0
X
Łap okazję i zdobądź nowe biznesowe kompetencje!
Certyfikowane szkolenia online IBA
ponad 30 modułów tematycznych
87,6% zadowolonych klientów
Kup >>
30090

Człowiek, organizacja, zaangażowanie. HR-owcy o globalnych wyzwaniach w biznesie

·  ·
Człowiek, organizacja, zaangażowanie. HR-owcy o globalnych wyzwaniach w biznesie

Zaangażowanie i utożsamianie się z organizacją to temat, który w ciągu ostatnich miesięcy na nowo zdefiniował relacje w firmach. W dobie niepewności i trudnej sytuacji społeczno‑gospodarczej branża HR stanęła przed ogromnym wyzwaniem: motywowania i angażowania pracowników, budowania poczucia przynależności do organizacji oraz potraktowania kryzysu jako szansy na transformację. Tym właśnie zagadnieniom będzie poświęcona trzecia edycja HR Open Forum. Konferencja „Zaangażowani na nowo. Człowiek i organizacja” odbędzie się on‑line w dniach 19‑20 listopada, gromadząc liczne grono HR‑owców, przedsiębiorców i liderów.

Pandemia i lockdown gwałtowanie wstrząsnęły gospodarką i relacjami społecznymi. Z dnia na dzień codzienność została zamknięta w czterech ścianach, wymuszając na firmach pospieszne decyzje dotyczące m.in. zdalnej pracy lub hybrydowej i reorganizacji struktur wewnętrznych.

Nowa rzeczywistość, na jaką nie byliśmy przygotowani, przyniosła ze sobą szanse i zagrożenia. Zagrożenia – bo przedłużająca się praca zdalna zaczęła skutkować brakiem motywacji i zaangażowania, co niekorzystnie przekłada się na efektywność i zyski firmy. Z drugiej strony, szybkie przestawienie się z trybu off‑line na on‑line stworzyło wielu organizacjom i pracownikom zupełnie nowe szanse rozwoju.

„Zaangażowani na nowo. Człowiek i organizacja” – trzecia edycja HR Open Forum

Również formuła wydarzenia HR Open Forum wyrosła w odpowiedzi na gwałtownie zmieniającą się sytuację na świecie. Pierwsza edycja planowana była w tradycyjnym modelu jako spotkanie na żywo w sali konferencyjnej, jednak lockdown wymusił jej przeobrażenie, otwierając jednocześnie nowe możliwości. W ciągu niespełna roku, z wydarzenia o zasięgu lokalnym HR Open Forum staje się wydarzeniem międzynarodowym, skupiającym profesjonalistów i praktyków dzielących się własnymi doświadczeniami i dobrymi praktykami.

Konferencja „HR – Gdzie tu wartość? Lokalne wyzwania, profesjonalne rozwiązania” odbyła się po raz pierwszy on‑line 13 maja br., wzbudzając apetyt uczestników na dyskusję w tej właśnie formule. Druga edycja HR Open Forum „PoCOVIDoki. Rewolucja biznesowa, ewolucja HR‑owa” miała miejsce miesiąc później (18 czerwca) i również zebrała entuzjastyczne recenzje.

Mnogość tematów i złożoność zagadnień, na jakie gotowi byli rozmawiać branżowcy, zadecydowały o trzeciej edycji tej konferencji, która wyrasta na topowe wydarzenie w branży HR. Spotkanie przygotowawcze, w którym udział wzięli przedstawiciele takich firm jak: Asseco SSE, BAYER, BIOMASA, Cuki ALfatec, GSK, HP, Linklaters, mBank, ORACLE, SMARTSCOPE, odbyło się 11 września br. i zaowocowało tematem przewodnim o nazwie „Zaangażowani na nowo. Człowiek i organizacja”.

Jak kryzys przekuć w szanse? Biznesowe case study

Ta edycja konferencji jest inna niż poprzednie. Oczywiście, nadal najważniejsze są merytoryczne dyskusje praktyków z praktykami, które gwarantują uczestnikom jak najwięcej korzyści biznesowych, ale tym razem poszliśmy o krok dalej - mówi Inga Safader‑Powroźnik, właścicielka ITS Communications, inicjatorka i współorganizatorka konferencji. - Open Forum w formule Open Space Technology zostało wzbogacone o Space for Case, czyli case study zgłaszane przez firmy. Zostaną w nich zaprezentowane konkretne działania, jakie wprowadziły w dobie pandemii różne organizacje Ponadto odbędą się także ciekawe i merytoryczne webinary prowadzone przez praktyków, coachów i ekspertów z Polski i świata, dzięki czemu konferencja już teraz ma zasięg międzynarodowy, a w przyszłym roku będzie mieć wymiar globalny.

Podczas konferencji zostanie omówiony m.in. stricte biznesowy case dotyczący Photo AID. To historia niewielkiego startupu, który mając bardzo ograniczone zasoby ludzkie i finansowe podjął wyzwanie rzucone przez pandemię i toczoną walkę powoli przekuwa w sukces. Case przedstawi 7‑letnią historię firmy działającej w retailu (zdjęcia funowe oraz do dokumentów), która z powodu COVID‑19 stworzyła narzędzie do robienia zdjęć do dokumentów działające całkowicie online i na całym świecie (w ponad 78 krajach).

