Powiadomienie
PROMOCJA
Testuj subskrypcję
ICAN Business Insight
za darmo przez 7 dni!
Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Ekonomia to jedna z najistotniejszych dziedzin współczesnej nauki, opisująca cały otaczający nas świat, społeczeństwo, gospodarkę. To również istotny element wszelkich działań w obszarze polityki i biznesu. Czym jeszcze jest ekonomia? Jak bardzo jest istotna dla każdego z nas?
Pokaż więcejObecny kryzys pokazał, jak bardzo zależni jesteśmy od nowych technologii. Zależni, a nawet uzależnieni – bez przesady można powiedzieć, że półprzewodniki pełnią obecnie w gospodarce taką samą rolę, jak ropa naftowa kilkadziesiąt lat temu.
Nikt nie zaprzeczy, że zysk jest jedną z kluczowych miar sukcesu w biznesie. Pandemia jedynie obnażyła, jak uniwersalne w czasie jest to stwierdzenie. Firmy, które dotychczas były rentowne, zdołały zgromadzić większe rezerwy i dziś z kryzysem radzą sobie lepiej. Te, które mimo pandemii generowały (i nadal generują) zysk, udźwigną zaś większy ciężar zadłużeń.
Trudno sformułować uniwersalny zestaw dyrektyw dla menedżerów, wskazujących, jak postępować w okresie spowolnienia gospodarczego. Prawda jest taka, że to, co sprawdzi się w zarządzaniu jednym przedsiębiorstwem, może zakończyć się porażką w drugim.
Dowiedz się, jakie podstawowe mierniki warto śledzić, by skutecznie przewidywać zmiany koniunktury gospodarczej.
KPMG już po raz drugi przeprowadziło kompleksowe analizy wezwań na akcje spółek publicznych i powiązanych z tym procesów wychodzenia z giełdy.
Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce są bardzo wrażliwe na zmiany zachodzące w środowisku biznesowym. Dlatego wyniki piętnastej edycji badania MSP Index mogą być sygnałem ostrzegawczym dla rynku.
Rośnie liczba zamożnych Polaków, którzy poszukują alternatywnych rozwiązań inwestycyjnych. Swoje zainteresowanie skupiają m.in. na zakupie apartamentów z segmentu prime location.
Po trudnym pierwszym półroczu 2013 roku menedżerowie polskich firm spodziewają się wzrostu napędzanego rosnącym popytem.
Branża internetowa wyprzedza niektóre potężne sektory. Zrozumienie zasięgu tego wzrostu i różnic w jego tempie jest koniecznością dla menedżerów podejmujących decyzje inwestycyjne i strategiczne.