Strategia
Już w starożytnej Grecji funkcja strategosa polegała na kierowaniu armią, wyznaczaniu i realizacji kluczowych celów. Dowiedz się, jak budować fundamenty dla zwycięskich organizacji.
Pokaż więcejCo stoi za triumfem subskrypcji
437% – dokładnie o tyle, według Subscription Economy Index, urosła gospodarka abonamentowa w ciągu ostatnich 9 lat. Dzięki raportowi Fundacji Digital Poland wiemy, jaki stosunek do usług i produktów sprzedawanych w subskrypcjach mają polscy klienci. Przekonajmy się, za co pokochali ten model, jak wybierają tego typu usługi i produkty, a przede wszystkim czego od nich oczekują.
Pierwszy krok, by podbić serca klientów
Mieć produkty i usługi, których zapragną konsumenci – to marzenie każdej firmy.
Cała prawda o innowacjach w sferze modeli biznesowych
Wiele prób przekształcenia modelu biznesowego kończy się niepowodzeniem. Aby to zmienić, menedżerowie muszą zrozumieć, w jaki sposób model biznesowy przechodzi przez możliwe do przewidzenia etapy rozwoju, a następnie wykorzystać tę wiedzę w kluczowych decyzjach dotyczących nowego modelu.
Zmiana modeli biznesowych w dobie transformacji cyfrowej
Choć transformacja cyfrowa nie sprowadza się wyłącznie do digitalizacji dokumentów oraz automatyzacji i robotyzacji istniejących procesów, wiele organizacji w taki właśnie sposób definiuje to zagadnienie.
Radosław Pidzik: Walka o miejsce na rynku może oznaczać wojnę cenową.
Planowanie ekspansji międzynarodowej wiąże się z wyborem nowych rynków i oceną ich potencjału, a także dostosowaniem modelu biznesowego do lokalnej specyfiki.
Podróż z przesiadkami na nowe rynki
Katowicki agent turystyczny eSky wypracował unikalny model ekspansji zagranicznej, który pozwala na skrócenie czasu od decyzji do rozpoczęcia sprzedaży do zaledwie dwóch tygodni.
Tworząc strategię, korzystaj z dostępnych narzędzi
Start-up, zwłaszcza ten zakładany po raz pierwszy, jest efektem niezachwianej wiary w sukces. Założyciel chce bardzo szybko zrealizować swój wymarzony pomysł. Nie zdaje sobie sprawy z istnienia narzędzi, dzięki którym może osadzić swoje produkty lub usługi w różnych scenariuszach rynkowych.
Prezesi stawiają na technologię i alianse strategiczne
Jak liderzy postrzegają obecne uwarunkowania biznesowe?
Lepiej popełniać błędy, niż rezygnować z eksperymentów
O tym, jak tworzyć unikalną ofertę wartości, rozmawiamy z Aleksem Osterwalderem, jednym z czołowych teoretyków biznesu na świecie.
Pokémon Go, czyli jak Pikachu i spółka szturmem zdobywają świat
Dlaczego moda na zbieranie wirtualnych stworków może być jednym z najważniejszych wydarzeń biznesowych i kulturowych naszych czasów?
Jak zmienić producenta w dewelopera
Podstawowa działalność firmy Bumar-Waryński nie była rentowna. Zakłady potrzebowały nowego modelu działalności.
Doskonała strategia to za mało, jeśli twój model operacyjny jest słaby
Nawet najlepsza strategia może prowadzić donikąd, jeśli jej wdrożenie nie przebiega prawidłowo. Od czego w takim razie należy zacząć?
Cudowna siła prostoty
Firmy, które mogą się pochwalić trwałym wzrostem, wypracowały powtarzalny model biznesowy. Na czym on polega?
Modele budowania wartości przedsiębiorstwa w ekosystemie biznesowym
Przedsiębiorstwa budują swoją wartość zgodnie z trzema głównymi modelami.