy pracownik jest zawsze zaangażowany?
Dziurawe sito rekrutacji
O tym, że pozytywne doświadczenia kandydatów do pracy pomagają budować wizerunek pracodawcy, wiadomo powszechnie, ale to wcale nie znaczy, że firmy wykorzystują tę wiedzę w praktyce.
Ochrona prawna – innowacja na polskim rynku benefitów
Rynek benefitów pracowniczych w Polsce rozwija się niezwykle intensywnie ze względu na coraz większe problemy pracodawców z utrzymaniem personelu i znalezieniem nowej kadry.
Rynek pracownika wymaga benefitów
Obecnie w Polsce bez pracy pozostaje zaledwie 1,1 miliona ludzi. Sytuacja ta, choć społecznie pozytywna, stanowi wyzwanie dla pracodawców.
Zniżka na auto jako benefit pracowniczy
Przedstawiciele firm technologicznych i HR szacują, że cała branża potrzebuje dziś tylko w Polsce 50 tysięcy informatyków, czym zachęcić ich do podjęcia pracy u konkretnego pracodawcy?
Kultura na miarę ery cyfrowej
Nowe wyzwania sprawiły, że Pratt & Whitney, blisko stuletnie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją silników do samolotów cywilnych i wojskowych, podjęło decyzję o gruntownej zmianie kultury organizacyjnej. O tym, jak przeprowadzić taką zmianę w dużej, międzynarodowej firmie i czego można się nauczyć z tak ambitnego procesu, opowiada Kevin P. Smith, wiceprezes ds. HR w Pratt & Whitney Canada.