Marketing i sprzedaż
Dotychczasowe techniki marketingowe i sprzedażowe straciły dawną efektywność. Poznaj i wprowadź nowe rozwiązania, z których korzystają globalni liderzy.
Pokaż więcejContent marketing – 6 błędów, które być może popełniasz
Efektywny content marketing wymaga zrozumienia mechanizmów i zasad, na których oparty jest cały marketing online. Promocja marki w internecie może odbywać się na różnych płaszczyznach, jednak każde podjęte działanie musi być spójne z obraną strategią. Przekonaj się, co możesz zrobić, aby uniknąć kilku często popełnianych błędów, które mogą zaważyć na powodzeniu całego przedsięwzięcia!
Biznes zanurzony w metaświecie
W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2022 roku biznes zainwestował ponad 120 miliardów dolarów w rozwój technologii związanych z metawersum. Nic dziwnego, gospodarka wirtualnych światów do 2030 roku może bowiem osiągnąć wartość 5 bilionów dolarów.
Osiem trendów w zarządzaniu doświadczeniami klientów
Od kilku lat koncepcja budowy kultury klientocentrycznej w firmach na całym świecie zyskuje coraz więcej zwolenników. Dbanie o lojalność klientów i ich doświadczenie znajduje się na liście priorytetów firm niezależnie od branży, w jakiej działają. Co roku, w pierwszy wtorek października wiele z nich świętuje Dzień Doświadczenia Klienta, podsumowując działania podejmowane na rzecz poprawy doświadczeń klientów.
Badania znajomości marki wykorzystują do pracy różne narzędzia
Badania znajomości marki mogą zostać przeprowadzone na kilka sposobów, które docelowo miewają taki sam efekt. Należy jednak pamiętać, że badania znajomości marki przekazujemy specjalistom, ponieważ tylko i wyłącznie oni są w stanie poprawnie przeprowadzić analizę i przedstawić efekty oraz propozycje zmian wynikających z przeprowadzonych badań.
Od niedoboru do nadmiaru, z dnia na dzień
W ciągu dwóch ostatnich lat chroniczne niedobory praktycznie wszystkiego stały się oczywistością. Braki surowców w fabrykach. Miesięczny czas oczekiwania na zamówione urządzenia czy meble. Jednak w wielu branżach wystarczyło zaledwie kilka miesięcy, by przejść od braku towaru na sprzedaż do braku nabywców.
Jak budować doświadczenia zakupowe w świecie zbyt wielu bodźców?
W 2018 roku firma Salesforce przeprowadziła badanie, w którym aż 88% respondentów stwierdziło, że doświadczenie zakupowe, jakie zapewnia dana firma, jest równie ważne, co oferowane przez nią produkty i usługi.
Rozwiązanie problemu inflacji: sprzedaż ze stratą
Liderzy potrafiący prowadzić sprzedaż ze stratą zyskują na znaczeniu, ponieważ inflacja wciąż rośnie.
Pozycjonowanie i inne sposoby na promocję biznesów lokalnych
Prowadzisz biznes lokalny i szukasz sposobów na dotarcie do klientów, którzy mogą być zainteresowani twoimi usługami? Chcesz zwiększyć popularność na rynku lokalnym i pomnożyć współczynnik konwersji? Nie wiesz, od czego zacząć? Poniżej garść wskazówek! Zachęcamy do lektury!
Jak samodzielnie założyć stronę WWW?
Samodzielne zbudowanie strony internetowej i opublikowanie jej w sieci na pierwszy rzut oka może wydawać się trudnym zadaniem. W rzeczywistości możemy zbudować samodzielnie stronę WWW, korzystając z prostych w obsłudze narzędzi.
Zwyczaje zakupowe różnych pokoleń, które warto znać
Kamila Gębik – ekspertka ds. e-commerce – opowiada o tym, jak prowadzić działania marketingowe i sprzedażowe, które precyzyjnie trafią w potrzeby poszczególnych pokoleń. Rozmawia Joanna Koprowska z redakcji „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Managament Review Polska”.