Drugie studium przypadku będzie dotyczyć Gazety.pl. Poprowadzi go Anieszka Siuzdak, dyrektorka pionu Gazeta.pl odpowiadająca za całość biznesu Gazeta.pl. Case study będzie nie tylko o tym, jak Gazeta.pl stała się pierwszym medium z elastycznym docelowym modelem pracy, będzie w nim mowa również o zaangażowaniu każdego członka zespołu i wykorzystaniu wewnętrznych badań do zdefiniowania potrzeb wszystkich członków zespołu. Także o tym, jak obecny kryzys wykorzystać jako szansę na transformację dotychczasowego modelu pracy.

Kolejny case, prowadzony przez Magdalenę Jankowską z HR Country Leader z O‑I Polska SA, skupi się na pokazaniu jak w nowej rzeczywistości organizacja motywuje do pracy zespołowej i zdrowej rywalizacji; jakie tworzy warunki pracy zdalnej, by pracownicy cały czas mieli poczucie wsparcia i troski ze strony firmy, nie tracąc poczucia przynależności.

Angażujące webinary z udziałem zagranicznych specjalistów

Niezwykle cenne dla uczestników konferencji będą webinary prowadzone przez zagranicznych specjalistów. To jedyna taka okazja, by posłuchać i porozmawiać z cenionymi ekspertami. Webinary poprowadzą m.in. Rebecca Johns, coach, trener i konsultant z 35‑letnim doświadczeniem („Intuicja to umiejętność przywódcza”); prawniczka i liderka Roslina Chai („Does Compassion Belong In The Workplace?”), a także Geert Hofman, doświadczony coach, pracujący z menedżerami, liderami i profesjonalistami na czterech kontynentach, w czterech językach(„Engagement. Whose choice?”).

Nel Berezowska‑Lewicka z Up2YOU, współorganizatorka konferencji przyznaje, że zaplanowane podczas HR Open Forum dyskusje, case’y i webinary pozwolą uczestnikom spojrzeć na temat zaangażowania z różnych perspektyw. - Kwestia zaangażowania pojawia się coraz częściej jako priorytetowe wyzwanie dla liderów i organizacji. To zagadnienie staje się kluczowe w wielu organizacjach. Mając na uwadze sukces poprzednich edycji konferencji i wypracowanych podczas nich standardów i rozwiązań, chcemy dotrzeć do szerokiego grona HR‑owców, ale także przedsiębiorców, właścicieli firm, liderów. Jesteśmy przekonani, że dzięki udziałowi w dyskusjach z osobami z branży, uczestnicy znajdą odpowiedzi na nurtujące pytania, podzielą się wątpliwościami oraz dobrymi praktykami – mówi Nel Berezowska‑Lewicka z Up2YOU.

Czym jest Open Space Technology?

Siłą HR Open Forum jest jej unikalna formuła Open Space Technology. - Zapewnia ona maksymalną efektywność spotkania, wymiany doświadczeń, wiedzy i nawiązywania kontaktów. To uczestnicy, prowadzeni przez odpowiednią strukturę, sami tworzą szczegółową agendę spotkania. Proponują tematy, lub dołączają do dyskusji, które ich interesują – wyjaśnia Aleksandra Chodasz, facylitatorka Open Space Technology. - Planujemy dwa godzinne bloki dyskusyjne, w  czasie których równolegle może odbywać się szereg dyskusji. Każda dyskusja kończy się pisemnym zebraniem głównych wniosków, które składają się później na dostępny dla wszystkich raport podsumowujący wszystkie dyskusje. Open Space Technology charakteryzuje się wysoką efektywnością biznesową i jakością sieciowania. To merytoryczne dyskusje w atmosferze ciągłej przerwy kawowej.

Inga Safader‑Powroźnik dodaje, że niepowtarzalnym i wyróżniającym konferencję elementem jest interaktywność, co decyduje o jej unikalności. - Wydarzenie zachęca do rzeczywistego zaangażowania, dzielenia się wiedzą i doświadczeniami, rozmowy o praktycznych rozwiązaniach – mówi. - Jest niezwykle wartościowe dla uczestników, bo inspiruje i angażuje do pracy nad najlepszymi rozwiązaniami. Każdy aktywnie uczestniczy w spotkaniu, dyskutuje z kim chce na temat, który go najbardziej interesuje.

Konferencja „Zaangażowani na nowo. Człowiek i organizacja” odbędzie się w dniach 19‑20 listopada. Wydarzenie jest biletowane. Ceny biletów są zróżnicowane w zależności od wybranego pakietu: od uczestnictwa, po pakiety z dostępem do nagrań na 60 dni lub w czasie nieograniczonym. Więcej informacji na stronie.

Partnerzy merytoryczni wydarzenia: Fundacja 2 Kariera, Accenture, Gazeta.pl, HP, O‑I Polska SA PhotoAID, BAYER

Patronatem medialnym wydarzenie objęły Gazeta.pl i MyCOMPANY Polska, ICAN Institute i ICAN Management Review.

Organizatorzy: ARETES Consultatns; ITS Communication; UP2YOU

Wybrane dla Ciebie

MyICANTwoja ścieżka rozwoju
Załaduj więcej wyników

Bądź na bieżąco

Odblokuj wszystko!

Dwa tytuły – Biznes i Technologia ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Odblokuj wszystko!

Dwa tytuły – Biznes i Technologia ICAN.pl, MITSMR.pl
31 szkoleń z certyfikatem online ICAN Business Advisor
Webinaria kryzysowe Wideo i LIVE

Najpopularniejsze tematy