Większość nowoczesnych firm deklaruje, że przykłada dużą wagę do rozwijania wewnętrznej współpracy, a ich pracownicy mają możliwość korzystania z sieci dobrych relacji w zespołach. Dochodzi jednak do paradoksu, gdy w tym samym czasie kultura organizacyjna, umacniana przez kierujących firmą menedżerów, jest nastawiona niemal całkowicie na indywidualne wyniki. Gwiazdami stają się wówczas osoby, które stwarzając pozory współpracy, wykorzystują innych do promowania własnych osiągnięć. Przełożeni, którzy pragną widzieć spektakularne wyniki, nie zastanawiają się nad stylem, w jakim zostały osiągnięte, a czasem wręcz jawnie przyznają, że „cel uświęca środki”.
W takiej sytuacji nowi, zdolni pracownicy, często z trudem pozyskani dla firmy, postawieni wobec ukrytej, ale dotykającej ich boleśnie sprzeczności („pracuj zespołowo, ale bądź pewien, że ostatecznie nagradzamy tylko wyniki poszczególnych osób”) tracą motywację lub w najgorszym razie wycofują się ze współpracy z organizacją. Czy ten los podzieli bohater fikcyjnego studium przypadku, który trafił do agencji reklamowej nastawionej na rozliczanie indywidualnych osiągnięć?
Premium
Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
ZARZĄDZANIE I PRZYWÓDZTWO · KOOPERACJA
Gdy partner w zespole sabotuje twoją pracę
Premium
· · 9 min
Najpopularniejsze tematy
- Wynagradzanie
- Miejsca pracy
- Prawo biznesowe
- Zarządzanie międzykulturowe
- Rynek walutowy
- Konflikt
- Działania operacyjne
- Marka
- Globalna strategia
- Internet rzeczy
- Myślenie strategiczne
- Koszty
- Gender
- Polityka kadrowa
- Komunikacja wewnętrzna
- Komunikacja w kryzysie
- Marketing relacji
- Poszukiwanie pracy
- Kobiety w biznesie
- Mierzenie wydajności
- Przełomowa innowacja
- Regulacje
- PR
- Przedsiębiorczość społeczna
- Zdrowie
- Trudne rozmowy
- Demografia
- Historia biznesu
- Analiza finansowa
- Konkurencja
- Stres
- Budżetowanie
- Klienci
- Planowanie kariery
- Nieformalne przywództwo
- Procesy biznesowe
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Badania i rozwój
- Komunikacja
- Finanse przedsiębiorstwa
- Zarządzanie ryzykiem
- Redukcja zatrudnienia
- Technologia
- Bezpieczeństwo i prywatność
- Obsługa klienta
- Wytwórstwo
- Zarządzanie czasem
- Coaching
- Eksperymentowanie
- Globalizacja
- Zrównoważony rozwój
- Edukacja biznesowa
- Edukacja
- Własność intelektualna
- Polityka cenowa
- Łańcuch dostaw
- Otrzymywanie informacji zwrotnej
- Ekonomia
- Internet
- Zarządzanie jakością
- Projektowanie
- Transparentność
- Venture Capital
- Rozwój zarządzania
- Partnerstwo Publiczno-Prywatne
- Badania rynku
- Ekonomia i społeczeństwo
- Audyt
- Pisanie biznesowe
- Work life balance
- Odpowiedzialność biznesu
- Ekonomia behawioralna
- Finanse i rachunkowość
- Dane
- Etyka
- Networking
- Biznes międzynarodowy
- Emerytura
- Kreatywność
- Zarządzanie informacją