Powiadomienie
PROMOCJA
Testuj subskrypcję
ICAN Business Insight
za darmo przez 7 dni!
Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Nigdy nie potrzebowaliśmy liderów bardziej niż dziś. Poznaj najlepsze zasady sztuki dowodzenia i wznieś swoją firmę na nowy poziom.
Pokaż więcejKultura organizacyjna to jeden z filarów, na których stoi każda firma. Jej siła oddziaływania jest tak silna, że może przyczynić się tak do jej rozwoju, jak i być przyczyną klęski. Obejrzyj wideo i dowiedz się, jak ją tworzyć i modyfikować w gwałtownie zmieniającym się otoczeniu biznesowym.
Firmy i ich szefowie mają odczucie, że obecnie, w tym trudnym, naznaczonym pandemią czasie, muszą walczyć o przetrwanie, czyli przede wszystkim o wyniki finansowe. Zajmowanie się kulturą organizacji traktowane jest jako rodzaj fanaberii. Nie wszyscy liderzy zdają sobie bowiem sprawę, jak olbrzymi wpływ na wyniki ma panująca w firmie kultura.
Piąty numer magazynu „ICAN Management Review” skupia się wokół tematyki podtrzymania zaangażowania poprzez odpowiednie wprowadzenie i pielęgnowanie właściwej kultury organizacyjnej. Jak zawsze bazujemy na najnowszych badaniach, które przeprowadziliśmy na polskich firmach.
Pandemia wywołała ogromne perturbacje w działalności przedsiębiorstw i przetestowała ich odporność na zawirowania zewnętrzne. Badanie ICAN Research pokazało, że kryzys najlepiej zniosły te firmy, które zbudowały solidną kulturę organizacyjną.
Zwiększenie skali pracy zdalnej i reorganizacja powierzchni biurowych to pierwsze efekty pandemii i dotyczą zarówno firm polskich, jak i zagranicznych. W Credit Agricole jesteśmy zgodni co do tego, że aktualna sytuacja może być katalizatorem kolejnych pozytywnych zmian dla całej kultury organizacji.
Zaangażowanie pracowników jest jednym z efektów kultury firmy. Tę zaś tworzą przede wszystkim liderzy, wpływając na zachowania innych i budując kulturę sprzyjającą zaangażowaniu. Czy wobec tego można mówić o uniwersalnym modelu kultury angażującej ludzi?
Model kultury organizacyjnej przypomina doskonale znany przykład góry lodowej pływającej w oceanie – widzimy tylko fragmencik, cała reszta ukryta jest pod powierzchnią wody.
RTV EURO AGD to sieć sklepów z elektroniką i sprzętem gospodarstwa domowego oraz sklep online euro.com.pl. W obu kanałach zajmuje pozycję lidera. Z Grzegorzem Wachowiczem, dyrektorem ds. handlu i marketingu, rozmawiamy o przywództwie w czasach kryzysu.
Nie ma wątpliwości, że kultura organizacji ma istotny wpływ na wyniki firmy. Potwierdzają to liczne badania. Stąd bardzo wiele firm podjęło się świadomego procesu transformacji kulturowej.
Przyjęty przez ciebie styl przywództwa ma realne konsekwencje dla twojego życia.
W dobie mediów społecznościowych wszelkie potknięcia ze strony organizacji natychmiast wychodzą na światło dzienne.
Katarzyna Byczkowska, prezes zarządu BASF Polska, mówi o funkcjonowaniu swojej firmy w obliczu kryzysu i wartościach, którymi kieruje się w codziennej pracy.
Brak kreatywności nie jest głównym problemem firmy ALEBAG, lecz konsekwencją niedomagań w innych obszarach.
Coraz częściej nawet dla największych i najbardziej prestiżowych firm na świecie poważnym wyzwaniem jest nie tylko pozyskanie talentów, ale również ich utrzymanie.
Czy zaangażowanie pracowników jest ważne? Czy należy je badać? Poznaj narzędzie pomiaru zaangażowania pracowników, które dostarczy wskazówek, jak poprawić codzienne funkcjonowanie firmy.
Jakich pracowników potrzebujemy obecnie w naszych firmach: szczęśliwych czy zaangażowanych? A może i jednych, i drugich? Czy szczęśliwy pracownik jest zawsze zaangażowany?
O tym, że pozytywne doświadczenia kandydatów do pracy pomagają budować wizerunek pracodawcy, wiadomo powszechnie, ale to wcale nie znaczy, że firmy wykorzystują tę wiedzę w praktyce.
Rynek benefitów pracowniczych w Polsce rozwija się niezwykle intensywnie ze względu na coraz większe problemy pracodawców z utrzymaniem personelu i znalezieniem nowej kadry.
Przedstawiciele firm technologicznych i HR szacują, że cała branża potrzebuje dziś tylko w Polsce 50 tysięcy informatyków, czym zachęcić ich do podjęcia pracy u konkretnego pracodawcy?
Obecnie w Polsce bez pracy pozostaje zaledwie 1,1 miliona ludzi. Sytuacja ta, choć społecznie pozytywna, stanowi wyzwanie dla pracodawców.