Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Bankowość mobilna

Premium

· · 4 min
Bankowość mobilna

Prawdopodobnie już w 2020 roku klienci będą częściej łączyć się z bankiem za pośrednictwem urządzeń mobilnych niż komputera. Oto jak rozwija się w Polsce sektor bankowości mobilnej, jakie niesie szanse i zagrożenia.

Bankowość mobilna zaczęła rodzić się 17 lat temu. Pierwsze funkcje, z których mogli skorzystać jej użytkownicy, były dość proste, na przykład sprawdzenie salda czy wykonanie przelewu. Początkowo bankowość mobilna polegała na wymianie prostych komunikatów SMS. Później powstały pierwsze aplikacje wykorzystujące protokół WAP (Wireless Application Protocol), a następnie strony internetowe dostosowane do małych ekranów. Dopiero w 2004 roku pojawiła się pierwsza aplikacja do bankowości mobilnej. Dzisiaj tego rodzaju usługi są jednym ze standardowych kanałów kontaktu z bankiem.

Zostało 87% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »