Nigdy nie potrzebowaliśmy liderów bardziej niż dziś. Poznaj najlepsze zasady sztuki dowodzenia i wznieś swoją firmę na nowy poziom.
Pokaż więcejWywiad z Anną Heimberger, współzałożycielką Fundacji Kobiety e-biznesu, ekspertką w zakresie rozwiązań cyfrowych w biznesie i pasjonatką marketingu 5.0.
Cyfrowa transformacja wymaga od pracowników nowych umiejętności, których brak już dziś odczuwają firmy na całym świecie. Ta luka kompetencyjna stanowi wielką szansę dla kobiet, przegrywających wciąż ze stereotypami i szklanymi sufitami. Zdobycie technologicznej wiedzy i cyfrowej biegłości może stać się dla nich przepustką do awansów na kluczowe stanowiska i okazją, by zwiększyły swój wpływ na przyszłość biznesu.
Czy kobieta może być skutecznym liderem w biznesie? Oczywiście. Niestety, w XXI wieku wciąż mamy do czynienia z niewystarczającą reprezentacją kobiet na wyższych szczeblach przedsiębiorstw. Budujący jest jednak fakt, że coraz więcej firm i coraz większa część opinii publicznej zauważa ten problem i działa na rzecz zmian.
Dziś szefowe zespołów, początkujące menedżerki, aktywne społecznie studentki, jutro prezeski firm, aktywistki zmieniające świat i innowatorki rewolucjonizujące branże. Jakie są mocne i słaby strony liderek z najbardziej aktywnego zawodowo pokolenia milenialsów?
Programy wspierające kobiety w biznesie nie przynoszą spektakularnych efektów, bo zabrakło pracy nad zmianą przekonań pracowników. Co jeszcze musi się zmienić, byśmy przestali jedynie rozmawiać o równości płci, a naprawdę jej doświadczyli?
O tym, jak pandemia wpłynęła na sytuację kobiet w biznesie oraz z jakimi wyzwaniami mierzą się ostatnimi czasy liderki rozmawialiśmy podczas wirtualnego śniadania kobiet „ICAN Management Review”.
Pandemia odbiera kobietom pracę, obciąża obowiązkami opiekuńczymi i potęguje nierówności w biznesie. Dane z Polski i świata niepokoją, ale i mobilizują do działania na rzecz wyrównania szans.
Wielu osobom trudno patrzeć z nadzieją w przyszłość, gdy przychody firmy z dnia na dzień topnieją niemal do zera. Jednak bez wiary w to, że kreatywność, zaangażowanie, ciężka praca i, być może, też odrobina szczęścia pozwolą okiełznać kryzys, firmy by już nie było.
Każdy, niezależenie od płci, może być dobrym przywódcą. Jeśli chcemy inspirować innych do działania, przede wszystkim musimy wykazywać się odwagą, wzbudzać zaufanie i dzielić się swoją pasją.
Kobiety odgrywają wiele ról na płaszczyźnie zawodowej i prywatnej, a przecież w czasie pandemii zostały obciążone wieloma dodatkowymi obowiązkami. Aby radzić sobie z wyzwaniami, muszą się wsłuchać w swoje emocje i świadomie stawiać granice.
Każdy kryzys czegoś nas uczy. Liderzy wiedzą, że szczególnie teraz trzeba jeszcze bardziej zwrócić uwagę na swoje podejście do zarządzania zarówno firmą, jak i ludźmi.
Dobry lider potrafi kierować zespołem w kryzysie nawet przy braku precyzyjnego planu. W takich okolicznościach ukrytą siłą kobiet jest empatia.
Kobiety zawsze były silne. Obecnie są tej siły świadome. Dzięki temu ich prawdziwy potencjał może znaleźć odzwierciedlenie w każdej dziedzinie życia, także w biznesie i przywództwie.
Dziś obserwujemy gotowość i otwartość części firm na wykorzystanie potencjału kobiet, jednak nadal wiele organizacji nie wyznacza sobie różnorodności za cel.
W tej historii jest pomysłowy produkt, niespodziewana sukcesja, kobieta na czele firmy pełnej inżynierów i międzynarodowy sukces.
Świadome kierowanie ścieżką kariery, większa pewność siebie i asertywność to tylko niektóre z zalet mentoringu. Dlatego programy mentoringowe odgrywają tak ważną rolę w procesie wspierania rozwoju kobiet w biznesie.
O stwarzaniu równych szans w biznesie i budowaniu kultury organizacyjnej sprzyjającej rozwojowi kariery kobiet opowiada Barbara Wiążewska, dyrektor generalny działu BP Retail w Polsce.
O znaczeniu kompetencji miękkich w biznesie i wykorzystywaniu swoich silnych stron opowiada Izabela Walczewska-Schneyder, członek zarządu Benefit Systems.
O roli mentoringu w dużych organizacjach i przekazywaniu jasnej informacji zwrotnej opowiada Magda Taczanowska, dyrektor Segmentu Enterprise w polskim oddziale Microsoftu.
Trwa druga edycja programu mentoringowego Związku Pracodawców Polska Miedź. Ponad połowa uczestników to kobiety. Beata Staszków, prezes zarządu związku, widzi w menedżerkach szczególną wolę rozwoju i chęć zdobywania nowych kompetencji.