Powiadomienie
PROMOCJA
Testuj subskrypcję
ICAN Business Insight
za darmo przez 7 dni!
Magazyn o biznesie dla biznesu
Magazyn linderów cyfrowej transformacji
Książki, e-booki, szkolenia
Osobista platforma wiedzy
Kongresy, konferencje, webinary
Najem biura jest zazwyczaj długoterminowym zobowiązaniem. Proces bywa skomplikowany i czasochłonny, wymaga również znajomości wielu zagadnień. W momencie podejmowania decyzji o nowym biurze należy sprawdzić i rozważyć kilka kluczowych aspektów. Poniżej wymieniamy te najważniejsze, które warto przeanalizować przed podpisaniem umowy najmu.
Nie ma cię w internecie, nie istniejesz – wie o tym każdy przedsiębiorca niezależnie od skali prowadzonego biznesu. Jak jednak sprostać wyzwaniom e-marketingu nie mając na nie czasu, ludzi i nakładów finansowych? Rozwiązaniem może okazać się FastTony Smart - narzędzie ułatwiające precyzyjne dotarcie z przekazem do określonego klienta.
Misją amerykańskiej firmy Cambridge Innovation Center jest budowanie na całym świecie kampusów innowacji, zrzeszających instytucje i przedsiębiorstwa połączone wizją rozwoju i wymiany wiedzy. Pierwszy w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej hub CIC Warsaw rozpoczął swoją działalności w czerwcu 2020 roku w Warszawie.
Pandemia przyśpieszyła zmianę myślenia o wielu kwestiach, m.in. o tym jak pracujemy. Świat zmienia się coraz szybciej, a sposób naszej pracy przez lata pozostawał taki sam. Do teraz.
Na początku 2021 roku pięć największych firm technologicznych z USA (Facebook, Amazon, Microsoft, Google i Apple) zatrudniało łącznie ponad 1,8 miliona osób. W zaledwie dwie dekady osiągnęły poziom, na jaki przedsiębiorstwa produkcyjne musiały pracować ponad pół wieku. Ten gwałtowny rozwój budzi podziw, ale też obawy.
Kontenerowiec „Ever Given” zablokował Kanał Sueski – jedną z kluczowych tras transportu morskiego na świecie. Od 23 marca setki statków tkwiły więc "w korku". W efekcie kolejny raz w ostatnich miesiącach doszło do przerwania globalnych łańcuchów dostaw i związanych z tym strat światowej gospodarki.
W każdej sekundzie swojego życia jesteśmy otoczeni kolorami – odcieniami malowanych ścian w salonie, barwą tapicerki na sofie w holu czy blatu naszego biurka w pracy. Kolory, bez względu na to, czy są jasne lub ciemne, żywe lub subtelne, wpływają na nasz indywidualny odbiór przestrzeni i to, jak czujemy się w danym wnętrzu.
Koronawirus spowodował wiele zmian, również w sektorze biurowym i tym samym, znacząco wpłynął na preferencje najemców. „Elastyczność” zyskała w ostatnich miesiącach na znaczeniu zarówno wśród pracodawców, jak i pracowników. Nic więc dziwnego, że zainteresowanie powierzchniami biurowymi typu flex nadal wzrasta. Sprawdźmy, jak w świetle tej transformacji radzi sobie Mindspace – globalny operator butikowych, elastycznych powierzchni biurowych między innymi na Koszykach w Warszawie.
Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, planując strategię marketingową, a także pokazujemy, jak dzięki internetowi można zwiększyć skuteczność sprzedaży.
Jakie powinno być elastyczne biuro? Jak zadbać o zdrowie i odporność jego użytkowników? No i wreszcie – jak przetransformować biuro, by stanowiło najlepszą odpowiedź na obecne potrzeby pracowników? Odpowiedzi na te pytania zawarte są w trzech krótkich wystąpieniach w formie wideo.
W drugiej części naszego spotkania poświęconego tematyce biurowej nie wahaliśmy się przed stawianiem zaproszonym ekspertom trudnych i aktualnych pytań związanych m.in. z powrotem pracowników do biur.
Wyniki badania pokazują, że blisko 86% polskich pracowników pojawia się obecnie z różną częstotliwością w biurze mimo pandemii, zaś ponad połowa z nich robi to codziennie.
Aby w pełni wykorzystać potencjał sprzedaży za pośrednictwem internetu, nie wystarczy założenie strony i prowadzenie wysyłki poprzez sieć. Na tym coraz bardziej konkurencyjnym rynku ogromną rolę odgrywa wykorzystanie sztucznej inteligencji, usprawniającej obsługę klienta i zwiększającej sprzedaż
Czy można naprawić złe pierwsze wrażenie podczas negocjacji biznesowych? Badania pokazują, że można – i to w dość prosty sposób.
Firmy, które prowadzą politykę zrównoważonego rozwoju, mogą liczyć na większe zaangażowanie i lojalność swoich pracowników. Pandemia wzmocniła znaczenie odpowiedzialności biznesu zarówno wobec środowiska naturalnego, jak i w obszarze społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Niestety Polska wypada pod tym względem bardzo słabo.
Specjalne rozporządzenia prawne, komisje, parytety, raporty – kwestię zwiększenia zatrudnienia kobiet próbuje się rozwiązać od lat, na różne, nieraz skomplikowane i mało efektywne sposoby. Badania pokazują natomiast, że najprostsze rozwiązania mogą się okazać najskuteczniejsze.
Wraz ze zmianami społecznymi zmienia się też sposób, w jaki postrzegamy pracę i biura, z których korzystamy. Ze względu na pandemię COVID-19 wiele osób pracowało z domu, niezależnie od własnych chęci, warunków, czy stopnia swojego przygotowania. Tę sytuację określa się mianem globalnego eksperymentu dotyczącego pracy zdalnej, którego efekty zaczynają być widoczne.
Współczesne badania nad kulturą korporacyjną i organizacją pracy jasno pokazują, że tradycyjne modele zarządzania oparte na hierarchii i delegowaniu obowiązków odchodzą do lamusa. Współczesne przywództwo stawia na komunikację, tworzy pole dla kreatywności i wspiera różnorodność. Aby w pełni wykorzystać ten potencjał, powinno funkcjonować w sprzyjającym otoczeniu.
Firmy zajmujące w ciągu ostatnich dwudziestu lat najwyższe pozycje na liście Global Top Brands mają częściej nazwy kojarzące się kobieco, w przeciwieństwie do "męskich" marek, które zwykle zajmują niższe pozycje. Przypadek? Nie sądzimy, a zresztą potwierdzają to najnowsze badania.
Po co w ogóle zawracać sobie głowę biurem? Radykalna zmiana stylu pracy i przejście w tryb home office, wymuszony pandemią COVID-19, doprowadziły do postawienia istotnego pytania - czy dotychczasowa praca w biurach, w towarzystwie współpracowników, nie jest już passé? Z takim właśnie wyzwaniem zmierzyła się firma Wilkhahn, partner Bene w projektowaniu zrównoważonej przestrzeni biurowej.