Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Jak polskie firmy podbijają nowe rynki

Premium

· · 19 min
Jak polskie firmy podbijają nowe rynki

Wielkość polskiego rynku powoduje, że wiele firm dzieli swój rozwój na dwa etapy. Początkowo przedsiębiorstwa te dążą do osiągnięcia pozycji gracza ogólnokrajowego i dopiero gdy widzą, że na lokalnym rynku już się nie rozwiną, zaczynają spoglądać poza granice kraju. Tymczasem firmy z mniejszych krajów już od momentu startu patrzą poza lokalne granice. Wyniki badań prowadzonych w ramach think tanku Poland, Go Global! pokazują, że nie trzeba być gigantem, by odnaleźć się na globalnym rynku. Małe i średnie firmy wcale nie muszą obawiać się obcych rynków, oczywiście pod warunkiem, że znajdą wyróżniki, które pozwolą im na skuteczną rywalizację poza granicami kraju. Przykłady analizowanych firm dowodzą, że najlepsze wyniki osiągają te przedsiębiorstwa, które opierają strategię na innowacyjnych produktach i pozyskaniu dobrych lokalnych partnerów biznesowych. Jednak najistotniejszą cechą, dzięki której mogą rywalizować z wielkimi koncernami, jest elastyczność, pozwalająca na szybkie dostosowanie oferty do potrzeb lokalnych klientów.

Zostało 96% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów ICAN Business Insight i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Krzysztof Rybiński

Publicysta, doktor habilitowany nauk ekonomicznych, były wiceprezes Narodowego Banku Polskiego.

Paweł Kubisiak

Redaktor merytoryczny "ICAN Management Review".

Polecane artykuły

Polecane artykuły