Wypróbuj subskrypcję ICAN Business Insight za darmo przez 14 dni!

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Jak diagnozować problemy i szukać rozwiązań?
Zamawiam w przedsprzedaży >>

W trudnym czasie odpowiedzialność za ludzi liczy się podwójnie

· · 3 min
W trudnym czasie odpowiedzialność za ludzi liczy się podwójnie

Ostatni rok był czasem, w którym prawdziwie odpowiedzialne firmy wymagały od siebie jeszcze więcej niż zwykle i jeszcze bardziej wzmacniały więzi ze swoimi klientami, pracownikami i społecznościami. Prologis zrobił wszystko co w jego mocy, aby zapewnić klientom i ich pracownikom bezpieczne miejsce pracy i ciągłość prowadzenia operacji w centrach logistycznych. Bardzo mocno skupił się też na przeciwdziałaniu negatywnym skutkom pandemii na kondycję swoich pracowników, a teraz kontynuuje i rozwija te projekty.

W ramach Programu Wsparcia Pracowników i ich rodzin oferuje dostęp do niezależnych doradców, którzy pomagają w wielu aspektach codziennego życia – od wsparcia psychologicznego, przez pomoc w znalezieniu opieki dla dziecka, po konsultacje finansowe czy prawne. Zewnętrzni specjaliści Health Advocate zapewniają pełną poufność, a pomocy udzielają w formie najdogodniejszej dla osoby potrzebującej wsparcia. W działaniach postawił też na bardzo rzeczowe wsparcie – przekazał pracownikom fundusze, aby mogli wyposażyć swoje domowe biuro w niezbędny sprzęt, w przypadku zamknięcia szkół czy przedszkoli pokrywał koszt płatnej opieki nad dziećmi, oferujemy też pożyczki dla osób, których partnerzy utracili pracę. Kolejnym elementem, który Prologis wprowadził, aby pomóc w zachowaniu harmonii i odzyskaniu energii podczas wielomiesięcznej pracy zdalnej, jest ogólnoeuropejski program „Recharge”, prowadzony przez zewnętrznych specjalistów.

Pracownicy Prologis mogli też nieprzerwanie rozwijać swoje kompetencje i zainteresowania dzięki platformie e‑learningowej, na której mają do dyspozycji setki kursów z różnorodnych dziedzin wiedzy. Co więcej, wiosną wystartowała najnowsza platforma coachingowa BetterUp. Dzięki niej pracownicy będą mogli wspólnie z managerami jeszcze lepiej decydować o kolejnych etapach ścieżki rozwoju. Prologis umożliwia też elastyczne godziny pracy, tak aby każdy mógł w miarę możliwości dostosować godziny pracy do swoich indywidualnych potrzeb -ten model jest wydajny, a do tego zgodny z kulturą włączania i zrozumienia. Dlatego firma poszła w tym zakresie o kolejny krok dalej i wprowadza obecnie filozofię „Flexibility”. Jej podstawą jest całkowicie nowe podejście do elastycznego miejsca pracy.

W trudnym czasie pandemii nie pozostawił bez pomocy także tych najbardziej potrzebujących, którzy byli najbliżej, w lokalnych społecznościach. Co ważne, wszyscy beneficjenci zostali zaproponowani i wybrani przez naszych pracowników, ponieważ to oni najlepiej wiedzą, komu w ich najbliższym otoczeniu pomoc była najbardziej potrzebna. W ramach europejskiej akcji charytatywnej „Dock Doors of Giving” przez cały grudzień zespoły Prologis wsparły 91 lokalnych organizacji, przekazując im pomoc materialną i finansową – w sumie przekazując potrzebującym ponad 275 000 euro. W Polsce pracownicy działami między innymi na rzecz Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Zjednoczenia Pozytywni w Tęczy i Stowarzyszenia Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących Tęcza. Z kolei w Mountain Challenge, podczas którego chętni „wspięli się na Rysy” – a dokładnie musieli razem pokonać 834 piętra w dowolnym miejscu - wzięło udział więcej osób niż zakładano, dzięki czemu firma przekazała środki finansowe na rehabilitację małego chłopca. W sumie, w ramach akcji Dock Doors of Giving prowadzonej w Polsce Fundacja Prologis przekazała niemal 164 tysiące złotych potrzebującym!

Mimo roku pełnego wyzwań firma nie przestała rozwijać też swojego programu PARKlife™ - to ogólnoeuropejska inicjatywa Prologis, w ramach której oferuje swoim klientom i ich pracownikom znacznie więcej niż cztery ściany i dach magazynu. Dzięki niej powierzchnie magazynowe i ogólnodostępne części wspólne tworzą przyjazne miejsce dla wszystkich. To także odpowiedź na palący problem klientów logistycznych, którym jest dziś trudność z pozyskaniem i utrzymaniem pracowników. W swoich parkach logistycznych stara się o to, aby przystanki komunikacji miejskiej były jak najbliżej parków, buduje wiaty rowerowe, stacje ładowania pojazdów elektrycznych – wszystko po to, aby pracownicy klientów mogli łatwiej i w bardziej ekologiczny sposób dotrzeć do pracy. Tworzy ścieżki spacerowe, miejsca do relaksu wśród zieleni i siłownie na świeżym powietrzu, a w Polsce uruchomiono niedawno plenerowe biblioteczki Book Box.

Wysiłki Prologis zostały zauważone i docenione. Firma znalazła się w gronie 50 firm w Polsce - wyróżnionych przez tygodnik Wprost, które otoczyły pracowników najlepszą opieką podczas COVID‑19. Otrzymała także tytuł Etycznej Firmy 2020 podkreślający status odpowiedzialnego społecznie i godnego zaufania partnera biznesowego na polskim rynku oraz godło Friendly Workplace 2021 - wyróżnienie przyznawane tym firmom w kraju, które najlepiej wspierają swoich pracowników w rozwoju i zachowaniu równowagi między życiem zawodowym i prywatnym.

– Ubiegły rok był pełen bezprecedensowych sytuacji, ale mimo zewnętrznych trudności ludzie byli dla nas cały czas na pierwszym miejscu. W naszej filozofii zrównoważony rozwój odgrywa kluczową rolę. Nie tylko dlatego, że opłaca się z perspektywy biznesowej. Uważamy po prostu, że jest to słuszne i odpowiedzialne. Widzimy realne efekty naszych działań, a gdy obserwujemy pozytywny wpływ, jaki mają na otoczenie – to najlepszy motywator do dalszych działań – podsumowuje Paweł Sapek, szef Prologis na region Europy Środkowej.

Wybrane dla Ciebie

MyICAN Twoja ścieżka rozwoju
Załaduj więcej wyników

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy