Powiadomienie
Według ekspertów do 2030 roku depresja będzie najpowszechniejszą chorobą cywilizacyjną. Z pewnością przyczyni się do tego obecna sytuacja związana z obostrzeniami pandemicznymi, m.in. niepewność dotycząca przyszłości, ograniczenie kontaktów bezpośrednich, troska o zdrowie własne i najbliższych czy lęk przed utratą pracy. Jak w tej sytuacji radzą sobie firmy? W jaki sposób wspierają pracowników?
Każdy, niezależenie od płci, może być dobrym przywódcą. Jeśli chcemy inspirować innych do działania, przede wszystkim musimy wykazywać się odwagą, wzbudzać zaufanie i dzielić się swoją pasją.
Pandemia odbiera kobietom pracę, obciąża obowiązkami opiekuńczymi i potęguje nierówności w biznesie. Dane z Polski i świata niepokoją, ale i mobilizują do działania na rzecz wyrównania szans.
Każdy kryzys czegoś nas uczy. Liderzy wiedzą, że szczególnie teraz trzeba jeszcze bardziej zwrócić uwagę na swoje podejście do zarządzania zarówno firmą, jak i ludźmi.
Dobry lider potrafi kierować zespołem w kryzysie nawet przy braku precyzyjnego planu. W takich okolicznościach ukrytą siłą kobiet jest empatia.
Kobiety odgrywają wiele ról na płaszczyźnie zawodowej i prywatnej, a przecież w czasie pandemii zostały obciążone wieloma dodatkowymi obowiązkami. Aby radzić sobie z wyzwaniami, muszą się wsłuchać w swoje emocje i świadomie stawiać granice.
Wielu osobom trudno patrzeć z nadzieją w przyszłość, gdy przychody firmy z dnia na dzień topnieją niemal do zera. Jednak bez wiary w to, że kreatywność, zaangażowanie, ciężka praca i, być może, też odrobina szczęścia pozwolą okiełznać kryzys, firmy by już nie było.
Upominki świąteczne dla pracowników i kontrahentów, to dzisiaj standard w relacjach. Jak okazać wdzięczność lub docenić kogoś? Najlepiej w dobrym stylu. Często więc szukamy oryginalnych pomysłów, które zapadną w pamięć. Mamy swoje typy.
Twoja firma działa w trybie hybrydowym? Zastanawiasz się, jak organizować pracę zespołów, które wykonują swoje zadania częściowo z domu i biura? Sprawdź, jak powinno wyglądać nowoczesne biuro, które stawia na elastyczność!
Jak program EAP (Employee Assistance Program) utrzymuje produktywną równowagę pracowników, zespołów i firm, zapewniając wsparcie w rozwiązywaniu indywidualnych problemów oraz rozwijając kompetencje potrzebne do konstruktywnego radzenia sobie ze zmianą.
Zwiększenie skali pracy zdalnej i reorganizacja powierzchni biurowych to pierwsze efekty pandemii i dotyczą zarówno firm polskich, jak i zagranicznych. W Credit Agricole jesteśmy zgodni co do tego, że aktualna sytuacja może być katalizatorem kolejnych pozytywnych zmian dla całej kultury organizacji.
Od czasów pierwszej rewolucji przemysłowej, jako ludzkość, dążymy do usprawniania swojej pracy poprzez jej, początkowo tylko częściową, automatyzację. Obecnie jesteśmy na etapie czwartej rewolucji, określanej również mianem Przemysłu 4.0 – a nasz cel pozostał bez zmian. Jednak tym razem podstawą zmian nie jest technologia, a samorozwój człowieka – wspierany przez pracodawców.
Z każdym dniem przybywa firm, które postanowiły wrócić do pracy w biurze. Nie ma jednak, co ukrywać, że decyzjom tym towarzyszą obawy o bezpieczeństwo pracowników. Aby sprostać tym wyzwaniom, warto kompleksowo podejść do przygotowania na nowo przestrzeni biurowej.
Jedną z cech, która różni homo sapiens od innych gatunków jest jego zdolność do myślenia o… swoim myśleniu. Ile prawdy kryje się w tym stwierdzeniu, gdy rozłożymy je na czynniki pierwsze? Poznaj powody, dla których warto inwestować w uczenie się efektywnego myślenia.
Obecna sytuacja wywołana koronawirusem daje nam szansę na reset sposobu pracy. To także okazja do zastanowienia się, co tak naprawdę oznacza współpraca.
Gdy mamy poczucie, że nasza praca ma sens, jesteśmy szczęśliwsi, bardziej produktywni i zaangażowani. Oto cztery praktyczne działania, dzięki którym wzrasta prawdopodobieństwo, że poszukiwania owego sensu zakończą się sukcesem.
Po wybuchu pandemii COVID-19 praca zdalna stała się dla wielu firm jedynym sposobem na przetrwanie. Niestety, przedsiębiorcy, którzy z dnia na dzień stanęli przed koniecznością pracy poza biurem, napotkali na swojej drodze szereg wyzwań zagrażających ciągłości ich biznesu.
Ireneusz Borowski, Country Manager na Polskę w Dassault Systèmes, rozmawia z redakcją „Harvard Business Review Polska” na temat pracowników przyszłości.
Co zrobić, aby twoi pracownicy, którzy dotychczas siedzieli biurko w biurko, z dnia na dzień zaczęli efektywnie pracować, siedząc na kanapie albo przy stole w kuchni? Oprócz zapewnienia im oczywistych rzeczy, takich jak sprzęt, technologia i narzędzia online, jako menedżer masz jeszcze jedno zadanie – musisz stawić czoło wirtualnej komunikacji i uzbroić się w mnóstwo empatii.
Wraz z upowszechnianiem się pracy zdalnej umiejętność skutecznej komunikacji przez telefon staje się ważniejsza niż dotychczas. O czym pamiętać, chwytając za słuchawkę?