Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Infekuj umysły swoich klientów

· · 2 min
Infekuj umysły swoich klientów

O tym, że kontent będzie przyszłością firm, Bill Gates wiedział już w 1996 roku. Jego słynna deklaracja content is king to dziś mantra dla globalnych marek, które w pogoni za lojalnym i zaangażowanym klientem stały się wydawcami wysokiej jakości treści.

Uprawianie klasycznego marketingu, który wprost zachwala produkt, kusi przecenami i namawia do zakupu, jest już passé, tak jak passé jest bierny konsument, którego aktywność ogranicza się do słuchania przekazu marek i wyboru najlepszej według niego oferty. Dzisiejszy konsument, a właściwie prosument, jest niejako partnerem producenta, z którym ten pozostaje w stałym kontakcie.

Po co content marketing

Źródłem treści są więc zarówno marki, jak i ich klienci. Wystarczy spojrzeć na blogi, fora czy indywidualne profile na Facebooku – użytkownicy pytają siebie nawzajem o najlepsze produkty oraz dzielą się emocjami, jakie wzbudzają w nich wybrane marki. Jeśli dany produkt spełnia ich oczekiwania, zostaje natychmiast nagrodzony dobrą opinią przesłaną do znajomych. Jeśli te oczekiwania zawiedzie, reakcja jest równie błyskawiczna.

W czym więc tkwi tajemnica dobrych treści? Odpowiedź jest prosta: w jego jakości i trafności. Konsumentowi nie wystarczy dziś pokazać zdjęcia, reklamy albo artykuł sponsorowany. Marki muszą wsłuchać się w oczekiwania klientów. Niezbędne jest, aby prowadziły z nimi partnerski dialog i zapraszały do swojego świata za pomocą atrakcyjnej i opartej na spójnej strategii treści.

Warto pamiętać największa wartość content marketingu tkwi w tym, że:

  • przekaz trafia do osób potencjalnie nim zainteresowanych;

  • jest on oparty na języku korzyści istotnych z punktu widzenia odbiorcy;

  • dostarcza jakościowych treści pod zdefiniowany problem/cel;

  • działania te są skuteczniejsze i tańsze niż tradycyjne rozwiązania reklamowe.

W każdej branży można znaleźć fascynujące przykłady firm, które z ogromną skutecznością angażują użytkownika za pomocą ciekawej treści, stając się tym samym wydawcami XXI wieku.

Przykłady: Coca‑Cola, Red Bull, L’Oréal

Flagowym przykładem działań content marketingowych są kampanie takich marek jak Coca‑Cola, Red Bull czy L’Oréal, będącej właścicielem domeny makeup.com. Serwis ten prezentuje codziennie najciekawsze trendy w makijażu i dbaniu o urodę. Treści na makeup.com powstają we współpracy z blogerami, dziennikarzami i freelancerami. Stronę odwiedzają zarówno kobiety, które posiadają już zaawansowaną wiedzę na temat makijażu, jak i nowicjuszki.

Ogromną zaletą takiej kampanii jest to, że daje ona nieograniczone możliwości w zakresie tworzenia kontentu. Gra jest warta świeczki – kto stworzy ciekawsze treści i otworzy się na konsumenta, ten zapewni sobie możliwość wpływania na jego decyzje zakupowe i styl życia.

Jeśli content is the king – kto wie, może dzięki takiej orientacji czeka cię przynajmniej królewska przyszłość?

PRZECZYTAJ TAKŻE: Wykorzystaj najlepiej swoją minutę »

Przyspiesz swój biznes w 60 sekund: włącz akcelerator czasu rzeczywistego 

Piotr Stohnij PL

Czy zastanawiasz się czasem, co wydarzy się w ciągu następnych 60 sekund Twojego życia?