Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Zwinność zaczyna się od sprzedaży

Magazyn IMR (Nr 8, kwiecień - maj 2021) · · 1 min
Powiększ tekst
Udostępnij
Pobierz pdf
Zwinność zaczyna się od sprzedaży

Sprzedaż jest najważniejsza. W burzliwych czasach to ona utrzymuje firmy na powierzchni i pozwala im zachować płynność finansową. Po prostu musi działać – i to działać jak najskuteczniej – co teraz okazało się znacznie bardziej skomplikowanym i poważnym wyzwaniem.

Dlatego w ósmym wydaniu „ICAN Management Review” pokazujemy, jakie strategie sprzedażowe przyjmują obecnie polskie firmy i jak przebudowują – nieraz radykalnie – swoje modele biznesowe. Pamiętamy też o ważnej zasadzie: sprzedaż i marketing są ze sobą ściśle powiązane. Zmieniają się również w podobny sposób.

PRZECZYTAJ WSZYSTKIE ARTYKUŁY NALEŻĄCE DO TEMATU NUMERU » » »

Sprzedaż w nowej normalności 

Lidia Zakrzewska PL, Mariusz Smoliński PL, Paweł Kubisiak PL

Sprzedaż jest tym obszarem biznesu, który najsilniej odczuł pierwsze uderzenie kryzysu wywołanego przez COVID-19. Kolejne fale pandemii i następujące po nich restrykcje przysporzyły siwych włosów szefom sprzedaży, a jednak wiele firm nie tylko przetrwało, lecz sprawnie zaadaptowało się do tych ekstremalnych warunków. Dowiedz się, jakie wyzwania spędzają dziś sen z powiek sprzedawcom i jak sobie z nimi radzą polskie firmy.

Jak pandemia odmieniła sprzedaż 

Radosław Żemło PL, Krzysztof Jonak PL, Arkadiusz Bulc PL, Marek Sumiła PL, Łukasz Zembowicz PL, Michał Maksymiec PL, Joanna Staude-Potocka PL

Dziś, gdy całe sektory gospodarki są demolowane przez pandemię, wrażliwość sprzedaży na zmiany się spotęgowała. Dlatego szczególnie ważna, nie tylko dla szefów sprzedaży, ale też pracowników pierwszej linii, stała się znajomość najnowszych trendów rynkowych i ich wpływu na potrzeby oraz zachowania klientów. Prezentujemy wypowiedzi ekspertów na ten temat.

Efekt domina. Jak docierać do klientów w nowej normalności 

Maria Valdivieso de Uster , Michael Viertel , Ben Ellencweig , Gui Cruz , Bertil Chappuis

Czołowi innowatorzy sprzedaży faszerują swoje organizacje danymi i technologiami, aby nadać nową postać funkcji sprzedaży. Oto sposoby, przy użyciu których osiągają swój cel.

Firma na Instagramie 

Joanna Koprowska PL

Młodzi przedsiębiorcy, wychowani w dobie internetu, intuicyjnie wykorzystują potencjał mediów społecznościowych. Dzięki nim docierają do swoich klientów nie tylko po to, by zwiększać sprzedaż, lecz także promować firmowe wartości. Dowiedz się, czego można się od nich nauczyć.

Co menedżerowie wyższego szczebla powinni wiedzieć o sprzedaży 

Frank V. Cespedes

Rośnie złożoność biznesu, zalewa nas ogrom danych, musimy nadążać za najlepszymi praktykami w poszczególnych obszarach funkcyjnych. Będąc menedżerem wyższego szczebla, zapewne przejmujesz się nieustannymi turbulencjami rynkowymi. Dlatego przede wszystkim w dziale sprzedaży potrzebujesz ludzi rozumiejących i realizujących strategię firmy.