Coraz częściej menedżerowie z przerażeniem zauważają, że ich firmy wpadły w pułapkę utowarowienia i spiralę spadku cen. Konkurowanie ceną, masowe stosowanie rabatów czy kanibalizacja własnej oferty wprowadzaniem tańszych marek nieuchronnie prowadzi do utraty przez firmy i całe sektory inteligencji cenowej, czyli zdolności do świadomego kształtowania poziomu cen.
Tymczasem właśnie inteligencja cenowa jest jednym z kluczowych czynników determinujących rentowność przedsiębiorstwa - jej brak prowadzi do nieoptymalnego wyznaczania cen, utraty zysków i spadku rentowności. By pomóc przedsiębiorstwom zredukować ryzyko morderczej konkurencji cenowej, autorzy wyróżnili osiem umiejętności składających się na inteligencję cenową.
W artykule autorzy szczegółowo opisują działania, jakie może podjąć organizacja, by stać się graczem o wyższej inteligencji cenowej. Pozwolą one menedżerom podejmować decyzje cenowe na podstawie faktów, a nie intuicji. Firmy o wysokiej inteligencji cenowej wykorzystują wszystkie dostępne narzędzia po to, by wyróżnić się na tle konkurencji inaczej niż ceną. Dbają o to, by stosując mechanizm sygnalizowania, nie dopuścić do wybuchu morderczej batalii cenowej na własnym podwórku. Rozumieją bowiem, że na całokształt branży wpływają decyzje poszczególnych graczy.
Premium
Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
Najpopularniejsze tematy
- Wynagradzanie
- Zarządzanie międzykulturowe
- Przedsiębiorczość społeczna
- Trudne rozmowy
- Rynek walutowy
- IT
- Marketing Zarządczy
- Studium przypadku
- Działania operacyjne
- Zarządzanie czasem
- Coaching
- Eksperymentowanie
- Internet rzeczy
- Myślenie strategiczne
- Odpowiedzialność biznesu
- Ekonomia behawioralna
- Finanse i rachunkowość
- Dane
- Etyka
- Networking
- Przełomowa innowacja
- PR
- Projektowanie
- Miejsca pracy
- Zdrowie
- Autorytety
- Joint Ventures
- Partnerstwo Publiczno-Prywatne
- Zarządzanie finansami
- Ekonomia i społeczeństwo
- Audyt
- Strategia konkurencyjna
- Konkurencja
- Stres
- Koszty
- Gender
- Planowanie kariery
- Komunikacja wewnętrzna
- Komunikacja w kryzysie
- Marketing relacji
- Venture Capital
- Regulacje
- Technologia
- Bezpieczeństwo i prywatność
- Wytwórstwo
- Zarządzanie jakością
- Planowanie strategiczne
- Konflikt
- Strategie wzrostu
- Marka
- Globalna strategia
- Rozwój ekonomiczny
- Globalizacja
- Zrównoważony rozwój
- Budżetowanie
- Klienci
- Własność intelektualna
- Nieformalne przywództwo
- Procesy biznesowe
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Transparentność
- Redukcja zatrudnienia
- Zarządzanie ryzykiem
- Rozwój zarządzania
- Polityka kadrowa
- Zarządzanie informacją
- Obsługa klienta
- Badania rynku
- Demografia
- Historia biznesu
- Analiza finansowa
- Pisanie biznesowe
- Work life balance
- Produktywność
- Edukacja biznesowa
- Edukacja
- Rozwój przywództwa
- Polityka cenowa
- Łańcuch dostaw
- Otrzymywanie informacji zwrotnej