
Joanna Koprowska
Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”.
Janek Sikora, Plente: „Każdy może się nauczyć kreatywności”
Kreatywność stała się jedną z najbardziej pożądanych umiejętności w świecie biznesu zdominowanym przez nowe technologie. O tym, jak ją pielęgnować na płaszczyźnie zawodowej i prywatnej, opowiada kolejny gość Sekretów Mistrzów – Janek Sikora.
Tyrania ekspertów
Kiedy eksperci szkodzą, zamiast pomagać? Czy da się rozwiązać palące problemy środowiskowe i społeczne, wyznaczając odgórnie ambitne plany, i czego uczy nas na ten temat historia? Jakich liderów nie powinniśmy dzisiaj słuchać? Na pytania odpowiada prof. William Easterly z New York University, autor książki Tyrania ekspertów. Ekonomiści, dyktatorzy i zapomniane prawa biednych. Rozmawia Joanna Koprowska.
Wyrównywanie szans: jak oni to robią?
Jak sprawić, by organizacja charakteryzowała się innowacyjnością, kreatywnością, elastycznością czy odpornością na turbulencje? Pomóc może skuteczne zarządzanie różnorodnością i stworzenie inkluzywnej kultury organizacyjnej. Sprawdziliśmy, czy polskie firmy to potrafią.
Za kurtyną różnorodności
Wiele firm deklaruje walkę z dyskryminacją ze względu na płeć, wiek, rasę czy orientację seksualną. Niestety, badanie „ICAN Management Review” pokazało, że w polskich realiach biznesowych hasło diversity & inclusion to niejednokrotnie puste obietnice, maskujące brak działań. Tymczasem bez strategicznego podejścia do różnorodności firmy nie będą w stanie wykorzystać jej potencjału.
Iwona Jacaszek-Pruś: „Firmy, które chcą się rozwijać, muszą zadbać o różnorodność zespołów”
Profit, portfolio, planeta i ludzie to cztery filary strategii Przyszłość 2030 ogłoszonej przez Kompanię Piwowarską trzy lata temu. Iwona Jacaszek-Pruś, pełniącą funkcję dyrektorki ds. korporacyjnych, opowiada o tym, jak od tego czasu w firmie ewoluowało zarządzanie różnorodnością.
Jacek Hutyra, Orange Polska: „Jedyny rodzaj działalności bez wpływu na klimat to jej brak”
O wpływie firm technologicznych na środowisko i klimat, a także o działaniach Orange Polska podejmowanych w celu redukcji emisji dwutlenku węgla mówi Jacek Hutyra, Climate Officer.
Katarzyna Dubno, Adamed Pharma: „Bez inwestycji farmacja nie istnieje”
Branża farmaceutyczna boryka się z wieloma problemami, ale mimo to nie ustaje w wysiłkach na rzecz innowacyjności. O tym, jak pogodzić imperatyw inwestowania w badania i rozwój z mocami produkcyjnymi, mimo niesprzyjających okoliczności, opowiada Katarzyna Dubno, dyrektorka ds. relacji zewnętrznych i ekonomiki zdrowia w firmie Adamed Pharma.
Małgorzata Ciechomska, Orange: „Rozwiązania smart nie są zarezerwowane wyłącznie dla metropolii”
O rosnącej otwartości polskich miast na technologie z zakresu IoT oraz o inteligentnej transformacji naszego otoczenia opowiada Małgorzata Ciechomska, dyrektorka sprzedaży i marketingu IoT i Smart Cities z Orange Polska.
Katarzyna Kowalska, KUKE: „Trzeba umieć rozmawiać ze wszystkimi”
KUKE udało się stworzyć różnorodny, wielopokoleniowy i otwarty na różne poglądy zespół. Wiceprezeska zarządu Katarzyna Kowalska twierdzi, że nie był to przypadek, a efekt uboczny kultury organizacyjnej firmy.
Przemysław Oczyp, KPMG: „Ambitne firmy od dawną dążą do ograniczenia śladu węglowego”
O najnowszych trendach kształtujących działania firm na rzecz zrównoważonego rozwoju i dążenia do neutralności klimatycznej Europy mówi Przemysław Oczyp, ekspert w zakresie ESG i kwestii klimatu reprezentujący KPMG.
Michał Popiołek, mBank: „Coraz więcej źródeł energii będzie zielonych. Taka przyszłość jest nieunikniona”
Jaką rolę w zrównoważonej transformacji odegrają banki? Z jakimi oczekiwaniami z ich strony będą się musiały liczyć firmy chcące pozyskać finansowanie zewnętrzne? Na te pytania oraz kilka innych odpowiada Michał Popiołek z mBanku.
