WEBINARIUM

Ecommerce: dziś i jutro

30.06.2020, godz. 10:00

0
X
Wykorzystaj wakacje na rozwój
30 szkoleń tematycznych online.
Nawet 5 szkoleń w cenie 1!
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
300 od 59

Żyjemy i pracujemy w otoczeniu zaawansowanych urządzeń, które generują coraz większy ruch w sieci, przesyłając niesamowite ilości danych. Nie chodzi tylko o komputery, smartfony czy tablety, lecz przede wszystkim o urządzenia wymieniające informacje zupełnie bez udziału człowieka. Dzięki tym, działającym w tle, urządzeniom wkraczamy w zupełnie nowy rozdział w historii technologii i biznesu, określany mianem Internetu Rzeczy.

O rewolucyjnym wpływie komunikacji maszyn, czujników i danych na świat biznesu przekonują Marco Iansiti i Karim R. Lakhani w artykule Cyfrowa wszechobecność. Zdaniem autorów, cyfryzacja maszyn, operacji i procesów zmusza zarówno duże firmy, jak i start‑upy do zmiany sposobów konkurowania.

Jeszcze śmielsze tezy stawiają Michael Porter i James Heppelmann w artykule Jak inteligentne produkty z dostępem do sieci zmieniają konkurencję. Autorzy uważają, że w dobie cyfryzacji firmy powinny opracować zupełnie nowe podejście do budowania strategii i osiągania przewagi konkurencyjnej, począwszy już od fazy projektowania produktów.

Uzupełnieniem bloku artykułów jest wywiad z Aleksem „Sandym” Pentlandem zatytułowany Wielkie zbiory danych to wielka odpowiedzialność. Profesor z MIT Media Lab opracował zbiór zasad i praktyk służących określaniu własności danych oraz kontroli nad ich przepływem. Propozycję nazwał „Nowym Ładem Informacyjnym”.

Kwestia ładu korporacyjnego i odpowiedzialnej działalności powinna być przedmiotem zainteresowania rad nadzorczych. Tymczasem Lynn S. Paine w artykule Rada nadzorcza a kwestia zrównoważonego rozwoju zwraca uwagę, że odpowiedzialna i zrównoważona działalność nie zaprząta nadmiernie uwagi organów nadzorczych. Są jednak wyjątki o tej niechlubnej reguły, takie jak firma Nike, która powołała komitet zajmujący się tak ważnymi sprawami społecznymi, jak: zmiany klimatu, zanieczyszczenie, korupcja czy nierówny podział zasobów. Przykład Nike pokazuje, że zaangażowanie społeczne może przynieść firmom wymierne korzyści. Sposób na osiąganie takich korzyści i równoczesne tworzenie wartości społecznej przedstawiają autorzy tekstu Lider z większymi ambicjami.

Polecam również pozostałe artykuły i życzę Państwu realnych sukcesów odnoszonych również w cyfrowym świecie.

Witold B. Jankowski

Prezes ICAN Institute. Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. 

Wybrane dla Ciebie

MyICANTwoja ścieżka rozwoju
Załaduj więcej wyników

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Dwa tytuły – Biznes i Technologia ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Powiązane artykuły

Odblokuj wszystko!

Dwa tytuły – Biznes i Technologia ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy