Powiadomienie
Bez obszaru badań i rozwoju wszelkie innowacje i zmiany – zwłaszcza w przemyśle – nie byłyby możliwe. Co jeszcze można zyskać, inwestując w obszar B + R?
Pokaż więcejZasoby biurowe stolicy osiągnęły już poziom 5,5 miliona m2, co stawia Warszawę w gronie takich miast jak Manchester, Dublin i Lizbona, wyprzedzając pod tym względem m.in. Barcelonę i Budapeszt. W budowie jest łącznie 25 projektów o łącznej powierzchni 700 tysięcy m2.
Liderzy zmagają się z niespotykanym dotychczas poziomem niepewności. Jednak historia uczy, że nawet najpoważniejszy kryzys niesie ze sobą szanse na innowacyjność i wzrost.
Dane są najcenniejszą walutą XXI wieku, zaś skuteczne ich wykorzystywanie może zapewnić przewagę nad konkurencją. Nabrało to dodatkowego znaczenia podczas pandemii i wynikającego z niej przyśpieszonego rozwoju nowoczesnych kanałów sprzedaży.
W latach 2021-2027 w ramach programu ramowego Horyzont Europa, na badania i innowacje przeznaczonych zostało rekordowe 90 miliardów euro.
Tuż przed wybuchem pandemii wprowadziliśmy na rynek „ICAN Management Review”, wierząc, że dostarczymy w nim treści lepiej dopasowane do potrzeb polskich czytelników niż skupiony na rynku amerykańskim „Harvard Business Review”. Badanie przeprowadzone wśród naszych Czytelników pokazało, że była to decyzja słuszna.
Pandemia Sars-CoV-2 nie jest dla branży transportowej takim wyzwaniem, jakim są niskie marże i kontrowersyjny pakiet mobilności, przyjęty właśnie na arenie UE. Podchodząc do wyzwań procesowo, ponad połowa badanych patrzy jednak w przyszłość z optymizmem. Jakie działania podejmują, by przetrwać i rozwijać się w tych turbulentnych czasach?
Branża biotechnologiczna coraz bardziej interesuje się tzw. medycyną personalizowaną, pozwalającą na precyzyjne leczenie pacjenta z uwzględnieniem charakterystyki genetycznej i mutacji chorobotwórczych.
Nowe projekty, w które się angażujemy, muszą być zgodne z DNA naszej firmy, przekonuje Arkadiusz Chłopik, dyrektor marketingu w Antalis.
Systemy klasy ERP to krytyczne zasoby dużych polskich firm. Ich rozwój ma kluczowe znaczenie dla biznesowego sukcesu. Oto w jaki sposób zmienia się podejście przedsiębiorców do tego typu rozwiązań.
Dwie trzecie dużych polskich firm deklaruje, że cyfryzacja przyczyniła się do wzrostu ich przychodów, lecz jednocześnie wiąże się ona z poważnymi wyzwaniami. To jeden z wniosków przeprowadzonego na zlecenie Orange Polska badania.
Wyobraźmy sobie sytuację, w której – według użytkowników – system informatyczny działa dobrze i nagle ktoś podejmuje decyzję, że będziemy go tworzyć od początku. „Nie było łatwo, ale się udało” – zdradza Łukasz Rumowski, dyrektor rozwoju produktu w firmie Arcus.
Właściwie każdy uczestnik procesu produkcji może mieć pomysł na jego usprawnienie. Wyzwaniem jest wyłącznie ocena i wybór właściwych priorytetów, przekonuje kierownik firmy z Osielska.
W firmie Elemont fundamentem pracy są wiedza oraz doświadczenie. To nasze najważniejsze narzędzia, które pomagają we wdrażaniu i korzystaniu z różnego typu rozwiązań informatycznych.
Dla lidera technologicznego komunikacja z działami biznesowymi i właściwie uporządkowane priorytety to podstawa sukcesu, przekonuje Henryk Baniowski, Chief Information Officer w Alior Banku.
Rośnie dysproporcja pomiędzy światem kontaktu dostawcy IT z klientem a rzeczywistym dostępem do właściwego fachowca, przekonuje dyrektor działu IT oponiarskiego potentata.
Dziś większość zasobów w branży logistycznej jest łatwo dostępna. To sprawia, że cyfryzacja staje się prawdziwym źródłem przewagi konkurencyjnej – przekonuje dyrektor działu IT i projektów z Grupy Omega Pilzno.
Nowe projekty, w które się angażujemy, muszą być zgodne z DNA naszej firmy, przekonuje Arkadiusz Chłopik, dyrektor marketingu w Antalis.
Aleksandra Snuzik ma 17 lat, jest uczennicą liceum i ma na swoim koncie poważne badania. Planuje studia za granicą, bo tylko tam uzyska dostęp do najlepszej wiedzy, sprzętu i dotacji, które pozwolą na prowadzenie naprawdę zaawansowanych badań.
Poznaj szczegóły prac związanych ze stworzeniem pierwszego w Europie programu szkoleń dla przyszłych innowatorów, w którym uczestniczy ICAN Research, jednostka badawcza ICAN Institute, wydawcy „Harvard Business Review Polska”.
Zmienne, nieprzewidywalne środowisko jest dziś normą w globalnej gospodarce.