WEBINARIUM

Ecommerce: dziś i jutro

30.06.2020, godz. 10:00

0
X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Obecnie nie ma już wątpliwości co do tego, że ludzie przekonani, iż ich praca ma znaczenie i przyświeca jej określony nadrzędny cel, są bardziej skłonni do wytężonego wysiłku, realizacji nawet trudnych lub niewdzięcznych zadań oraz efektywnej współpracy. Badania naukowe konsekwentnie pokazują, że bardziej się staramy i mamy lepsze pomysły wtedy, gdy motywuje nas coś więcej niż comiesięczna wypłata na koncie.

Większość liderów w organizacjach zdaje sobie z tego sprawę. Wytrwale komunikują pracownikom strategię firmy. Twierdzą, że zależy im na tym, by podwładni byli świadomi istnienia wyższych celów organizacji. Jednak wiele z tych komunikatów nie trafia do odbiorców. W badaniu ankietowym z udziałem menedżerów z całego świata jedynie 38% respondentów przyznało, że ich pracownicy znają i rozumieją cel organizacji, a także jej podstawowe wartości i przekonania. Badania przeprowadzane przez Instytut Gallupa w Stanach Zjednoczonych i na świecie potwierdzają tę tezę. Wskazują, że znaczna większość pracowników (70%) „nie jest zaangażowana, entuzjastycznie nastawiona do pracy ani nie wykonuje jej z oddaniem”. Jeszcze inne badanie pokazało, że prawie 90% amerykańskich pracowników twierdzi, iż nie wykorzystują w pracy wszystkich swoich zdolności, bo nie odczuwają specjalnego zapału do powierzonych obowiązków.

W czasach, gdy firmy wprowadzają ogromne zmiany, starając się osiągnąć większą zwinność oraz dążąc do transformacji cyfrowej i wykształcenia proaktywnej postawy w walce z konkurencją, przekonanie pracowników, że ich praca ma głębszy sens, wydaje się szczególnie ważne. Tradycyjne systemy motywacyjne oraz ścieżki kariery zanikają, więc pracownicy potrzebują nowych powodów, aby uwierzyć w swoje firmy.

...

Zostało 98% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla prenumeratorów

Nie masz prenumeraty? Dołącz do grona prenumeratorów i korzystaj bez ograniczeń!




Jesteś prenumeratorem?

Freek Vermeulen

Profesor nadzwyczajny strategii w London Business School.

Dan Cable

Profesor zachowań organizacyjnych w London Business School. Jego nowa książka nosi tytuł Alive at Work: The Neuroscience of Helping Your People Love What They Do.

Wybrane dla Ciebie

MyICANTwoja ścieżka rozwoju
Załaduj więcej wyników

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Dwa tytuły – Biznes i Technologia ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Odblokuj wszystko!

Dwa tytuły – Biznes i Technologia ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy