Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Raport IAB: Konsumpcja treści online a marketing

· · 1 min

W internecie walka o uwagę konsumenta trwa w najlepsze. Każdego dnia publikowane są miliony nowych treści, które mają na celu zdobycie jak największej publiczności, najlepiej autentycznie zaangażowanej. Problem polega na tym, że nie tak łatwo w dzisiejszym natłoku informacyjnym i przy szybkości zachodzących zmian, to osiągnąć.

Jak wynika z prowadzonych badań przeciętny użytkownik internetu spędza na stronie 10 sekund, większość scrolluje 50‑60% artykułu, a czyta jedynie 20% treści. Jak więc tworzyć interesujące materiały online, które na dłuższą chwilę zatrzymają użytkowników? Jak ich zainteresować i skutecznie zaangażować? Marketerzy każdego dnia szukają odpowiedzi na te pytania.

Najnowszy raport Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska „Konsumpcja treści online a marketing” prezentuje bieżące trendy w konsumpcji treści online oraz możliwości ich wykorzystania w biznesie.

Raport składa się z sześciu części: pierwsza koncentruje się na współczesnych realiach reklamowych i zawiera wskazówki, w jaki sposób korzystać z komunikacji online. Znajdują się w niej m.in.: analiza mediów Paid–Owned–Earned, opis koncepcji content marketingu oraz rozwiązania reklamowe, w tym reklama natywna. W kolejnych dwóch częściach omówione zostały materiały audio i wideo. Ukazują one, w jaki sposób zmienił się i nadal zmienia rynek telewizyjny i muzyczny, a wraz z nimi ewoluuje reklama audiowizualna. W kolejnych częściach autorzy przeanalizowali rolę, jaką pełnią dziś komunikatory i media społecznościowe, możliwości analityczne, jakie daje internet na podstawie danych o użytkownikach, a także regulacje unijne dotyczące treści i produktów online.

Wśród dostępnych w raporcie „Konsumpcja treści online a marketing” zagadnień znajdziesz odpowiedzi m.in. na poniższe pytania:

  • Jak tworzyć wideo, które internauci będą chcieli oglądać?

  • W jaki sposób pisać teksty, aby były one chętnie czytane?

  • Jak zmienia się rynek telewizyjny i muzyczny?

  • Czy dostęp do treści onlinep owinien być płatny?

  • W czym tkwi sukces reklamy natywnej?

  • W jaki sposób komunikować się z pokoleniem Y i Z?

  • Jak planować efektywne kampanie reklamowe z wykorzystaniem content marketingu?

Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz raport tutaj.