Coraz częściej menedżerowie z przerażeniem zauważają, że ich firmy wpadły w pułapkę utowarowienia i spiralę spadku cen. Konkurowanie ceną, masowe stosowanie rabatów czy kanibalizacja własnej oferty wprowadzaniem tańszych marek nieuchronnie prowadzi do utraty przez firmy i całe sektory inteligencji cenowej, czyli zdolności do świadomego kształtowania poziomu cen.
Tymczasem właśnie inteligencja cenowa jest jednym z kluczowych czynników determinujących rentowność przedsiębiorstwa - jej brak prowadzi do nieoptymalnego wyznaczania cen, utraty zysków i spadku rentowności. By pomóc przedsiębiorstwom zredukować ryzyko morderczej konkurencji cenowej, autorzy wyróżnili osiem umiejętności składających się na inteligencję cenową.
W artykule autorzy szczegółowo opisują działania, jakie może podjąć organizacja, by stać się graczem o wyższej inteligencji cenowej. Pozwolą one menedżerom podejmować decyzje cenowe na podstawie faktów, a nie intuicji. Firmy o wysokiej inteligencji cenowej wykorzystują wszystkie dostępne narzędzia po to, by wyróżnić się na tle konkurencji inaczej niż ceną. Dbają o to, by stosując mechanizm sygnalizowania, nie dopuścić do wybuchu morderczej batalii cenowej na własnym podwórku. Rozumieją bowiem, że na całokształt branży wpływają decyzje poszczególnych graczy.
Premium
Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
Budowanie inteligencji cenowej
Premium
· · 16 min
Najpopularniejsze tematy
- Zarządzanie jakością
- Transparentność
- Redukcja zatrudnienia
- Rozwój zarządzania
- Strategie wzrostu
- Joint Ventures
- Technologia
- Partnerstwo Publiczno-Prywatne
- Działania operacyjne
- Planowanie strategiczne
- Coaching
- Eksperymentowanie
- Globalizacja
- Rozwój ekonomiczny
- Koszty
- Gender
- Finanse i rachunkowość
- Komunikacja wewnętrzna
- Komunikacja w kryzysie
- Networking
- Zarządzanie informacją
- Zarządzanie międzykulturowe
- Przedsiębiorczość społeczna
- Rynek walutowy
- Wytwórstwo
- Trudne rozmowy
- Obsługa klienta
- Konflikt
- Demografia
- Marka
- Audyt
- Pisanie biznesowe
- Work life balance
- Stres
- Budżetowanie
- Klienci
- Planowanie kariery
- Nieformalne przywództwo
- Rozwój przywództwa
- Marketing relacji
- Marketing Zarządczy
- PR
- Miejsca pracy
- Zdrowie
- Polityka kadrowa
- Venture Capital
- Zwalnianie pracowników
- Bezpieczeństwo i prywatność
- Zarządzanie czasem
- Studium przypadku
- Globalna strategia
- Internet rzeczy
- Myślenie strategiczne
- Zrównoważony rozwój
- Edukacja biznesowa
- Edukacja
- Własność intelektualna
- Polityka cenowa
- Procesy biznesowe
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Wynagradzanie
- Regulacje
- Przełomowa innowacja
- Zarządzanie finansami
- Zarządzanie ryzykiem
- Projektowanie
- Fuzje i przejęcia
- Badania rynku
- Ekonomia i społeczeństwo
- Historia biznesu
- Analiza finansowa
- Konkurencja
- Strategia konkurencyjna
- Odpowiedzialność biznesu
- Ekonomia behawioralna
- Produktywność
- Dane
- Etyka
- Łańcuch dostaw
- Otrzymywanie informacji zwrotnej