Powiadomienie
PROMOCJA
Wybierz pakiet biznesowej wiedzy dla siebie.
Nigdy nie potrzebowaliśmy liderów bardziej niż dziś. Poznaj najlepsze zasady sztuki dowodzenia i wznieś swoją firmę na nowy poziom.
Pokaż więcejPracownicy wielu firmy i korporacji – mimo uporządkowanej struktury organizacyjnej, rozbudowanej opieki socjalnej, nowego ekspresu do kawy czy owocowych czwartków – po pewnym czasie czują się sfrustrowani. Brakuje im możliwości dostrzeżenia sensu ich działań.
Zaangażowanie pracowników jest jednym z efektów kultury firmy. Tę zaś tworzą przede wszystkim liderzy, wpływając na zachowania innych i budując kulturę sprzyjającą zaangażowaniu. Czy wobec tego można mówić o uniwersalnym modelu kultury angażującej ludzi?
Wypalenie zawodowe dotyka coraz więcej osób. Dla niektórych z nich, szczególnie młodszych, to powód do odejścia z pracy, powodujący nierzadko efekt domina, gdy na ten krok decydują się kolejne osoby z załogi. Pieniądze nie wystarczą, by ich zatrzymać. W tym przypadku walutą staje się komfort psychiczny.
Badanie przeprowadzone przez ekspertów Deloitte ujawnia 9 trendów powiązanych z organizacją pracy w cyfrowym świecie naznaczonym pandemią. Aby w pełni czerpać z nich korzyści, organizacje będą jednak musiały skupić się na najistotniejszych elementach własnego DNA.
Pandemia koronawirusa wymusiła na wielu firmach zmianę trybu pracy na zdalny. Taka sytuacja oznacza nowe wyzwania dla przywódców. Podpowiadamy, jak stawić im czoła.
Nadchodzi era społeczeństwa współpracy. Jak możesz wykorzystać biznesowy potencjał drzemiący w tym zjawisku? Dlaczego dziś – jak nigdy dotychczas – musisz walczyć o skupienie i motywację? Wszystko wyjaśnia prof. dr hab. Dariusz Jemielniak.
Gdy mamy poczucie, że nasza praca ma sens, jesteśmy szczęśliwsi, bardziej produktywni i zaangażowani. Oto cztery praktyczne działania, dzięki którym wzrasta prawdopodobieństwo, że poszukiwania owego sensu zakończą się sukcesem.
Po wybuchu pandemii COVID-19 praca zdalna stała się dla wielu firm jedynym sposobem na przetrwanie. Niestety, przedsiębiorcy, którzy z dnia na dzień stanęli przed koniecznością pracy poza biurem, napotkali na swojej drodze szereg wyzwań zagrażających ciągłości ich biznesu.
Świadczenia pozapłacowe są w połowie polskich firm standardem. Dowiedz się jak zmienia się oferta benefitów oraz czego oczekują klienci.
W dobie start-upów, nowych technologii czy chwilowych trendów niezmiennie kluczem do dobrze prosperującego biznesu pozostają lojalni i zmotywowani pracownicy oraz klienci.
Polska edycja "Harvard Business Review" pojawiła sie na rynku na początku 2003 roku. Już od pierwszego numeru postanowiliśmy, że naszą misją jest dostarczanie polskim menedżerom i przedsiębiorcom najlepszej i najbardziej aktualnej praktycznej wiedzy biznesowej.
Wielu pracowników ma kłopoty z zaangażowaniem, czego przyczyną może być uleganie jednej z tzw. pułapek motywacji. Na czym one polegają oraz jak menedżerowie mogą wspierać zespół w ich pokonywaniu?
W cywilizacji Zachodu szczęście jest uważane za godny cel życia już od czasów oświecenia. Od tamtej pory dążenie do szczęścia stawało się coraz silniejsze i ogarniało kolejne aspekty ludzkiej egzystencji, od religii, przez politykę, aż po pracę i rodzinę.
Utrzymanie spójnego, jednolitego organizmu jako angażującego miejsca pracy, opartego na wspólnej wizji, strategii i podzielanych wartościach, jest jednym z kluczowych warunków sukcesu biznesowego.
Jesteśmy jednym z najbardziej zapracowanych narodów w Europie, ale nasz produkt narodowy brutto w przeliczeniu na osobę jest poniżej średniej światowej. To oznacza, że liczba godzin spędzonych w pracy nie przekłada się na produktywność pracowników. Dlaczego?
Jakich pracowników potrzebujemy obecnie w naszych firmach: szczęśliwych czy zaangażowanych? A może i jednych, i drugich? Czy szczęśliwy pracownik jest zawsze zaangażowany?
Na czym polega design thinking? Jak wykorzystać myślenie projektowe w budowaniu nowoczesnych i angażujących organizacji? Czy metoda ta może stać się jednym z kluczowych i najbardziej efektywnych narzędzi dla firmy, czy jest to raczej „sezonowa moda”?
Jak zintegrować zespół i stworzyć atmosferę współpracy, która pozytywnie wpływa na satysfakcję pracowników i klientów.
Jeśli z zazdrością patrzysz na biura takich firm jak Google czy Apple, nie musisz jechać do Doliny Krzemowej, aby poczuć ich klimat. Podobne wrażenia zapewnia Brain Embassy.
Jak budować zaangażowanie wśród pracowników? Które z motywatorów są skuteczne, a których efektywność równa się niemal zeru?