Premium

Materiał dostępny tylko dla Prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś prenumeratorem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Firmy platformowe rosną dzięki efektom sieciowym

Premium

Kacper Winiarczyk PL
·  ·
Firmy platformowe rosną dzięki efektom sieciowym

Na dłuższą metę jedynie odpowiednio duża skala biznesu może zagwarantować przewagę firmom platformowym. Pozytywne efekty sieciowe po stronie dostawców pojawiają się wtedy, gdy ich liczba jest możliwie największa.

Przewagą firm platformowych nad tradycyjnymi przedsiębiorstwami o liniowym procesie tworzenia wartości jest możliwość wyjątkowo szybkiego i elastycznego reagowania na potrzeby rynku. Szybkie i zdecydowane reakcje platform są oparte przede wszystkim na danych prezentowanych w formie odpowiednich mierników. W czasie rzeczywistym opisują one kondycję rynku, rozumianą jako obrót firmy, zaangażowanie ze strony użytkowników i ocenę jakości usługi. Szybkie zmiany – pozwalają na nie płynna struktura popytu i możliwości wynikające z pełnego nadzoru nad platformą – umożliwiają także przeprowadzenie wielu eksperymentów, które mogą przełożyć się na wzrost biznesu. Na przykład firma Uber może początkowo przypisywać grupie nowych użytkowników wyłącznie najlepszych i najbardziej doświadczonych dostawców/kierowców. Jeśli okaże się, że dobre pierwsze wrażenie wpływa na statystycznie istotne zwiększenie się „życiowej wartości pasażera”, to platforma może podjąć decyzję o podniesieniu minimalnego akceptowanego poziomu usług kierowcy, ocenianego na podstawie opinii pasażerów.

Zostało 67% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!





Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Kacper Winiarczyk

Dyrektor generalny Ubera w Polsce.

Wybrane dla Ciebie

MyICAN Twoja ścieżka rozwoju
Załaduj więcej wyników

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy