Insighty dają liderom przewagę w cyfrowych czasach, poznaj ICAN Business Insight

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Odkryj nowe pakiety szkoleń online z certyfikatem ICAN Business Advisor
sprawdź >>

Jak głośno musisz krzyczeć, aby zaczęli Cię szanować?

· · 2 min
Jak głośno musisz krzyczeć, aby zaczęli Cię szanować?

Przypomnij sobie ludzi, którzy są dla Ciebie autorytetami. Jest różnica między nimi a tymi, którzy zbudowali swoją rozpoznawalność i wizerunek na… hałasie, rwetesie, grzmieniu na innych i rejwachu wokół siebie. Znacząco różnią się też od tych, którzy sami są na tyle wrzaskliwi, hałaśliwi i głośni, że nie sposób ich nie zauważyć.

Jak głośno trzeba hałasować, aby zostać uznanym za wartościowego człowieka?

W komunikacji odpowiadamy za efekt. Czy w takim razie hałas to kryterium życiowego lub zawodowego sukcesu?

Interesują mnie marki wysokiej reputacji, które komunikują się w profesjonalny sposób:

  • z pozycji okazywania szacunku ludziom, partnerom i odmiennym poglądom;

  • znają swoje wartości, co sprawia, że nie wytrąca ich z równowagi fakt, że inni mogą takich samych wartości nie podzielać;

  • prowadzą debatę publiczną lub dyskusję merytoryczna w sposób gwarantujący szacunek dla poglądów wszystkich uczestników;

  • żartują w sposób elegancki, który nie rani innych;

  • traktują innych w sposób, który daje wiatr w żagle, nową energię, zapał i motywację do mówienia, działania i rozwoju.

Główny przekaz w relacjach marki premium koncentruje się wokół komunikatu:

Szanuję Ciebie i Twoje poglądy. Dostrzegam i cenię Twoje wartości, talenty i potencjał. Jeśli w czymś się nie zgadzamy, to dlatego że dla mnie inne kwestie są ważne. Pozwól, że pozostanę przy swoim zdaniu, szanując Twój punkt widzenia, nie zgadzając się z nim równocześnie. Jest jednak w tym, co mówisz, wiele interesujących kwestii. Chętnie posłucham o nich w przyszłości.

Czy to o Tobie w roli przełożonego, dziennikarza, celebryty, blogera, kapłana, polityka, osoby publicznej etc.?

W związku z tym spróbujmy stworzyć typologię marek osobistych komunikujących się w sposób odległy od profesjonalnego. Potraktujmy poniższe propozycje z przymrużeniem oka, wyłącznie jako punkt wyjścia do dalszej dyskusji i wspólnego uzupełniania typologii marek funkcjonujących w naszej przestrzeni, ze względu na główny komunikat oferowany partnerom, branży czy rynkowi.

Moje propozycje są następujące:

Agresywny krzykacz

Im głośniej będę krzyczał na innych, tym głośniej będzie o mnie w świecie!

Komik

Słuchajcie mnie! Ze mną zawsze jest śmiesznie!

Skandalista

Halo, jestem tu, a jeśli jeszcze o mnie nie słyszeliście, to zaraz usłyszycie dzięki kolejnemu skandalowi, który wywołam!

Aferzysta

Jest afera! Jest afera!

Bokser

Przyłożę każdemu, kto się ze mną nie zgadza!

Hycel

Uważajcie! Mam Was wszystkich na oku – na każdego coś się znajdzie!

Barbie

Halo! Oto jestem taka ładna, miła i zdolna – to Wam zdecydowanie powinno wystarczyć!

Król Słońce

Mam władzę, urodziłem się, żeby ją sprawować i dlatego mojego zdania się nie kwestionuje!

Nadęty puchacz

A co mi Pan tu będzie mówił – jakbym nie wiedział lepiej z racji swojej pozycji i zawodowego autorytetu!

Warzywniakowa

Wie Pani co? A Pani jest głupia!

Więcej typów związanych z komunikacją marki osobistej znajdziesz na blogu Jesteś Marką.

Zastanów się, czy na powyższej liście odnajdujesz osoby publiczne, pracowników, szefów, klientów?

A może jest coś, co zdaje się być bliskie Twoim postawom lub sposobowi myślenia? Czy może tak być, że poprzez zachowania jesteś kojarzony z którąś z powyższych strategii komunikacji? Jeśli tak, w jakich sytuacjach się tak zachowujesz? Czy to wynika z przemyślanej strategii czy nawykowego myślenia, z którego nie zdawałeś sobie sprawy?

Gdybym jutro zapytała Twojego szefa, pracowników lub kolegów z pracy, do której kategorii Cię zaliczą, co by odpowiedzieli? Czy zdecydowanie zaprzeczą? A może dla Ciebie stworzą nową? Pytanie: jaką?

Co sądzisz na temat powyższej typologii? Jakie kategorie marek osobistych dopisałbyś do tej listy ze względu na sposób komunikacji odległy od komunikacji premium?

Joanna Malinowska-Parzydło

CEO w Personal Brand Institute, autorka bloga Jesteś Marką.

Wybrane dla Ciebie

MyICAN Twoja ścieżka rozwoju
Załaduj więcej wyników

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy