Wraz z transformacją cyfrową oraz zachodzącymi przemianami społecznymi i pokoleniowymi modyfikacji ulegają dotychczasowe biznesowe paradygmaty, zmienia się też portret skutecznego lidera.
Jak w tej rzeczywistości odnajdują się polscy menedżerowie? W swoich działaniach są bardziej skupieni na otoczeniu zewnętrznym i kreowaniu wizerunku firmy niż na kwestiach związanych z zarządzaniem ludźmi i budowaniem kapitału społecznego. Jak pokazują wyniki badania Przywództwo przyszłości. Polski lider gotowy na zmiany? przygotowanego przez firmę doradczą PwC, nie pełnią roli charyzmatycznych liderów dla pracowników, a umiejętne wykorzystywanie najnowszych technologii nie jest ich najmocniejszą stroną.
Zarządzający firmami stoją obecnie przed ogromnym wyzwaniem. Nie mogą już dłużej postępować według pewnych schematów i przyzwyczajeń, nawet jeżeli do tej pory przynosiły oczekiwane rezultaty. Rynek potrzebuje nowego modelu kompetencji przywódczych.


![Gorąca kawa ułatwia negocjacje. Jak działa neurosprzedaż? [WYWIAD]](https://cdn.ican.pl/minimized/v2/M512xM2048xA/reader-files/book/PHYTrvIPF/1618298502/cover.jpg)
![Od menedżera do lidera [RAPORT]](https://cdn.ican.pl/minimized/v2/M512xM2048xA/reader-files/book/P139z8Hks/1/cover.jpg)
