„Szanuj szefa swego, możesz mieć gorszego” – brzmiało porzekadło w przeszłości. Dziś funkcjonuje ono również, ale z małą zmianą. W miejsce „szefa” należy wstawić „pracownika”. W dobie przewagi popytu nad podażą na rynku pracy to firma musi dbać o to, by być miejscem, w którym chce się pracować.
W ostatnich latach rynek pracy w Polsce został zdominowany przez dwa sprzeczne ze sobą zjawiska: bezrobocie, a równocześnie niedobór pracowników w konkretnych branżach. Tak było jednak do niedawna, ponieważ wiemy już, że możemy spodziewać się istotnych zmian związanych z napływem do Polski wojennych uchodźców z Ukrainy. Czy przepisy polskiego prawa dotyczące zatrudniania cudzoziemców sprawdzą się w praktyce? A może powinno się uregulować te kwestie w inny sposób?
Działania employer branding mają na celu przede wszystkim zbudowanie pozytywnego wizerunku organizacji. To z kolei powinno się przełożyć na wizerunek firmy przyjaznej dla kandydatów i pracowników.
Wykorzystywanie firmowej zakładki „kariera” powinno stanowić zadanie o wysokim priorytecie dla każdego działu HR. Aby jednak taka strona spełniała właściwie swoją rolę, należy ją rzetelnie przygotować.