Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Nie sprzedawaj kota w worku, zainwestuj w PR

Premium

Magazyn IMR (Nr 11, październik - listopad 2021) · · 2 min
Nie sprzedawaj kota w worku, zainwestuj w PR

W dzisiejszych czasach marketing bezpośredni, do którego zalicza się m.in. telemarketing, nie przyniesie pożądanych efektów. Jak zatem pozyskać leady, które do tej pory były nie do pozyskania? Odpowiem krótko: warto zainwestować w PR. Potencjalny klient prawie zawsze zdecyduje się na wybór firmy, którą już zna i o której wcześniej słyszał. Nikt z nas nie lubi kupować kota w worku, a tym bardziej marnować swojego czasu i pieniędzy na nietrafione decyzje.

Public Relations to szereg działań komunikacyjnych, których głównym celem jest zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy – wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Chodzi o to, aby nasi potencjalni klienci, partnerzy biznesowi, ale także np. lokalna społeczność, nie tylko znali nazwę naszej firmy, ale mieli o niej dobre zdanie, a w rezultacie chętnie korzystali z jej usług czy produktów.

Brzmi interesująco – ale jak to zrobić? Z pomocą przychodzi szereg narzędzi PR. Zanim jednak przejdziemy do szczegółów, musimy zbudować strategię PR, czyli odpowiedzieć sobie na pytania: dlaczego chcemy, aby o naszej firmie było głośno?, jak zamierzamy o niej mówić? oraz co chcemy powiedzieć?. Następnie należy ustalić, jakie są nasze mocne i słabe strony, kto dokładnie jest naszym klientem, jakie są nasze kluczowe przewagi konkurencyjne, jak chcemy się pozycjonować oraz jak zamierzamy weryfikować, czy działania, które realizujemy, przynoszą efekty.

To jest komentarz eksperta. Przeczytaj tekst główny »

Potrzebujemy nowych klientów! Co robić? 

Paulina Kostro PL, Justyna Bakalarska-Stankiewicz PL

W firmie ubezpieczeniowej, która od lat stawiała na telemarketing, sprzedaż zaczęła drastycznie spadać. Zirytowany tym faktem wiceprezes postanowił pozyskać nowych klientów poprzez zakup bazy leadów. Czy to rozwiązanie przyniesie spodziewane rezultaty?

Często okazuje się, że ustalenie odpowiedzi na powyższe kwestie nie jest takie proste, a firmy, które dotąd działały ad hoc, nie do końca wiedzą, co i jak mogą o sobie powiedzieć na zewnątrz. Tutaj z pomocą przychodzi wewnętrzny specjalista ds. PR albo agencja PR, która przeprowadzi wewnętrzne warsztaty i pomoże przygotować elementy stanowiące podstawy strategii PR. Jeśli jesteśmy przygotowani, wiemy, co, jak i do kogo chcemy mówić – możemy zaczynać.

Zostało 27% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Katarzyna Dworzyńska

Head of Business w PR Calling

Paulina Kostro

Redaktor "ICAN Management Review" oraz "MIT Sloan Management Review Polska" 

Polecane artykuły

Polecane artykuły