Powiadomienie
PROMOCJA
Testuj subskrypcję
ICAN Business Insight
za darmo przez 7 dni!
Błyskawiczny rozwój e-commerce to wyzwanie, z jakim mierzy się obecnie branża magazynowa. Badanie przeprowadzone przez ICAN Research pokazuje, jakie rozwiązania wybrały polskie firmy, jakie popełniły błędy i które strategie okazały się najlepsze.
Pozycja wielkich miast została poważnie osłabiona w czasie obecnej pandemii, choć nie jest to jeszcze zjawisko wyraźnie widoczne dla każdego. Metropolie umierają powoli, ale nawet jeśli jeszcze sobie tego nie uświadomiliśmy, jesteśmy świadkami początku końca betonowo-szklanych stolic biznesu.
Peter Schwartz jest uznanym na całym świecie futurystą oraz strategiem biznesu specjalizującym się w planowaniu metodą scenariuszową. Zapytaliśmy go o to, jak stosować jego metodę w praktyce i jakie zakłada możliwe scenariusze na przyszłość z koronawirusem.
16 marca 2020 roku o godzinie 21.26 otrzymałem pilny e-mail od mojego przyjaciela DJ Patila. Pisał do mnie z kalifornijskiego centrum dowodzenia kryzysowego. Chciał walczyć z COVID-19 w najlepszy znany mu sposób – za pomocą danych.
Dowódcy wojskowi musieli zmienić sposób działania w terenie. Warto, aby menedżerowie firm skorzystali z ich doświadczeń.
Wraz z czasem upływającym od początku pandemii obserwujemy, że coraz więcej przedsiębiorstw zastanawia się nad strategiami rozwoju i planuje działania na czas po zakończeniu kryzysu. Niestety, wpływ pandemii na rynki nie skończy się aż do upowszechnienia się szczepionek na koronawirusa. A to nastąpi nie wcześniej niż za kilkanaście miesięcy. Wiele firm może nie doczekać czasów postkryzysowych, o ile nie dostosują się do tego przejściowego okresu. Dlatego też najważniejsza wydaje się odpowiedź na pytanie: jak poradzić sobie z obecną sytuacją rynkową, charakteryzującą się niespotykaną wcześniej złożonością i zmiennością?
Globalizacja sprawiła, że korporacje umiejscowiły centra produkcyjne w krajach, w których siła robocza jest tania, przepisy środowiskowe niezbyt ostre, a do tego rządy biednych państw oferują systemy preferencyjne, aby tylko ściągnąć do siebie kapitał zagraniczny. Może nie byłoby z tym problemu, gdyby nie jeden drobiazg – pandemia COVID-19.
Zarządzanie kryzysowe polega na łączeniu działań taktycznych z transformacyjnymi. Takie podejście pozwala nie tylko przetrwać najgorszy czas, lecz przede wszystkim sięgnąć po nowe szanse wzrostu.
Zdolność trafnego przewidywania przyszłości wymaga naprzemiennego myślenia w szerokim i wąskim wymiarze.
Czasy, w których budynek biurowy był wyłącznie miejscem wykonywania pracy, mijają bezpowrotnie. Najnowsze projekty deweloperów sprzyjają całościowemu rozwojowi pracowników.
Dobrze i kompleksowo przeprowadzona operacja „odblokowywania” kreatywności z dużym prawdopodobieństwem pozwoli organizacji wypłynąć na „niebieski ocean” i stworzy szanse budowania nowych możliwości biznesowych.
Poznaj jednego z wieszczów rewolucji w sztuce projektowania - to ekscentryczny i zawsze uśmiechnięty Philippe Starck.
Założyciel studia O+A z siedzibą w San Francisco projektował przestrzeń biurową dla wiodących firm internetowych takich jak Facebook, Uber czy Yelp. W rozmowie z nami stawia ważne pytania dotyczące roli technologii w naszych biurach i życiu osobistym.
Koncepcja Activity Based Working to odpowiedź na potrzeby szybko zmieniającego się stylu pracy.
Dowiedz się, jak wykorzystać myślenie zgodne z zasadami projektowania w praktyce biznesowej.
"Nie można dawać rad. Można mówić o tym, co się lubi".