Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Nowe spojrzenie na big data

Premium

· · 10 min
Nowe spojrzenie na big data

Pojęcie big data robi zawrotną karierę.  Może być jednak bardzo mylące – nie chodzi bowiem o wielkość danych poddanych przetwarzaniu, lecz zupełnie nowe podejście do analityki. Z tej perspektywy duże zbiory danych wcale nie muszą być takie „big”; podobnie jak koszty wdrożenia takiej analityki. Otwiera to nowe możliwości biznesowe dla firm różnej wielkości.

Od co najmniej kilku lat zdolność gromadzenia i przetwarzania dużych zbiorów danych oraz wyciągania z nich wniosków postrzegana jest jako rozwiązanie stanowiące o przewagach biznesowych. Zgodnie zresztą z ogólnej natury przekonaniem w biznesie, iż jedną z najcenniejszych wartości stanowi dziś informacja – precyzyjna, wiarygodna i błyskawicznie uzyskana.

Przy czym przeważnie termin big data rezerwowano do dużych organizacji o globalnym zasięgu. Nic bardziej mylnego. Po pierwsze, nikt nigdy nie ustanowił granic, od których możemy mówić o big data. Po drugie, wcale nie ilość podlegających badaniu danych jest kluczowa. Znacznie ważniejszym czynnikiem stanowiącym o innowacyjności big data jest nowe myślenie o danych, ich analizie i źródłach...

Zostało 93% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Wybrane dla Ciebie

MyICAN Twoja ścieżka rozwoju
Załaduj więcej wyników

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy