Bez obszaru badań i rozwoju wszelkie innowacje i zmiany – zwłaszcza w przemyśle – nie byłyby możliwe. Co jeszcze można zyskać, inwestując w obszar B + R?
Pokaż więcejInnowacyjność nie sprowadza się jedynie do wdrażania nowych technologii. Dużo ważniejsze jest wykorzystanie całego potencjału tkwiącego narzędziach, które już posiadamy.
Zasoby biurowe stolicy osiągnęły już poziom 5,5 miliona m2, co stawia Warszawę w gronie takich miast jak Manchester, Dublin i Lizbona, wyprzedzając pod tym względem m.in. Barcelonę i Budapeszt. W budowie jest łącznie 25 projektów o łącznej powierzchni 700 tysięcy m2.
Liderzy zmagają się z niespotykanym dotychczas poziomem niepewności. Jednak historia uczy, że nawet najpoważniejszy kryzys niesie ze sobą szanse na innowacyjność i wzrost.
Dane są najcenniejszą walutą XXI wieku, zaś skuteczne ich wykorzystywanie może zapewnić przewagę nad konkurencją. Nabrało to dodatkowego znaczenia podczas pandemii i wynikającego z niej przyśpieszonego rozwoju nowoczesnych kanałów sprzedaży.
W latach 2021-2027 w ramach programu ramowego Horyzont Europa, na badania i innowacje przeznaczonych zostało rekordowe 90 miliardów euro.
Tuż przed wybuchem pandemii wprowadziliśmy na rynek „ICAN Management Review”, wierząc, że dostarczymy w nim treści lepiej dopasowane do potrzeb polskich czytelników niż skupiony na rynku amerykańskim „Harvard Business Review”. Badanie przeprowadzone wśród naszych Czytelników pokazało, że była to decyzja słuszna.
Pandemia Sars-CoV-2 nie jest dla branży transportowej takim wyzwaniem, jakim są niskie marże i kontrowersyjny pakiet mobilności, przyjęty właśnie na arenie UE. Podchodząc do wyzwań procesowo, ponad połowa badanych patrzy jednak w przyszłość z optymizmem. Jakie działania podejmują, by przetrwać i rozwijać się w tych turbulentnych czasach?
Branża biotechnologiczna coraz bardziej interesuje się tzw. medycyną personalizowaną, pozwalającą na precyzyjne leczenie pacjenta z uwzględnieniem charakterystyki genetycznej i mutacji chorobotwórczych.
Nowe projekty, w które się angażujemy, muszą być zgodne z DNA naszej firmy, przekonuje Arkadiusz Chłopik, dyrektor marketingu w Antalis.
Systemy klasy ERP to krytyczne zasoby dużych polskich firm. Ich rozwój ma kluczowe znaczenie dla biznesowego sukcesu. Oto w jaki sposób zmienia się podejście przedsiębiorców do tego typu rozwiązań.
Dwie trzecie dużych polskich firm deklaruje, że cyfryzacja przyczyniła się do wzrostu ich przychodów, lecz jednocześnie wiąże się ona z poważnymi wyzwaniami. To jeden z wniosków przeprowadzonego na zlecenie Orange Polska badania.
Wyobraźmy sobie sytuację, w której – według użytkowników – system informatyczny działa dobrze i nagle ktoś podejmuje decyzję, że będziemy go tworzyć od początku. „Nie było łatwo, ale się udało” – zdradza Łukasz Rumowski, dyrektor rozwoju produktu w firmie Arcus.
Właściwie każdy uczestnik procesu produkcji może mieć pomysł na jego usprawnienie. Wyzwaniem jest wyłącznie ocena i wybór właściwych priorytetów, przekonuje kierownik firmy z Osielska.
W firmie Elemont fundamentem pracy są wiedza oraz doświadczenie. To nasze najważniejsze narzędzia, które pomagają we wdrażaniu i korzystaniu z różnego typu rozwiązań informatycznych.
Dla lidera technologicznego komunikacja z działami biznesowymi i właściwie uporządkowane priorytety to podstawa sukcesu, przekonuje Henryk Baniowski, Chief Information Officer w Alior Banku.
Rośnie dysproporcja pomiędzy światem kontaktu dostawcy IT z klientem a rzeczywistym dostępem do właściwego fachowca, przekonuje dyrektor działu IT oponiarskiego potentata.
Dziś większość zasobów w branży logistycznej jest łatwo dostępna. To sprawia, że cyfryzacja staje się prawdziwym źródłem przewagi konkurencyjnej – przekonuje dyrektor działu IT i projektów z Grupy Omega Pilzno.
Nowe projekty, w które się angażujemy, muszą być zgodne z DNA naszej firmy, przekonuje Arkadiusz Chłopik, dyrektor marketingu w Antalis.
Aleksandra Snuzik ma 17 lat, jest uczennicą liceum i ma na swoim koncie poważne badania. Planuje studia za granicą, bo tylko tam uzyska dostęp do najlepszej wiedzy, sprzętu i dotacji, które pozwolą na prowadzenie naprawdę zaawansowanych badań.
Poznaj szczegóły prac związanych ze stworzeniem pierwszego w Europie programu szkoleń dla przyszłych innowatorów, w którym uczestniczy ICAN Research, jednostka badawcza ICAN Institute, wydawcy „Harvard Business Review Polska”.