Michał Gembal: „Uczenie się do końca życia jest naszym obowiązkiem”
Z Michałem Gembalem z firmy Arcus oraz Federacji Inicjatyw Oświatowych rozmawiamy m.in. o kompetencjach przyszłości, w które warto inwestować już dziś.
Małgorzata Bieniaszewska, MB Pneumatyka – Liderka nieidealna
Jak się odnaleźć w męskiej branży, nie mając doświadczenia i autorytetu? Dlaczego warto przyznawać się do błędów przed sobą i innymi? Jak budować autentyczny styl przywództwa? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących świadomego zarządzania sobą i zespołem udziela Małgorzata Bieniaszewska w kolejnym odcinku „Sekretów Mistrzów”.
Wspierający pracodawca pilnie poszukiwany
Jest źle, a będzie jeszcze gorzej. Tak w skrócie można podsumować dyskusje, konferencje i wszelkiego rodzaju raporty dotyczące zdrowia psychicznego pracowników. Pracodawcy już borykają się z problemami wywołanymi nędzną kondycją psychiczną kadr. To ostatni dzwonek, by zaradzić pogarszaniu się sytuacji, okazując mądre wsparcie pracownikom i troszcząc się o ich dobrostan.
Bartosz Rosłoński, Immersion Games – Zaczynał jako trener tenisa, dziś jest prezesem spółki notowanej na giełdzie
Jak sportowa pasja pomaga w biznesie? Jak regularne treningi mogą ukształtować nawyki sprzyjające sukcesowi zawodowemu? Z jakimi wyrzeczeniami trzeba się liczyć, chcąc łączyć karierę sportową z biznesową? O tym w „Sekretach Mistrzów” opowiada Bartosz Rosłoński, na co dzień prezes Immersion Games i pasjonat sportu, który ma na swoim koncie medal Mistrzostw Polski w tenisie ziemnym, a obecnie reprezentant naszego kraju w padla.
Sztuka wyboru, czyli esencjalne podejście do działania
„To komfortowa sytuacja, gdy masz wiele ciekawych możliwości i możesz wybrać, po którą sięgnąć. Ale mimo wszystko zawsze towarzyszy ci jakieś poczucie straty, gdy komuś odmawiasz lub z czegoś rezygnujesz” – o tym, jak przejąć kontrolę nad swoim życiem i pracą, jednocześnie godząc się z tym, że nie wszystko można kontrolować, opowiada Greg McKeown, autor kultowego Esencjalisty. Rozmawia Joanna Koprowska.
Tamara Łempicka. Mistrzyni autopromocji
Okrzyknięto ją królową art déco, a obrazy sprzedawała za zawrotne sumy. Duża w tym zasługa nie tylko jej zmysłu artystycznego, ale i umiejętności autokreacji.
Prezes. Przyjaciel czy wróg sprzedaży?
Szefowie firm często są przekonani o swoich niemalże magicznych mocach sprzedażowych, podczas gdy ich pracownicy nie zawsze się z tym zgadzają. Zaangażowanie wyższej kadry zarządzającej w budowanie relacji z klientami może napędzać sprzedaż, ale też ją utrudniać, a nawet uniemożliwiać. Oto co warto wiedzieć przed kolejnym spotkaniem biznesowym.
Być twardzielem czy pokazać ludzką twarz
Pracownicy działu marketingu firmy doradztwa strategicznego tracą kreatywność i zaangażowanie. Zupełnie nieświadomie przyczynia się do tego ich szef. Jako fachowiec z wieloletnim doświadczeniem w branży, silnym charakterem i wyrazistą osobowością ignoruje symptomy wypalenia i marazmu coraz większej części zespołu. Czy będzie w stanie porzucić stare nawyki, by obudować w zespole twórczą atmosferę, opartą na autentyczności i zaufaniu?
Co powinien zrobić prezes, by stać się mistrzem sprzedaży
Prof. Christoph Senn z INSEAD przez lata badał podłoże sukcesów sprzedażowych prezesów i innych przedstawicieli kadry zarządzającej. W rozmowie z Joanną Koprowską dzieli się swoimi spostrzeżeniami i radami, dzięki którym liderzy mogą w realny sposób wspierać działy handlowe i przyczyniać się do wzrostu sprzedaży.