Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Jak tworzyć społeczności, a nie tylko media społecznościowe?

· · 1 min
Jak tworzyć społeczności, a nie tylko media społecznościowe?

Social media to bardzo ważna przestrzeń nie tylko dla bezpośredniej sprzedaży, ale także dla tworzenia długoterminowego przywiązania do marki. O tym, jak budować społeczności w mediach społecznościowych, by maksymalizować ich pozytywny wpływ na sprzedaż i minimalizować potencjalne zagrożenia, opowiada Artur Lamali, Community Specialist w RocketJobs.pl.

Social media stały się naszą codziennością nie tylko w życiu prywatnym, ale także biznesowym. Łatwo więc wpaść w pułapkę myślenia, że w firmie może zajmować się nimi każdy, a zespołom odpowiedzialnym za ich prowadzenie wystarczą niewielkie budżety. Odpowiednia inwestycja w kanały internetowe oraz zespoły za nie odpowiedzialne prędzej czy później zwróci się, choćby w formie zaangażowania klientów. Może ono zostać dodatkowo wzmocnione, jeśli uda nam się stworzyć wokół oferowanego produktu lub usługi zaangażowaną społeczność.

Społeczności w branży rekrutacyjnej

RocketJobs.pl to portal do szukania i oferowania pracy, który właśnie z tworzenia społeczności uczynił jeden ze swoich wyróżników. W mediach społecznościowych założył grupy przeznaczone dla osób szukających pracy w konkretnych branżach i prowadzi je, nie tylko udostępniając oferty pracy, ale również inicjując dyskusje dotyczące bieżących trendów i wyzwań. Ich członkowie, grono specjalistów w swojej dziedzinie, zyskali tym samym miejsce, w którym mogą znaleźć ciekawe oferty pracy, pozyskać nowe kontakty biznesowe, dowiedzieć się o najnowszych trendach w branży czy wymieniać doświadczeniami. Tworzenie takiej przestrzeni wraca do jej twórców w formie aktywnej społeczności, której zaangażowanie sprawia, że klienci chcą, by ich ogłoszenia o pracę znalazły się właśnie w tych serwisach.

Gościem najnowszego odcinka podcastu „O biznesie” jest Artur Lamali, community specialist w RocketJobs.pl.

Z rozmowy dowiesz się m.in.:

  • Jak prowadzić rekrutację za pomocą social mediów?

  • Jak social media mogą wspierać sprzedaż?

  • Jak wykorzystać w sprzedaży grupy na Facebooku?

  • Co wpływa na przywiązanie do marki w internecie?

Posłuchaj całego odcinka TUTAJ.

Maria Korcz

Redaktorka "ICAN Management Review" oraz "MIT Sloan Management Review Polska"

Artur Lamali

Community Specialist w RocketJobs.pl

Wybrane dla Ciebie

MyICAN Twoja ścieżka rozwoju
Załaduj więcej wyników

Najpopularniejsze tematy