
Joanna Koprowska
Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”.
Prezes. Przyjaciel czy wróg sprzedaży?
Szefowie firm często są przekonani o swoich niemalże magicznych mocach sprzedażowych, podczas gdy ich pracownicy nie zawsze się z tym zgadzają. Zaangażowanie wyższej kadry zarządzającej w budowanie relacji z klientami może napędzać sprzedaż, ale też ją utrudniać, a nawet uniemożliwiać. Oto co warto wiedzieć przed kolejnym spotkaniem biznesowym.
Co powinien zrobić prezes, by stać się mistrzem sprzedaży
Prof. Christoph Senn z INSEAD przez lata badał podłoże sukcesów sprzedażowych prezesów i innych przedstawicieli kadry zarządzającej. W rozmowie z Joanną Koprowską dzieli się swoimi spostrzeżeniami i radami, dzięki którym liderzy mogą w realny sposób wspierać działy handlowe i przyczyniać się do wzrostu sprzedaży.
Zwyczaje zakupowe różnych pokoleń, które warto znać
Kamila Gębik – ekspertka ds. e-commerce – opowiada o tym, jak prowadzić działania marketingowe i sprzedażowe, które precyzyjnie trafią w potrzeby poszczególnych pokoleń. Rozmawia Joanna Koprowska z redakcji „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Managament Review Polska”.
Omnichannel ponad granicami
Pomysł na innowacyjną rękawicę do demakijażu wykonaną z mikrowłókna przywiozły z Tasmanii. Dopracowały go wraz z producentami z Korei. A pierwszego dystrybutora poznały w Arabii Saudyjskiej. Założycielki firmy Phenicoptere opowiadają o tym, jak sprzedaż wielokanałowa pomogła im stworzyć globalną markę Glov.
Wiele ekranów, wiele informacji, wiele wyzwań
Konsumenci żyją w świecie wielu ekranów, a marketerzy usiłują do nich dotrzeć różnymi drogami, próbując choć na chwilę skupić ich uwagę na przekazie marki. Nowe badanie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, firmy badawczej Kantar oraz Google’a dostarcza wielu podpowiedzi, dzięki którym zwiększysz efektywność komunikacji wideo.
Odświeżone spojrzenie na ceny może przyspieszyć zieloną rewolucję
Co by się stało, gdyby ceny produktów i usług odzwierciedlały ich tzw. efekty zewnętrzne? Najpewniej klienci przeżywaliby szok i jeszcze raz zastanowiliby się przed zakupem, czy na pewno tego potrzebują.
Marketing napędzany przez dane (i prezesa)
Popularne do niedawna stwierdzenie, że połowa pieniędzy przeznaczanych na marketing jest wyrzucana w błoto i na dodatek nie wiadomo, która to połowa, stało się dziś anachronizmem. W dobie wielkich zbiorów danych ocena efektywności kampanii reklamowych jest coraz łatwiejsza, a dotarcie do grupy docelowej coraz skuteczniejsze. Ale pełne skorzystanie z dobrodziejstw marketingu cyfrowego będzie możliwe dopiero wtedy, gdy sam prezes zaangażuje się w tę transformację.
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o brandingu, ale boisz się zapytać
Mariusz Przybył, współzałożyciel agencji marketingowej BNA, Andrzej Rozen, Brand Consultant BNA, a także Przemysław Ladra, wiceprezes ds. handlowych marki x-kom podczas rozmowy prowadzonej przez Joannę Koprowską podpowiadali jak za pomocą designu i działań marketingowych sprawić, aby stworzyć spójną identyfikację marki, a także jak przekazać na zewnątrz wartości przyświecające organizacji.
Firma na Instagramie
Młodzi przedsiębiorcy, wychowani w dobie internetu, intuicyjnie wykorzystują potencjał mediów społecznościowych. Dzięki nim docierają do swoich klientów nie tylko po to, by zwiększać sprzedaż, lecz także promować firmowe wartości. Dowiedz się, czego można się od nich nauczyć.
Najłatwiejszy przepis na sukces to prostota
Wraz z rosnącą złożonością biznesu firmy dostrzegły zalety upraszczania tego, co się da. Nie forsują na siłę własnych rozwiązań, tylko stawiają na standardy ułatwiające wymianę danych. O tym, jak kody kreskowe stały się symbolem rozwoju polskiej gospodarki, oraz konieczności wyeliminowania papierowych dokumentów z łańcucha dostaw, mówi dr inż. Elżbieta Hałas, członkini zarządu GS1 Polska. Rozmawiała Joanna Koprowska.
Strategia niskich cen
Ryanair, IKEA i Aldi mają ze sobą wiele wspólnego. Gdy inni rynkowi gracze szukają sposobów na to, by sprzedawać swoje produkty i usługi za jak najwięcej, te trzy firmy swój sukces opierają na strategii bardzo niskich cen. Czego możesz się od nich nauczyć?
Jak podnieść efektywność sprzedaży dzięki podziałowi pracy?
Nieefektywność handlowców, brak wsparcia innych działów, problem z kwalifikacją leadów – to powszechne wyzwania polskich firm. Sposobem na poradzenie sobie z nimi może być wprowadzenie podziału pracy w sprzedaży.
Chcesz wyróżnić się na rynku? Stwórz unikalną formułę gwarancji
Gwarancja może stać się Twoją rynkową przewagą. Wykorzystaj ją mądrze, a pomoże ci zwiększyć sprzedaż.
Kod kulturowy – ukryty klucz do sukcesu
Zachowania ludzi są zakodowane kulturowo. Kto złamie szyfr, dotrze do serc pracowników, liderów, klientów. O tym, jak rozszyfrować kody kulturowe w biznesie, opowiada Clotaire Rapaille, badacz kultur i ekspert rynku, doradca firm z listy Forbes 100. Rozmawia Joanna Koprowska.
Najpierw klient! Co musi się zmienić w sprzedaży?
Cyfrowa transformacja wywołuje głębokie zmiany w sposobie zachowania i kupowania klientów. Dowiedz się jak na nie reagować i dostosuj sprzedaż do nowych warunków.
Dlaczego klienci nie są racjonalni i jak to wykorzystać w sprzedaży?
Jeśli myślałeś, że klienci dokonują racjonalnych wyborów, koniecznie musisz przeczytać ten tekst.
Przed nami 6. edycja Elite Sales Program – cyklu konferencji, które odmieniają sprzedaż polskich firm
Najnowsza edycja będzie wyjątkowa nie tylko dzięki nowym tematom i gościom specjalnym, lecz także dzięki nowej, jeszcze bardziej praktycznej formule.
2 czynniki wpływające na gotowość klienta do zakupu, o których często zapominamy
Dobry produkt to za mało, by zapewnić sobie dobrą sprzedaż.
Jak zarabiać na taniej sprzedaży? Poznaj mistrzów niskich cen
Firmy mogą generować wysokie zyski, stosując strategię ultraniskich cen.
7 kroków do zwiększenia sprzedaży dzięki LinkedIn
W czym tkwi sprzedażowa moc LinkedIn?