Naukowe podejście do pozycjonowania stron według frameworku Semcore
Stosunkowo trudno jest znaleźć w sieci badania lub specjalistyczne analizy, które w naukowy sposób podejdą do procesu pozycjonowania stron, efektów tej strategii lub poszczególnych technik stosowanych w ramach poprawy widoczności serwisów internetowych w Google.
Pięć najczęstszych błędów organizatora akcji promocyjnych – praktyka, prawo, podatki
Loterie, konkursy i inne akcje promocyjne to ciekawy sposób na zaangażowanie konsumentów i klientów oraz promowanie marki. Jak organizować takie akcje, aby przebiegały bez zawirowań prawnych, a klienci dobrze się bawili?
Demografia, głupcze! – nowy numer "ICAN Management Review"
W trzynastym wydaniu magazynu „ICAN Management Review" analizujemy, w jaki sposób obecna sytuacja demograficzna przenosi się na polski biznes: zarządzanie pracownikami, wymagane kompetencje przywódcze, nowoczesne formy marketingu i sprzedaży.
E-COMMERCE: więcej tu technologii czy handlu? – nowy numer "ICAN Management Review"!
Dwunasty numer magazynu „ICAN Management Review" poświęcony jest szeroko pojętej tematyce e-commerce. Szukamy odpowiedzi na pytania o najskuteczniejsze strategie, trendy i przyszłość handlu on-line. W odnalezieniu odpowiedzi pomagają nam branżowi eksperci i najnowsze badania.
Jakie strategie marketingowe będą dominować w najbliższych latach?
Jak istotne jest aktywne dostosowywanie strategii do aktualnych warunków może świadczyć fakt, że Polska jest jednym z trzech państw na świecie (obok Niemiec i Chin), w których udział marketplace'ów przekroczył 50%.
Nowy algorytm znacznie skuteczniej angażuje klientów przy sprzedaży online
Naukowcy z uniwersytetu w Toronto badali, w jaki sposób zwiększyć poziom zainteresowania klientów przeglądających ofertę sklepów online. Skuteczność nowego zestawu algorytmów była jednak dla nich zaskoczeniem.
MARKETING POD CYFROWĄ PRESJĄ – nowy numer "ICAN Management Review"
Temat jedenastego numeru magazynu „ICAN Management Review" skupiony jest wokół zagadnień marketingowych, zwłaszcza w kontekście nowoczesnych technologii, które zupełnie zmieniają sposób funkcjonowania tego działu w wielu organizacjach. Grupa artykułów, które poświęciliśmy temu zagadnieniu, to pakiet bezcennych informacji (łącznie z najnowszym badaniem), które przydadzą się każdemu menedżerowi.
Skalowalna sprzedaż: klucz do rozwoju i skalowalności biznesu
Jak zmienić działy marketingu i sprzedaży w maszynę napędzającą rozwój i ekspansję firmy? Podczas ostatniej, czwartej sesji Elite Sales Program 2021 poznamy najnowsze modele i praktyki, które pozwolą odpowiedzieć na nowe wyzwania związane ze sprzedażą i potrzeby klientów.
Social selling w B2B – jak zacząć, dlaczego warto i jakich pułapek się wystrzegać?
O wdrażaniu i wykorzystywaniu sprzedaży społecznościowej, jej zaletach, jak i pułapkach, rozmawiamy z Dariuszem Borowskim, aktywnym od dwudziestu lat w obszarze w marketingu B2B specjalistą patrzącym na social selling z trzech perspektyw.
Odświeżone spojrzenie na ceny może przyspieszyć zieloną rewolucję
Co by się stało, gdyby ceny produktów i usług odzwierciedlały ich tzw. efekty zewnętrzne? Najpewniej klienci przeżywaliby szok i jeszcze raz zastanowiliby się przed zakupem, czy na pewno tego potrzebują.